wyciek pod pokrywą silnika

Postprzez Vernise » 9 sie 2016, 12:43

Witam wszystkich

Po zdjęciu osłony silnika napotkałem obrazki takie jak na poniższych zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chciałem się poradzić co może być powodem tego "zacieku" oraz co z tym zrobić? Nie znam się dobrze na tym. Ale chodzą mi po głowie jakieś uszczelki, wtryski i podkładki...
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Janusz626 » 10 sie 2016, 07:15

Dokładnie, sprawdź czy w niektórych partiach obrotów, nie podskakuja te dwa mokre wtryski.
Jeśli tak, w mgnieniu oka do mechanika i do roboty podkładki luzy zaworowe oraz czyszczenie smoka no i oliwa i filtr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 11 sie 2016, 13:47

KURDE ! Co za niefart. Czyżby znowu wydatek ? I tym razem wcale nieplanowany.

Miesiąc temu wymieniłem komplet rozrządu z paskami – ale byłem na to gotowy.

Dwa miesiące temu wymieniłem OLEJ i wszystkie FILTRY, oraz wyczyściłem SMOKA.... – na to również byłem przygotowany bo cykl się zbliżał.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Janusz626 » 11 sie 2016, 14:45

Wtryskiwacze się ruszają? Podskakuja podczas pracy na różnych obrotach?
Sprawdź i napisz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 12 sie 2016, 09:48

Ok. Dzięki. Dzisiaj za kilka godzin sprawdzę. Z kumplem z roboty pogazujemy na zmianę i się zobaczy czy coś tam się nie telepie. .. Dam znać tutaj czy coś się udało zauważyć
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez DooOminO » 13 sie 2016, 16:20

Vernise napisał(a):KURDE ! Co za niefart. Czyżby znowu wydatek ? I tym razem wcale nieplanowany.

Miesiąc temu wymieniłem komplet rozrządu z paskami – ale byłem na to gotowy.

Dwa miesiące temu wymieniłem OLEJ i wszystkie FILTRY, oraz wyczyściłem SMOKA.... – na to również byłem przygotowany bo cykl się zbliżał.


Olej i rozrząd to normalny wydatek przy kupnie auta, auto to wydatki kupiles mazde w dieslu która niedużo kosztuje z prostych przyczyn jest droga w utrzymaniu coś za coś :). Odstaw auto do mechanika ale przed możesz jeszcze odkręcić wlew oleju i sprawdzić czy nie "dymi" jeśli będzie wszystko ok to musisz wymienić jedynie uszczelniacz wtryskiwacza w pokrywie.

Nie chce Cię martwić ale o ten silnik trzeba dbać w przeciwnym razie bedziesz ponosił koszty i to niemałe :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 15 sie 2016, 11:30

DooOminO napisał(a): kupiles mazde w dieslu która niedużo kosztuje z prostych przyczyn jest droga w utrzymaniu


Może to nie jest odpowiedni wątek na tego typu dywagacje, ale ja mam swoją M6 od 7 lat i NIE POTWIERDZAM i z pewnością nie jestem jedyny...

Chyba trafniejszym było by napisać, że kupując diesla jakiejkolwiek marki, potencjalne koszty napraw mogą być większe (niż w benzynie).

o ten silnik trzeba dbać w przeciwnym razie bedziesz ponosił koszty

Jak o każdy silnik... Tu jedynie należy zaznaczyć praktycznie jedną, dobrze znaną wadę – podkładki pod wtryskiwaczami ( a co za tym idzie zatykający się smok) – Jeżeli co jakiś czas to sprawdzisz, a do tego wymieniasz olej co najlepiej 10-12 tys km i wymieniasz pasek rozrządu wyłącznie na oryginalny, to zaoszczędzisz sobie dużo potencjalnych wydatków.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Vernise » 2 wrz 2016, 08:30

Szanowni koledzy

Trochę zaniedbałem sprawę tego wycieku ale postanowiłem niezwłocznie do niej wrócić.

Otóż zawsze tankuję jedno paliwo, ewentualnie raz na 3 tankowania zalewam vervę.
Zaś od momentu tego "wycieku" odczuwam chyba postępujący spadek mocy Mazdy. Może mi się wydaje, ale chyba nie.

Wczoraj po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku od razu zaczęło kopcić... no i niestety nie przestawało. Kopci cały czas gdy silnik pracuje i korek jest odkręcony.

Jakby to jeszcze Wam dokładnie zobrazować... Hm...Wuj ma ciągnik ursusa 30stkę. I jestem już tak przyzwyczajony do dźwięku pracy silnika tego traktora że go pamiętam. I po przystawieniu ucha do silnika mojej Mazdy przy odkręconym korku to właśnie tak brzmi ten motor jak normalnie URSUS ! Przy tym słychać tak jakbym to określił równy interwałowy świst ... jakby jakaś kompresja czy inna cholera :(

Nie zastanawiając się długo złożyłem dziś zamówienie na uszczelkę pokrywy zaworów i podkładki pod wtryski. ALE obawiam się że może to nie cały problem ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Janusz626 » 2 wrz 2016, 10:13

Gdzie masz te wycieki oleju, z których uszczelek, foto lub zobrazować proszę miejsce.
Pytałem się czy wtryski podskakuja, czy są luźne podczas pracy silnika na różnych obrotach.
Podkładki i ory uszczelka pod dekiel zaworowy i przy okazji zrób regulację zaworów obowiązkowo.

Sorry, zdjęcia są :)
Ostatnio edytowano 3 wrz 2016, 16:47 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 3 wrz 2016, 15:38

słuchajcie, nie widzę by cokolwiek podskakiwało lub ruszało się podczas zwiększania obrotów.

Ani przy odkręconym korku ani przy zakręconym
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Janusz626 » 3 wrz 2016, 16:48

Proponuję wyczyścić te miejsca i obserwować co się będzie dalej.
Jeśli wtryskiwacze nie ruszają się to ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 3 wrz 2016, 18:02

Ale przypominam , że po ostatniej obserwacji wali dym spod korka i to ostro
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez DooOminO » 3 wrz 2016, 18:24

No to wyciąg wtryskiwacze i sprawdź który Ci puszcza tu chyba nie ma sie nawet co zastanawiać?

dobrzyn22 źle mnie zrozumiałeś pisząc poprzednią wiadomość miałem na mysli to, ze ludzie kupując takiego 12letniego diesla w ładnej m6 oczekują cen eksploatacji na poziomie golfa 3 i czesto po zakupie takiego auta dają negatywną opinie o aucie tylko dlatego, ze komplet rozrządu kosztuje 1500zl a nie 500.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Janusz626 » 3 wrz 2016, 18:59

Zakręciłem się chyba w tym temacie.

Wymiana podkładek pod wtryskami x4.
Regulacja zaworów x16.
Czyszczenie smoka olejowego x1.

I to jak najszybciej bo możesz skończyć na remoncie silnika!

Gwarantuje ze podkładki na pierwszym i drugim wtrysku są wypalone.
Poczytaj odpowiednie tematy na forum, wszystko jest już napisane wiele razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 5 wrz 2016, 08:29

A pewnie przy tym wszystkim należy się od razu wymienić uszczelkę pokrywy zaworów i górne uszczelniacze wtryskiwaczy ?

KUŹWA MAĆ :(

podkładki pod wtryski kpl – 4 x 20 = 80 zł
uszczelka pokrywy zaworów – 1 x 75 zł
górne uszczelniacze wtryskiwaczy – 4 x 65 = 260 zł

no i pewnie z regulacja zaworów wyjdzie koło 600 PLN mnie ta cała przyjemność z częściami
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez DooOminO » 5 wrz 2016, 09:36

Drobne wydatki <diabełek> a tak poważnie mnie taka przyjemność kosztowała 8,80 zl plus 4pak piwa dla chęci rozkręcenia tego nie wiem po co chcesz wymieniać górne uszczelki wtryskiwaczy ja widzę, że tylko jeden jest do wymiany, uszczelke pokrywy zostaw w spokoju jeśli nie jest przerwana i wczesniej nic nie cieklo a podkładki pod wtryski idź do sklepu i poproś o takich wymiarach np jakieś z bosha cena za jedną 2,20zl u mnie a to samo tylko taniej bo nie mówisz, że to do mazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Janusz626 » 5 wrz 2016, 09:39

Ja zapłaciłem za robotę 220zł.
Uszczelka tylko jedna pod pokrywę no i podkładki za 40zl.
Ale to i tak taniej niż remont :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 5 wrz 2016, 11:18

Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Janusz626 » 5 wrz 2016, 11:37

Zapraszam tutaj, nasz kolega forumowicz http://www.mazparts.pl
Kupisz uszczelke pod pokrywę w oryginale, podkładki również. Uszczelki gumowe przy wtryskach, jak również uszczelki tzw "kominy" od przewodów zasilających wtryski jeśli nie są uszkodzone to nie musisz wymieniać, mechanik bez problemu powinien sobie poradzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Vernise » 5 wrz 2016, 15:46

OK.
Zamówiłem te graty w mazdaparts

Wymienię to wszystko w cholerę i będę spał spokojnie

Ciekawe aby czy mój mechanik przygotował się z lektury "regulacja zaworów" , bo ja nie mam ani narzędzi ani czasu, ani miejsca <co?>
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6