Wężyki od podciśnienia – połączone

Postprzez Dark_Mat » 5 wrz 2016, 19:49

Witam, kupiłem niedawno M6 polift w dieslu i dopiero teraz zauważyłem, że wężyki od podciśnienia, czyli te dwa, które wchodzą do obudowy gdzie jest filtr powietrza, są z tej obudowy wyjęte i ze sobą połączone za pomocą jakiejś małej, plastikowej złączki. Czy może tak być? I przede wszystkim – dlaczego ktoś to tak zrobił?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez laba » 6 wrz 2016, 18:26

Ostatnio też się bawiłem tymi wężykami i połączyłem je tak jak u ciebie (tylko ze ja dałem jeden do drugiego na chwile bez żadnych złączek) Efekt? wystający "bolec" z gruszki turba zaczął się chować. Czyli tak samo jak z podłączonymi tymi wężykami do filtra powietrza.

Nie sprawdzałem czy jest jakaś różnica w mocy, bo od razu podłączyłem tak jak ma być.
Podłącz te węzyki z powrotem tak jak powinno być i zobacz czy jest jakaś różnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Dark_Mat » 9 wrz 2016, 01:02

Tylko jak je podłączyć? Nie wiem jak to wyglądało pierwotnie, więc nie wiem który wężyk do którego bolca. Są jakieś schematy czy coś? Ewentualnie mógłbyś dać zdjęcie, to może bym ogarnął? No chyba, że to bez znaczenia, który gdzie podepnę?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez laba » 9 wrz 2016, 12:00

Odpale auto, otwórz maske. Jak patrzysz od przodu na o udowe filtra powietrza to masz dwa wejscia na wezyki jeden wyzej drugi nizej.
Teraz rozlacz te twoje wężyki. Przyłoż palec do jednego i zobacz czy jest zassysane powietrze jak jest to ten wężyk ma byc u gory a jak nie jest to do tego nizej.

Zauwazylem ze ciegno turbiny po zlaczeniu ich szybciej sie chowa. Podczas jazdy wydaje mi sie ze jest delikatna poprawa jak sie przeciagbie auto na obrotach wrzuci kolejny bieg to nie ma tego chwilowego mula... ale to moze mi sie tylko wydaje.
Mierzyłem przyspieszenie to z zepsutym startem 11.2sek czyli jakis wiekszej poprawy nie ma.

Zobacz jak u ciebie sie bedzie zachowywac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez Dark_Mat » 9 wrz 2016, 14:01

Wyżej, niżej, to rozumiem że masz na myśli dalej lub bliżej przodu maski, bo wysokościowo są tak samo. W weekend sprawdzę, to dam znać czy jest jakaś różnica u mnie
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez kubsztyk » 9 wrz 2016, 17:57

viewtopic.php?p=1133721#uklad_podcisnienia
Tu jest schemat połączeń podciśnieniowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez laba » 10 wrz 2016, 11:25

tak dokładnie o to mi chodziło :)
Te wejscie wyżej (czyli bliżej szyby) tam ma być wężyk który zasysa powietrze, niżej ten drugi ;)
https://www.dropbox.com/s/in2201wc76vxu ... 2.jpg?dl=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6