Pozycja Przepustnicy Mazda6 RF7J 143km 2.0D

Postprzez Pabllo » 30 kwi 2017, 12:34

Witam,

Prosiłbym o informację jakie jest położenie przepustnicy po dodaniu lekko gazu w Waszych mazdach 6 GG, GY 143km Diesel.

Niestety nie znalazłem takiej informacji na forum dlatego pytam ;)


Najlepiej z forscana, pytam ponieważ u mnie obojętnie ile doda się gazu przepustnica wskakuje od razu na 80% i tak zostaje już :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Dark_Mat » 5 maja 2017, 01:14

Hej,
Mam dokładnie tak samo. Jak mam auto na jałowym biegu, bez wciśniętego sprzęgła, to przepustnica ma poniżej 5%, ale jak tylko dotknę sprzęgło albo dodam gazu do 80%. Ni mniej ni więcej, bez względu na ilość dodawanego gazu
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Pabllo » 7 maja 2017, 12:13

Witam,

Mam właśnie to samo i jestem ciekaw czy to normalne bo w innych markach proporcjonalnie przy dodadniu gazu otwiera się przepustnica też.

dziś jeszcze pooglądam pidy czy wszystko jest okej z voltami oraz po manualu czy jest w normie, a w następny weekend posprawdzam kable idące do PCM. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez DooOminO » 7 maja 2017, 15:16

To nie benzyna przepustnica nie służy do sterowania ilością powietrza, ma trochę inne zadanie przede wszystkim pomaga łagodnie zgasic silnik druga funkcja to "ssanie" czyli ograniczenie ilości powietrza na wolnych obrotach które dmucha turbo, dlatego na biegu jałowym macie 5% otwarcia a po dodaniu lekko gazu otwiera się od razu do 80%.. no jakoś tak to bylo <ok>
Ostatnio edytowano 7 maja 2017, 19:36 przez DooOminO, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Pabllo » 7 maja 2017, 16:31

jak jesteś w 100% pewien to okej, ogółem do benzyny nie porównuję tylko chciałem wiedzieć czy to norma;)

pidy sprawdziłem i wyszło też dobrze, razem z wykresami, a jedynie błąd tkwi w egr, dokładnie chyba wiązce kabli bo na wolnych obrotach ma poniżej 1V, a powinien mieć w przybliżeniu 2V, a przy 40% odchylenia spaduje do 0 czyli jest coś nie tak :)

dzięki za pomoc DooOminO i Dark_Mat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez tadziol » 7 maja 2017, 18:41

DooOminO napisał(a):pomaga łagodnie zgasic silnik druga funkcja to "ssanie"

Sorry,ale skąd takie info ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 7 maja 2017, 19:35

Wyczytałem w jakiejś książce bosha o cr nie pamiętam już a coś się nie zgadza ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 8 maja 2017, 12:12

Trochę to bez sensu, bo... jak gaszę silnik, to zawsze z wciśniętym sprzęgłem, żeby odciążyć dwumasę, a wtedy przepustnica jest otwarta i chyba nie do końca spełnia swoje zadanie złagodzenia zatrzymania silnika. Więc albo w Maździe nie gasi się silnika z wciśniętym sprzęgłem albo przepustnica służy jednak do czegoś innego.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 8 maja 2017, 21:20

Zadania przepustnicy głównej w silniku Rf7j :
– przymkniecie w czasie pracy na wolnych obrotach przy jednoczesnym uchyleniu zaworu egr skutkuje większa ilością podanych spalin do kolektora ssącego przy jednoczesnym ograniczeniu dopływu powietrza co z kolei przekłada sie na obniżenie temperatury spalin i redukcje NOx.
– całkowite zamknięcie realizuje funkcje "awaryjnego zgaszenia" silnika w przypadku jego "rozbiegnięcia" tzn. niekontrolowanego przez PCM wzrostu obrotów wału korbowego pomimo braku wysterowania wtrysków i jednoczesnym stwierdzeniu ze układ napędowy jest "rozłączony" ( pozycja neutral w skrzyni biegów i/lub wciśnięte sprzęgło)
To tyle. A może aż tyle <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 9 maja 2017, 01:44

Właśnie coś mi mówiło w głowie że to "ssanie" miało połączenie z egr.. w dobrym kierunku kombinowałem ale dawno tej książki nie odkurzałem a mechanikiem nie jestem. Co do gaszenia zdenerwowanego diesla – racja szkoda że w dCi tego (chyba) nie ma, trochę filmikikow na YouTube jest :D
Jeszcze pytanie, w żadnej konstrukcji silnika diesla w którym jest przepustnica nie jest ona zamykana przy gaszeniu bo nie wiem skąd mi przyszło coś takiego na myśl <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 9 maja 2017, 13:11

A jest taki diesel,gdzie przy gaszeniu przepustnica jest zamknięta... :P
Bardzo znany w świecie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 9 maja 2017, 16:44

Gulfy i passaty w TDI? Czyli to co u mnie ja mam 2.0 did niby Mitsubishi ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 9 maja 2017, 23:12

Nie będę Cię męczył bo i tak nie zgadniesz.
Silniki Mercedesa seria OM w pierwszych latach produkcji miały pompy wtryskowe sterowane podciśnieniem.
Przepustnica w kolektorze ssącym współpracowała z taka mała dysza,która powodowała powstawanie vaccum.
Obrazek
Bardzo prosty wynalazek i w czasie gaszenia silnika przepustnica była zamknięta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 10 maja 2017, 15:09

No tak było coś o starszych konstrukcjach w których przepustnica pomagała tworzyć w tani sposób podciśnienie, ze mnie bardziej lakiernik niż mechanik. Do tadziola na praktykę chętnie bym wpadł ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Pabllo » 22 maja 2017, 21:02

No i chyba ja też wpadnę, ale to jak się umówię na termin oględzin Mazdzicy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6