kopci na biało spala olej ale to nie turbina! help
Strona 1 z 1
witam mam problem z mazdą 6 2.0d 2003r. problem polega na tym że auto zaczęło spalać olej myslalem ze to turbina lecz mechanik sprawdził i mówi że jest ok bo po obu stronach wirnik jest cały nie ma luzów na osi jedynie jest zaolejona od strony wydechu ale to przez to że z silnika idzie olej na tłoki. dodatkowo podczas dodawania gazu zaczyna rzucać silnikiem i potwornie kopcić. sprawdził też że to na pewno nie podkładki pod wtryskami. sugeruje że jest coś głębszego i bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie a straszy nawet demontażem tłoków itd. pytanie do was drodzy forumowicze mazdy czy coś jeszcze mechanik mógł pominąć? skąd olej może brać się na tłokach? aaa jeszcze jedna sprawa wykręcił swiece żarowe i na pierwszych dwuch świecach było dużo oleju na pozostałych dwóch brak. proszę o podpowiedź bo nie wiem czy zgadzać się na rozbior silnika
-
puzoniasty18
Janusz626 napisał(a):Odkrec korek wlewu oleju, dodaj gazu, sprawdź czy widoczne są spaliny.
puzoniasty18 napisał(a):(...) sprawdził też że to na pewno nie podkładki pod wtryskami.
Może jakaś dziurka w tłoku? Endoskopem można sprawdzić po wyjęciu wtrysków. No ale z drugiej strony olej był na dwóch świecach żarowych...
Dzwoniłem do niego jeszcze i pytałem czy coś więcej wiadomo powiedział mi że wykrecal świece i dmuchal w otwór świecy trochę bulgotało z podkładek pod wtryskami i wymienił je po czym mówi że poprawy brak dalej siwo za autem dalej po lekkim dodaniu gazu przerywa mówi że sprawdzi jutro kompresję bo musi pożyczyć przedluzke do mazda i pewnie będzie zdejmować głowice
-
puzoniasty18
oraj, 20:26
Witam czy podkladki pod wtryskami uszkodzone mogą mieć wpływ na zużycie oleju rzędu 4 litrów w ciągu miesiąca i zrobieniu około 500 km plus dymi na zimnym i na ciepłym silniku ?,, dodam że turbina sprawdzana luzu brak kompresja na cylindrach ok czy jest sens wymieniać podkladki ? Czy zostaje remont silnika
Witam czy podkladki pod wtryskami uszkodzone mogą mieć wpływ na zużycie oleju rzędu 4 litrów w ciągu miesiąca i zrobieniu około 500 km plus dymi na zimnym i na ciepłym silniku ?,, dodam że turbina sprawdzana luzu brak kompresja na cylindrach ok czy jest sens wymieniać podkladki ? Czy zostaje remont silnika
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6