Wysokie średnie spalanie.

Postprzez Dawidkvip » 2 cze 2016, 16:38

Od niedawna zauważyłem że podczas jazdy 4 bieg 1750-2tys/obr albo 3 bieg obroty tak samo spalanie średnie pokazuje 9-11l. Ale po jakimś czasie wraca do rzeczywistego spalnia okolo 6l +/– co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera? Gdzies wyczytałem że sonda lambda może być coś z nią.
Ostatnio edytowano 3 cze 2016, 12:55 przez Dawidkvip, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2016, 10:45
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 Hatchback 2006r.
2.0 CITD 143km

Postprzez dobrzyn22 » 2 cze 2016, 21:07

Dawidkvip napisał(a):co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera?

próba wypalania DPF
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dawidkvip » 3 cze 2016, 08:08

Dpf off
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2016, 10:45
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 Hatchback 2006r.
2.0 CITD 143km

Postprzez Dawidkvip » 9 cze 2016, 09:51

dobrzyn22 napisał(a):
Dawidkvip napisał(a):co mogło by być przyczyną takiego spalnia, zachowania się o komputera?

próba wypalania DPF


Masz może jakąś inną sugestie? Po podpięciu auta pod kompa jest wszystko ok niby żadnych błędów.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2016, 10:45
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 Hatchback 2006r.
2.0 CITD 143km

Postprzez NightStalker » 9 cze 2016, 18:28

Dawidkvip napisał(a):Dpf off

Masz emulator filtra?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Dawidkvip » 10 cze 2016, 12:19

Rzekomo został wyłączony poprostu bez żadnych ingerencji emulatora i wycięty.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2016, 10:45
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 Hatchback 2006r.
2.0 CITD 143km

Postprzez tadziol » 10 cze 2016, 12:50

Właściciel pojazdu w warsztacie :
– dobry,panowie,usuniecie mi klocki hamulcowe z przodu ? bo felgi się paskudzą i brudne bardzo....
– ja,spoko...obskoczy się <spoko>
– ale bez klocków pojadę,prawda ?
– no,panie...lekko !

Za jakiś czas na forum :
"Słuchajcie,co to może być ? Od jakiegoś czasu mam słabe hamulce...a od wczoraj zaczęły piszczeć jakoś dziwnie...? Może to być wina płynu hamulcowego ?"
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez juro94 » 8 paź 2018, 18:53

Witam wszystkich!

Temat dość podobny do tematu na temat wysokiego spalania użytkownika szymon.plus.

Kupiłem w grudniu mazdę z silnikiem RF7J 143 KM. Zauważyłem bardzo wysokie spalanie – przy przejechanych 4000 km, średnie spalanie (mierzone dystrybutorem paliwa :)) ) wynosi około 10,1L/100km. Ze względu na wysokie odchylenia, wymieniłem wtryski na regenerowane (razem z podkładkami), kupione w sklepie, który tutaj wszyscy polecają, zatem nie sądzę, by były one wadliwe. Pomimo tego, wtryski nie wskazują idealnych parametrów:

wtryski1.PNG


Komputer nie pokazuje żadnych błędów w Forscan. Pomyślałem o brudnym przepływomierzu, natomiast mechanik stwierdził, że nie wygląda na zasyfiony. Jednak pomysłów więcej niestety nie ma.

Panowie, macie jakieś pomysły? Jeśli chodzi o mechaniczne kwestie – wycieków żadnych nie widać, dymienia również nie.

W kwestiach mechanicznych – podsunę pomysły mechanikowi, natomiast jeśli chodzi o analizę w Forscanie, po odpowiedniej instrukcji – niektóre parametry będę mógł sprawdzić sam :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 19:08
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2018, 22:30

rozumiem że wtryskiwacze zostały odpowiednio przypisane i była przeprowadzana kalibracja ?

Ps staramy się nie dublować wątków na forum, dlatego też łączę z istniejącym.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez drx8 » 9 paź 2018, 07:32

Co do spalania, przyczyny:
przepływka + MAF, filtry wymienić, sprawdzić czy hamulec nie trzyma żaden (najprościej, która felga będzie bardziej gorąca po jakiejś jeździe), jaką masz głębokość bieżnika na oponie? Ja w sierpniu zmieniłem na nowe opony na Conti EcoContact funkiel nówki i po tym zabiegu spalanie spadło wg wskazań kompa z 7,5l na 5,9l. To z moich obserwacji. no i oczywiście mniej cięższa noga na gazie :)
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2018, 08:06

drx8 napisał(a):w sierpniu zmieniłem na nowe opony na Conti EcoContact funkiel nówki i po tym zabiegu spalanie spadło wg wskazań kompa z 7,5l na 5,9l

noo, ja bym tu uściślił, żeby nie rozpętać burzy za chwilę – rodzaj opon, to max 6-7% różnicy w spalaniu + jeszcze kilka % ważniejszej rzeczy, a mianowicie prawidłowego ciśnienia. Razem niech to da max. 10% różnicy -sporo, ale nie 1,6l/100km ;)
Także główną przyczyną spadku zapewne było to:
drx8 napisał(a):oczywiście mniej cięższa noga na gazie
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 9 paź 2018, 08:30

Jakie korekty były przed wymianą wtrysków? Skąd pomysł żeby je wymienić i pchać się w takie koszty? Zamieniałeś miejscami albo mierzyłeś kompresje na cylindrach jeśli ugryzłeś już taki kawałek chleba ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez juro94 » 9 paź 2018, 21:24

Poniżej wartości wtryskiwaczy przed wymianą.

W zasadzie zasugerowałem się odpowiedzią w tym poście:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&start=40

Natomiast wówczas objawy były inne – słychać było po prostu ich stukanie, inny dźwięk w trakcie pracy silnika oraz zaczynało się szarpanie – coś, czego do tej pory nie doświadczyłem (po wymianie wtrysków).

Filtry będę zmieniał wraz z wymianą oleju – czyli wypada w listopadzie :)

Opony? Zobaczymy, teraz zimówki będę zakładał, a że planuję jeździć w góry, to chcę kupić komplet nowych...

Wtryskiwacze najprawdopodobniej były odpowiednio przypisane – a przynajmniej według mechanika... Czy możliwe jest, by wtryskiwacze pracowały np. pomimo wpisania złych kodów?

Wtryski oczywiście kalibrowałem, nawet kilka razy.

Pozdrawiam, panowie!

wtryski2.PNG
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 19:08
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6