Wysokie średnie spalanie.
Strona 1 z 1
Od niedawna zauważyłem że podczas jazdy 4 bieg 1750-2tys/obr albo 3 bieg obroty tak samo spalanie średnie pokazuje 9-11l. Ale po jakimś czasie wraca do rzeczywistego spalnia okolo 6l +/– co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera? Gdzies wyczytałem że sonda lambda może być coś z nią.
Ostatnio edytowano 3 cze 2016, 12:55 przez Dawidkvip, łącznie edytowano 1 raz
Dawidkvip napisał(a):co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera?
próba wypalania DPF
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):Dawidkvip napisał(a):co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera?
próba wypalania DPF
Masz może jakąś inną sugestie? Po podpięciu auta pod kompa jest wszystko ok niby żadnych błędów.
Dawidkvip napisał(a):Dpf off
Masz emulator filtra?
Właściciel pojazdu w warsztacie :
– dobry,panowie,usuniecie mi klocki hamulcowe z przodu ? bo felgi się paskudzą i brudne bardzo....
– ja,spoko...obskoczy się
– ale bez klocków pojadę,prawda ?
– no,panie...lekko !
Za jakiś czas na forum :
"Słuchajcie,co to może być ? Od jakiegoś czasu mam słabe hamulce...a od wczoraj zaczęły piszczeć jakoś dziwnie...? Może to być wina płynu hamulcowego ?"
– dobry,panowie,usuniecie mi klocki hamulcowe z przodu ? bo felgi się paskudzą i brudne bardzo....
– ja,spoko...obskoczy się
– ale bez klocków pojadę,prawda ?
– no,panie...lekko !
Za jakiś czas na forum :
"Słuchajcie,co to może być ? Od jakiegoś czasu mam słabe hamulce...a od wczoraj zaczęły piszczeć jakoś dziwnie...? Może to być wina płynu hamulcowego ?"
Witam wszystkich!
Temat dość podobny do tematu na temat wysokiego spalania użytkownika szymon.plus.
Kupiłem w grudniu mazdę z silnikiem RF7J 143 KM. Zauważyłem bardzo wysokie spalanie – przy przejechanych 4000 km, średnie spalanie (mierzone dystrybutorem paliwa ) ) wynosi około 10,1L/100km. Ze względu na wysokie odchylenia, wymieniłem wtryski na regenerowane (razem z podkładkami), kupione w sklepie, który tutaj wszyscy polecają, zatem nie sądzę, by były one wadliwe. Pomimo tego, wtryski nie wskazują idealnych parametrów:
Komputer nie pokazuje żadnych błędów w Forscan. Pomyślałem o brudnym przepływomierzu, natomiast mechanik stwierdził, że nie wygląda na zasyfiony. Jednak pomysłów więcej niestety nie ma.
Panowie, macie jakieś pomysły? Jeśli chodzi o mechaniczne kwestie – wycieków żadnych nie widać, dymienia również nie.
W kwestiach mechanicznych – podsunę pomysły mechanikowi, natomiast jeśli chodzi o analizę w Forscanie, po odpowiedniej instrukcji – niektóre parametry będę mógł sprawdzić sam
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Temat dość podobny do tematu na temat wysokiego spalania użytkownika szymon.plus.
Kupiłem w grudniu mazdę z silnikiem RF7J 143 KM. Zauważyłem bardzo wysokie spalanie – przy przejechanych 4000 km, średnie spalanie (mierzone dystrybutorem paliwa ) ) wynosi około 10,1L/100km. Ze względu na wysokie odchylenia, wymieniłem wtryski na regenerowane (razem z podkładkami), kupione w sklepie, który tutaj wszyscy polecają, zatem nie sądzę, by były one wadliwe. Pomimo tego, wtryski nie wskazują idealnych parametrów:
Komputer nie pokazuje żadnych błędów w Forscan. Pomyślałem o brudnym przepływomierzu, natomiast mechanik stwierdził, że nie wygląda na zasyfiony. Jednak pomysłów więcej niestety nie ma.
Panowie, macie jakieś pomysły? Jeśli chodzi o mechaniczne kwestie – wycieków żadnych nie widać, dymienia również nie.
W kwestiach mechanicznych – podsunę pomysły mechanikowi, natomiast jeśli chodzi o analizę w Forscanie, po odpowiedniej instrukcji – niektóre parametry będę mógł sprawdzić sam
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
- Od: 27 gru 2017, 19:08
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM
rozumiem że wtryskiwacze zostały odpowiednio przypisane i była przeprowadzana kalibracja ?
Ps staramy się nie dublować wątków na forum, dlatego też łączę z istniejącym.
Ps staramy się nie dublować wątków na forum, dlatego też łączę z istniejącym.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Co do spalania, przyczyny:
przepływka + MAF, filtry wymienić, sprawdzić czy hamulec nie trzyma żaden (najprościej, która felga będzie bardziej gorąca po jakiejś jeździe), jaką masz głębokość bieżnika na oponie? Ja w sierpniu zmieniłem na nowe opony na Conti EcoContact funkiel nówki i po tym zabiegu spalanie spadło wg wskazań kompa z 7,5l na 5,9l. To z moich obserwacji. no i oczywiście mniej cięższa noga na gazie
przepływka + MAF, filtry wymienić, sprawdzić czy hamulec nie trzyma żaden (najprościej, która felga będzie bardziej gorąca po jakiejś jeździe), jaką masz głębokość bieżnika na oponie? Ja w sierpniu zmieniłem na nowe opony na Conti EcoContact funkiel nówki i po tym zabiegu spalanie spadło wg wskazań kompa z 7,5l na 5,9l. To z moich obserwacji. no i oczywiście mniej cięższa noga na gazie
drx8 napisał(a):w sierpniu zmieniłem na nowe opony na Conti EcoContact funkiel nówki i po tym zabiegu spalanie spadło wg wskazań kompa z 7,5l na 5,9l
noo, ja bym tu uściślił, żeby nie rozpętać burzy za chwilę – rodzaj opon, to max 6-7% różnicy w spalaniu + jeszcze kilka % ważniejszej rzeczy, a mianowicie prawidłowego ciśnienia. Razem niech to da max. 10% różnicy -sporo, ale nie 1,6l/100km
Także główną przyczyną spadku zapewne było to:
drx8 napisał(a):oczywiście mniej cięższa noga na gazie
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Poniżej wartości wtryskiwaczy przed wymianą.
W zasadzie zasugerowałem się odpowiedzią w tym poście:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=40
Natomiast wówczas objawy były inne – słychać było po prostu ich stukanie, inny dźwięk w trakcie pracy silnika oraz zaczynało się szarpanie – coś, czego do tej pory nie doświadczyłem (po wymianie wtrysków).
Filtry będę zmieniał wraz z wymianą oleju – czyli wypada w listopadzie
Opony? Zobaczymy, teraz zimówki będę zakładał, a że planuję jeździć w góry, to chcę kupić komplet nowych...
Wtryskiwacze najprawdopodobniej były odpowiednio przypisane – a przynajmniej według mechanika... Czy możliwe jest, by wtryskiwacze pracowały np. pomimo wpisania złych kodów?
Wtryski oczywiście kalibrowałem, nawet kilka razy.
Pozdrawiam, panowie!
W zasadzie zasugerowałem się odpowiedzią w tym poście:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=40
Natomiast wówczas objawy były inne – słychać było po prostu ich stukanie, inny dźwięk w trakcie pracy silnika oraz zaczynało się szarpanie – coś, czego do tej pory nie doświadczyłem (po wymianie wtrysków).
Filtry będę zmieniał wraz z wymianą oleju – czyli wypada w listopadzie
Opony? Zobaczymy, teraz zimówki będę zakładał, a że planuję jeździć w góry, to chcę kupić komplet nowych...
Wtryskiwacze najprawdopodobniej były odpowiednio przypisane – a przynajmniej według mechanika... Czy możliwe jest, by wtryskiwacze pracowały np. pomimo wpisania złych kodów?
Wtryski oczywiście kalibrowałem, nawet kilka razy.
Pozdrawiam, panowie!
- Od: 27 gru 2017, 19:08
- Posty: 5
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6