Wibracje samochodu na luzie i przy przyspieszaniu

Postprzez pawelsz » 12 paź 2016, 10:30

Witam wszystkich
Pozwolilem sobie załozyc nowy temat bo nie znalazlem odpowiedzi po przeszukaniu forum.
Otoz taki mam przpadek.
Mazda 6 2005r 136km. Przebiev 272 tys.
Samochod mial problem z wtryskami. 2 troche laly, nie przechodzil kalibracji, trzeslo na wolnych obrotach na luzie a takze przy przyspieszaniu – najbardziej przy ok 1200 obrotow i potem lekko do 2000 gdzie znowu zaczynalo mocno trzasc.
Wiec wtryski zrobione – czyszczenie, wymiana koncowek i sprawdzenie. Po tej operacji test przelewowy wychodzi ok (15 14 15 i 15 ml przy 4 min pracy). Kalibracja zrobiona.
Ale trzesie nadal – wiec mam podejrzenie ze go nie do konca byly wtryski.

Teraz troche wiecej o trzesieniu. Wiec trzesie na luzie, nie ma znaczenia czy sprzęgło wcisniete czy nie. Po dodaniu lekko gazu na 1200 zaczyna mocno juz trzasc silnikiem. Znowu nie ma znaczenia czy sprzęgło wcisniete. Przy ruszaniu potrafi lekko szarpnac na poczatku, potem idzie z lekkim drganiem do 2000 gdzie zaczyna sie mocne teplepanie ( czym mocnies wcisniety pedal gazu tym bardziej telepie) i tak do ok 2400. Wcisniecie sprzegla przy tych obrotach powoduje ze sie uspokaja. Natomiast jazda na biegu powiedzmy 4 przy 2000 alle bez gazu powoduje ze nadal sie trzesie.
Sprawdzalem poduszki, wyglądają ok. Kolo dwumasowe oryginal. Sprzeglo wymieniane przy ok 210k km. Dwumas raczej nie halasuje, brak dzwiekow przy gaszeniu itp.

Czy ktos ma pomysł gdzie szukac? Podjade z dwumasem i poduszkami do mechanika moze wiecej cos zauwazy. Zastanawiam sie rowniez czy wtryski mimi wszystko moga byc walniete i czy fabryczny ids moze cos wiecej o nich powiedziec niz forscan

Z góry dzieki za wszelkie podpowiedzi,
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Leoo » 6 lis 2016, 22:52

Uszkodzone ślizgi dwumasy powodują luzy promieniowe, powstaje mimośród i daje takie objawy.
Koło 2M zakładałeś nowe czy regenerowane?
Nie jeździj takim autem bo uszkodzisz wał.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez m@riusz39 » 7 lis 2016, 13:37

Leo zaspałeś :D
Kolega jest już po wymianie na nowe koło:
viewtopic.php?f=412&t=66208&start=540
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Leoo » 8 lis 2016, 00:17

m@riusz39 napisał(a):Leo zaspałeś :D

Wydaje mi się, że umiem czytać.
2M było wymienione przy 210kkm a teraz jest 272kkm.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 8 lis 2016, 09:27

pawelsz napisał(a):Kolo dwumasowe oryginal. Sprzeglo wymieniane przy ok 210k km.


Leoo napisał(a):Koło 2M zakładałeś nowe czy regenerowane?
Leoo napisał(a):2M było wymienione przy 210kkm a teraz jest 272kkm.

Leoo napisał(a):Wydaje mi się, że umiem czytać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 8 lis 2016, 11:02

Wyjaśniając

Koło dwumasowe miałem w oryginale, nie wymieniane
Wymieniałem sprzęgło samo przy 210k

Teraz wymieniłem komplet – dwumas + sprzęgło
Większość objawów ustąpiła
Zostały delikatne drgania samochodu na luzie.
niestety nie mam pojęcia czym spowodowane, może wtryski mimo zabiegu lekkiej regeneracji są słabe
Mozę to poduszki (ale sprawdzane były przy wymianie dwumasa)
A może skrzywił się wał ale tu myślę że w czasie jazdy by też drgało a po ruszeniu wszelkie wibracje ustają.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Leoo » 8 lis 2016, 22:20

No dobra, nie umiem czytać <płacze>
Nie wpadł bym na to, że mechanik podczas naprawy sprzęgła przy kole 2M i przebiegu 210kkm zmieni samą tarczę <co?>
Chyba, że naprawiasz sam.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 8 lis 2016, 23:19

Spoko,każdemu sie może przydarzyć. A czemu wymiana samego sprzęgła bez 2 M ? Bo to wszystko zależy.....a to 2M jeszcze nie zużyte,a to właściciel nie chce inwestować,bo może sprzeda auto.....powody są różne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 8 lis 2016, 23:38

Moje 2M rozleciało się cichutko.
Niby skończyła się tarcza sprzęgła ale jak rozebrałem, to okazało się że sprężyna strony atakującej nie istnieje. Mogę popchnąć koło "do tyłu" i tam zostaje. W związku z brakiem tej amortyzacji, przy każdym suwie roboczym silnika tarcza sprzęgła musiała ustępować i to pomogło się jej zetrzeć do 4,7mm. Prawdopodobnie kiedy kupowałem samochód przy 168kkm już ten problem występował. 2M nie stukało przy rozruchu i gaszeniu bo cienkie sprzęgło się uślizgiwało. Pojeździłem do 180kkm. Nie było też wibracji.
Mam przygotowany zestaw z kołem 1M ale zatrzymała mnie korozja podwozia <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 8 lis 2016, 23:48

Szkoda.
Faktem jest ze odporność na korozje tych samochodów jest słaba. Ja rozumiem,ze pojazdy nie mogą być wieczne,ale 15-sto letnia Mazda na złom w wyniku korozji to przesada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pawelsz » 9 lis 2016, 11:45

nie wymeniłem dwumasa przy 210k bo był w dobrym stanie.
Nie miał luzów i objawów to po co wymieniać.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez drypaul » 11 lis 2016, 16:48

To ja się podłączę do tematu, bo mam podobne objawy. Na wolnych obrotach drży buda, podczas gwałtowniejszego przyspieszania również i ogólnie podczas jazdy czuć wibracje na budzie.

Ponadto podczas szybszej jazdy po równej drodze i wjeżdżaniu w delikatne dołki czy nierówności asfaltu za każdym razem czuć od spodu jakby te wibracje były mocniejsze w momencie wjechania w dołek i bujnięcia budą dół-góra.
Jak wrzucę na luz podczas jazdy to wibracje znikają i w dołkach też nic nie czuć.

Czasem też jak jadę sobie na czwórce lub piątce i mocniej depnę gaz to jest taki efekt jakbym jechał po śniegu – w pierwszej chwili obroty idą w górę, a samochód nie przyspiesza, dopiero po 1-2 sekundach jakby łapał przyczepność (mimo, że jest sucho) i idzie do przodu.

Domyślam się, że to objaw kończącego się sprzęgła, a te wibracje to dwumasa? Żadnych stuków z dwumasy nie słychać przy gaszeniu czy odpalaniu. Ale wszelkie poduszki silnika sprawdzone i to też nie od nich pochodzą wibracje.

Dziwne też jest to, że raz mam wrażenie, że samochód jedzie lepiej (mniej wibracji, ciszej, żwawiej), a następnego dnia czy nawet kilka godzin później jest głośniejszy, bardziej zmulony itp.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Leoo » 11 lis 2016, 18:33

drypaul napisał(a):Dziwne też jest to, że raz mam wrażenie, że samochód jedzie lepiej (mniej wibracji, ciszej, żwawiej), a następnego dnia czy nawet kilka godzin później jest głośniejszy, bardziej zmulony itp.

Część "ruchoma"z dociskiem koła 2M ma już duży luz promieniowy. Tarcza sprzęgła z wałkiem posiada łożysko od strony wału, więc względem niego jest centryczna. Jeśli przypadkiem uda Ci się zasprzęglić, kiedy docisk znajduje się centrycznie względem tarczy to wibracji nie będzie. Wystarczy jednak zmienić bieg i znowu loteria.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez drypaul » 15 lis 2016, 18:44

Dzięki za techniczne objaśnienie <spoko>
To mogłoby się zgadzać, bo faktycznie raz samochodem jedzie się miło i przyjemnie a np. po kilkudziesięciu kilometrach albo po postoju już wyraźnie gorzej...
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez kubsztyk » 15 lis 2016, 19:52

Czyli wychodzi na to, że koło 2M jest generatorem b. szkodliwych i destrukcyjnych drgań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Leoo » 16 lis 2016, 08:53

Koło 2M kiedy jest nowe pracuje jak zegarek.
Szkoda tylko, że zużywa się jak rolka napinacza i nie posiada systemu smarowania. Zaniedbanie jego stanu zwyczajnie niszczy silnik.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez robi1976 » 16 gru 2016, 14:16

qrczaki, w mojej M6 też dwumasa jest do wymiany :(
Zastanawiam się czy wydawać ponad 2 tyś na nową czy wrzucić koło zamachowe czy może regenerowane koło dwumasowe?
http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeg ... 42694.html

kto tam już coś podobnego stosował proszę o opinię
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 16:19
Posty: 23
Skąd: RADOM
Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2016, 16:25

polecam przejrzeć dział...sporo już zostało napisane na ten temat <nauka>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 3 lut 2017, 09:46.
Powód: spam

Postprzez DooOminO » 2 lut 2017, 17:47

Wyjazd z forum z tą reklamą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6