Strona 1 z 1

Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 16 wrz 2016, 17:26
przez GrzeMi
Dzień dobry.

Pękł mi pasek od alternatora. Zakupiłem nowy, Contitech 8PK1226, zgodnie ze specyfikacją na stronie producenta. Jednak po otrzymaniu paska okazało się, że ten który pękł jest o jakieś 4-5 cm krótszy. Dodam, że był zmieniany przez serwis Mazdy. Czy coś skopałem przy zakupie? Czy może serwis się pomylił? Pasek wytrzymał jakiś rok, nie pamiętam dokładnie ile.

Pozdrawiam
Grzegorz

PostNapisane: 20 wrz 2016, 08:46
przez iparts
Masz klimatyzację? Jeżeli tak to nie ma innej opcji bo za każdym razem wychodzi że ma być taki jak kupiłeś http://www.iparts.pl/auto-czesci/pasek- ... 00431.html a ten krótszy może właśnie był za krótki i dlatego wytrzymał tylko rok.

Re: Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 21 wrz 2016, 19:32
przez GrzeMi
Mam klimatyzację i pasek jest dobry. Kupiłem go właśnie u Was. Dodatkowo okazało się, że sprężarka od klimy była do wymiany. Już wszystko działa.

Re: Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 23 wrz 2016, 09:19
przez GrzeMi
Tylko jest mały problem. Rano przy uruchamianiu silnika pasek "szumi". Nie jest to pisk tylko właśnie szum. Kiedy wszystko się nagrzeje to szum ustępuje czyli po kilku minutach. Przy każdym następnym uruchomieniu jest cisza. Musi się "uleżeć" czy coś innego?

Re: Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 23 wrz 2016, 09:54
przez drx8
łożyska wymienione na rolkach i napinacz?
pasek nie szumi, szumi łożysko

Re: Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 23 wrz 2016, 10:05
przez GrzeMi
Napinacz i rolki zmieniałem w styczniu 2015. Czyli objaw szumienia to łożysko. Szumi zimne a jak się nagrzeje to już nie, tak?

Re: Pasek wielorowkowy

PostNapisane: 23 wrz 2016, 10:42
przez drx8
czyli najprawdopodobniej łożysko alternatora poszło. podnieś maskę, odpal silnik i przystaw ucho w okolice alternatora.

PostNapisane: 26 wrz 2016, 07:29
przez iparts
GrzeMi napisał(a):Napinacz i rolki zmieniałem w styczniu 2015. Czyli objaw szumienia to łożysko. Szumi zimne a jak się nagrzeje to już nie, tak?


Tak dokładnie. Pasek jedynie może piszczeć lub się urwać. Zrób tak jak Ci kolega napisał sprawdź łożysko alternatora. Ewentualnie piszesz że wymieniłeś sprężarkę klimatyzacji, a czy przed jej wymiana był ten szum przy odpaleniu na zimnym?