Silnik dziwny klekot , przerywa przy dodaniu gazu

Dziś wracałem do domu i około 2km od celu nagle autem lekko zaczęło szarpać , silnik wydawał taki nienaturalny klekot i przy przyspieszaniu przerywał na około jedną sekundę. Przy niskich obrotach nie było tego przerywania natomiast klekot nadal był. Na liczniku nie zapaliła się żadna kontrolka, z rury wydechowej nic auto nie koci. Wystraszyłem się , że to coś z rozrządem i zjechałem na pobliski parking. Niestety nie miałem żadnych narzędzi i postanowiłem zaryzykować , zapaliłem i udało mi się na niskich obrotach dojechać te 2km do domu. Na szczęście udało mi się dojechać choć nie było łatwo bo mam do domu stromo pod górkę i musiałem jechać na dwójce ale silnik kilka razy przerwał na 1 sekundę. Jak sądzicie czy to może być wina rozrządu , gdy by pasek przeskoczył to chyba bym nie dojechał te 2km . Rozrząd kompletny oryginalny był wymieniony ponad rok temu , od tamtej pory przejechałem około 20 tys. km .
Teraz auto stoi przed domem i silnik normalnie odpala tak jak wcześniej czyli "do strzału" i na wolnych obrotach nic się nie dzieje niepokojącego. Tutaj zamieściłem krótki filmik z pracy silnika na biegu jałowym: https://www.youtube.com/watch?v=5y0jb-s ... e=youtu.be
W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem ale chciał bym już coś wstępnie wiedzieć , Jak sądzicie co może być przyczyną niedomagania silnika rozrząd, wtryski czy coś innego ? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję .
Czy jeśli padł któryś z wtrysków to da się to zdiagnozować kabelkiem i programem forscan ?
Dopisano 10 cze 2016, 20:44:
Dziś na szybko Forscanem odczytałem błędy i jest ich sporo. Poniżej dam wydruk/raport może ktoś z was miał by chwilkę i rzucił okiem na te błędy i może jakiś wniosek na co wskazują. Liczę na to, że skoro teraz silnik dobrze odpala i na biegu jałowym ładnie równo pracuje to może jednak nie będą panewki. Błędy coś sugerują, że problem jest z układem paliwa.
===IC DTC U1262===
Kod: U1262 – Usterka transmisji danych SCP.
Moduł: Tablica przyrządów
Szczegóły kodów usterek
Usterka transmisji danych SCP.
Czynności Operatora
Przeprowadź test własny.
Wszystkie kody usterek pamięci ciągłej (CMDTCs)
Usun wszystkie stosowne DTCs, a potem wykasuj kody i wykonaj test ponownie.
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END IC DTC U1262===
===PCM DTC P0460===
Kod: P0460 – Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Uszkodzenie obwodu nadajnika poziomu paliwa.
Niesprawny lub uszkodzony modul zestawu wskazników.
Uruchom diagnostykę zestawu wskaźników.
===END PCM DTC P0460===
===PCM DTC P0113===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygnału z VBATT lub vref.
Czujnik był wcześniej odłączony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END PCM DTC P0113===
===PCM DTC P0602===
Kod: P0602 – Błąd programu PCM
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd programu PCM
Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.
===END PCM DTC P0602===
===PCM DTC P0174===
Kod: P0174 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Prawdopodobne naiedostateczne ciśnienie paliwa.
Układ odpowietrzania skrzyni korbowej
Możliwa nieszczelność układu dolotowego powietrza.
Silnik prawdopodobnie nie utrzymuje podciśnienia ze względuna nieszczelność.
Suspeite do circuito do HO2S21.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Niedrożny filtr paliwa ogranicza przepływ paliwa do regulatoraciśnienia. Jeżeli dopływ paliwa do filtru jest prawidłowy, prawdopodobnieniedrożny jest filtr paliwa.
Niedrożny lub zanieczyszczony wtryskiwacz(e).
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
===END PCM DTC P0174===
===PCM DTC P0443===
Kod: P0443 – Usterka obwodu zaworu upustowego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P0443===
===EATC DTC B2308===
Kod: B2308 – Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu
Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury
Szczegóły kodów usterek
Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu
===END EATC DTC B2308===
===MC DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Wielofunkcyjny wyświetlacz informacyjny
===END MC DTC B1318===
===RCM DTC B1994===
Kod: B1994 – Obwód poduszki bocznej powietrznej otwarty, z przodu po stronie kierowcy
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Przerwa w obwodzie poduszki bocznej (strona kierowcy).
--- Possible Causes --------
Drivers Side, Side Mount AirBag Circuit Open
-Suspect
Driver Side,Side AirBag circuit wiring
Driver Side,Side AirBag
AirBag module
===END RCM DTC B1994===
===RCM DTC B1877===
Kod: B1877 – Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
===END RCM DTC B1877===
===RCM DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Zbyt niskie napięcie akumulatora.
--- Possible Causes --------
– Battery Voltage below 9.6volts
-Suspect Battery state of charge Charging system
===END RCM DTC B1318===
===GEM DTC B1244===
Kod: B1244 – Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.
===END GEM DTC B1244===
===GEM DTC B2256===
Kod: B2256 – Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Styk EN23 modułu GEM(C426; Niebieski)
===END GEM DTC B2256===
===GEM DTC B1428===
Kod: B1428 – Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
--- Possible Causes --------
This code can be generated by:
-Ground Short Driver's Seat Belt Lamp
-Open Driver's Seat Belt Lamp
-Suspect Driver's Seat Belt Lamp
-Suspect Generic Electronic Module
===END GEM DTC B1428===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===
Teraz auto stoi przed domem i silnik normalnie odpala tak jak wcześniej czyli "do strzału" i na wolnych obrotach nic się nie dzieje niepokojącego. Tutaj zamieściłem krótki filmik z pracy silnika na biegu jałowym: https://www.youtube.com/watch?v=5y0jb-s ... e=youtu.be
W poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem ale chciał bym już coś wstępnie wiedzieć , Jak sądzicie co może być przyczyną niedomagania silnika rozrząd, wtryski czy coś innego ? Za wszelkie uwagi z góry dziękuję .
Czy jeśli padł któryś z wtrysków to da się to zdiagnozować kabelkiem i programem forscan ?
Dopisano 10 cze 2016, 20:44:
Dziś na szybko Forscanem odczytałem błędy i jest ich sporo. Poniżej dam wydruk/raport może ktoś z was miał by chwilkę i rzucił okiem na te błędy i może jakiś wniosek na co wskazują. Liczę na to, że skoro teraz silnik dobrze odpala i na biegu jałowym ładnie równo pracuje to może jednak nie będą panewki. Błędy coś sugerują, że problem jest z układem paliwa.
===IC DTC U1262===
Kod: U1262 – Usterka transmisji danych SCP.
Moduł: Tablica przyrządów
Szczegóły kodów usterek
Usterka transmisji danych SCP.
Czynności Operatora
Przeprowadź test własny.
Wszystkie kody usterek pamięci ciągłej (CMDTCs)
Usun wszystkie stosowne DTCs, a potem wykasuj kody i wykonaj test ponownie.
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END IC DTC U1262===
===PCM DTC P0460===
Kod: P0460 – Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Uszkodzenie obwodu nadajnika poziomu paliwa.
Niesprawny lub uszkodzony modul zestawu wskazników.
Uruchom diagnostykę zestawu wskaźników.
===END PCM DTC P0460===
===PCM DTC P0113===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygnału z VBATT lub vref.
Czujnik był wcześniej odłączony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END PCM DTC P0113===
===PCM DTC P0602===
Kod: P0602 – Błąd programu PCM
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Błąd programu PCM
Wykonaj czynności opisane w podręczniku warsztatowym, aby usunąć usterki oznaczone wymienionymi kodami DTC.
===END PCM DTC P0602===
===PCM DTC P0174===
Kod: P0174 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Prawdopodobne naiedostateczne ciśnienie paliwa.
Układ odpowietrzania skrzyni korbowej
Możliwa nieszczelność układu dolotowego powietrza.
Silnik prawdopodobnie nie utrzymuje podciśnienia ze względuna nieszczelność.
Suspeite do circuito do HO2S21.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Niedrożny filtr paliwa ogranicza przepływ paliwa do regulatoraciśnienia. Jeżeli dopływ paliwa do filtru jest prawidłowy, prawdopodobnieniedrożny jest filtr paliwa.
Niedrożny lub zanieczyszczony wtryskiwacz(e).
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
===END PCM DTC P0174===
===PCM DTC P0443===
Kod: P0443 – Usterka obwodu zaworu upustowego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P0443===
===EATC DTC B2308===
Kod: B2308 – Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu
Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury
Szczegóły kodów usterek
Usterka silnika regulacji temperatury powietrza doprowadzanego do wnętrza pojazdu
===END EATC DTC B2308===
===MC DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Wielofunkcyjny wyświetlacz informacyjny
===END MC DTC B1318===
===RCM DTC B1994===
Kod: B1994 – Obwód poduszki bocznej powietrznej otwarty, z przodu po stronie kierowcy
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Przerwa w obwodzie poduszki bocznej (strona kierowcy).
--- Possible Causes --------
Drivers Side, Side Mount AirBag Circuit Open
-Suspect
Driver Side,Side AirBag circuit wiring
Driver Side,Side AirBag
AirBag module
===END RCM DTC B1994===
===RCM DTC B1877===
Kod: B1877 – Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
===END RCM DTC B1877===
===RCM DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Moduł układu SRS
Szczegóły kodów usterek
Zbyt niskie napięcie akumulatora.
--- Possible Causes --------
– Battery Voltage below 9.6volts
-Suspect Battery state of charge Charging system
===END RCM DTC B1318===
===GEM DTC B1244===
Kod: B1244 – Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.
===END GEM DTC B1244===
===GEM DTC B2256===
Kod: B2256 – Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Styk EN23 modułu GEM(C426; Niebieski)
===END GEM DTC B2256===
===GEM DTC B1428===
Kod: B1428 – Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
Szczegóły kodów usterek
Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
--- Possible Causes --------
This code can be generated by:
-Ground Short Driver's Seat Belt Lamp
-Open Driver's Seat Belt Lamp
-Suspect Driver's Seat Belt Lamp
-Suspect Generic Electronic Module
===END GEM DTC B1428===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===