Przechodząc od razu do problemu a mianowicie ostatnim czasie zauważyłem, że podczas jazdy ok 120km/h auto pali ok 8l co jest dla mnie szokiem gdyż nie było nawet 6l oraz przy przyspieszaniu na 5 biegu od 100km/h dość mocno kopci co widzę nawet przez ciemne szyby. Zdaje mi się, że jest słabsza niż było to do tej pory. Dodam jeszcze, że od ok 100km/h do 120km/h było słychać charakterystyczny dzwięk, który teraz zanikł jakby pochodził od turbiny. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane? Pozdrawiam
Większe spalanie i dymienie
Strona 1 z 1
Witam forumowiczów
Przechodząc od razu do problemu a mianowicie ostatnim czasie zauważyłem, że podczas jazdy ok 120km/h auto pali ok 8l co jest dla mnie szokiem gdyż nie było nawet 6l oraz przy przyspieszaniu na 5 biegu od 100km/h dość mocno kopci co widzę nawet przez ciemne szyby. Zdaje mi się, że jest słabsza niż było to do tej pory. Dodam jeszcze, że od ok 100km/h do 120km/h było słychać charakterystyczny dzwięk, który teraz zanikł jakby pochodził od turbiny. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane? Pozdrawiam
Przechodząc od razu do problemu a mianowicie ostatnim czasie zauważyłem, że podczas jazdy ok 120km/h auto pali ok 8l co jest dla mnie szokiem gdyż nie było nawet 6l oraz przy przyspieszaniu na 5 biegu od 100km/h dość mocno kopci co widzę nawet przez ciemne szyby. Zdaje mi się, że jest słabsza niż było to do tej pory. Dodam jeszcze, że od ok 100km/h do 120km/h było słychać charakterystyczny dzwięk, który teraz zanikł jakby pochodził od turbiny. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane? Pozdrawiam
- Od: 24 wrz 2016, 07:33
- Posty: 4
- Skąd: Gorzów Wlkp
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121 2004r.
1. Sprawdź stan filtra powietrza.
2. podkładki pod wtryskami czy nie dymi spad korka oleju na odpalonym silniku;
3. sprawdź czy wężyki od sterowania turbiny nie wypadły z obudowy filtra powietrza
4. EGR do czyszczenia;
5. sprawdź intercooler czy nie pękł na wejściu i wyjściu;
6. wymień filtr paliwa
2. podkładki pod wtryskami czy nie dymi spad korka oleju na odpalonym silniku;
3. sprawdź czy wężyki od sterowania turbiny nie wypadły z obudowy filtra powietrza
4. EGR do czyszczenia;
5. sprawdź intercooler czy nie pękł na wejściu i wyjściu;
6. wymień filtr paliwa
W mojej M6 tak było i okazało się że przy demontażu akumulatora i filtra powietrza spadł mały wężyk przy pompie vacum – spadło podciśnienie w dolocie i auto słabsze przy dużych obrotach dymek. Mocniej cisnę więcej pal a siły nie ma.
Po założeniu tego wężyka, zauważyłem że wąż gumowy na turbinie się lekko obluzował i olej przecieka, sprawdziłem też węże inter coolera i dolny przy opasce ma dziure. Po korektach auto ma moc i nie dymi.

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6