Obcięcie mocy, klekotanie i czarny dym oraz identyfikacja złączek

Postprzez laplas » 20 sie 2016, 12:29

Cześć!
Mam problemy ze swoim samochodem, ostatnio po przejechaniu około 400km jednym ciągiem auto odcięło mi obroty/moc (maks 2000 rpm) i zaczęło strasznie kopcić na czarno. Zatrzymałem się, odczekałem 3min i zgasiłem silnik. Później jak znowu go uruchomiłem to silnik klekotał jakby przestawił się rozrząd, coś w nim stukało tak, że myślałem, że zarżnąłem go. Trudno to opisać, ale brzmiało to jakby coś się urwało w tym silniku, podejrzewałem turbo i jakąś urwaną łopatkę, bo już Madzia ma 180tys. km. Na desce przez kilka lat świeci mi się błąd zaworu EGR, ale nigdy to nie wypływało na moc. Podejrzewam, że błąd ten pochodzi od złączek które pokazuje w załączniku. Postałem około 10min, skasowałem błędy tego EGRu ELMem i silnik zaczął normalnie pracować. Innych błędów komputer nie pokazał. Od tamtego momentu zrobiłem około 200km i wszystko było dobrze do dzisiaj. Efekt podobny, ale bez klekotania, obcięcie mocy i dym z komina. Postój, skasowanie błędu i jazda dalej z normalną mocą. I teraz pytanie do was, czy ktoś miał podobny problem? Ewentualnie jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny takiego zachowania.

Druga sprawa czy ktoś zna symbole tych wtyczek lub jakiś namiar gdzie mogę takie kupić? Szukałem w necie to najbardziej podobne do tego są złącza sumitomo, ale dalej się różnią od tego na zdjęciu. Złącza te umieszczone są za przednim kołem od strony kierowcy. Jak się zdejmie nadkole to jest do nich bardzo dobry dostęp. Ta szara wchodzi chyba do jakiegoś czujnika temperatury, ta czarna to nie wiem do czego.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20160715_134737.jpg
IMG_20160715_134742.jpg
IMG_20160715_134758 (1).jpg
IMG_20160715_134808.jpg
laplas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6