"regeneracja" wtryskiwacza RF5C zmiana końcówki
Z racji, że o wtryskach z silnika rf5c nie ma za wiele na forum postanowiłem podzielić wiedzą która zdobyłem. Do silnika rf5c niestety są tylko zamienniki końcówek wtrysku, w Polsce jest może dwie firmy które potrafią zregenerować te wtryski tak jak trzeba ale to swoje kosztuje (900 zł sztuka)
Nikogo nie zachęcam do takiego domowego rozkręcania wtryskiwacza ponieważ jest on dość precyzyjnie wykonany i nawet najmniejsze wtrącenie przy skręcaniu może uszkodzić końcówkę wtrysku lub "iglice".
Przepraszam za jakość zdjęć mój aparat w telefonie potrzebuje polerki tak samo jak moje zaprawki na aucie
No więc Jeśli jednak decydujesz się na samodzielną wymiane końcówki bo szkoda Ci płacić 500zł za regenerację która może być tak samo wykonana jak ta która wykonałem sam czyli w warunkach gdzie posiadamy imadło, młotek i przecinak
Przed rozkręceniem polecam przeczytać ten artykuł :
PDF http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2014-02-14p.pdf
Jakie miałem objawy zużytych wtryskiwaczy? :
– Telepanie autem podczas ruszania
– Głośne klekotanie przy ruszaniu na zimnym silniku
– Korekta wtryskiwaczy
i przelewy :
Ja założyłem końcówki firmy WZM Warszawa zapłaciłem 105 zł za sztukę, przejechałem dotychczas 1500km i wszystko śmiga.
Cała zabawę zacząłem dwa tygodnie temu, klekotanie na zimnym silniku było już zbyt głośne żeby je ignorować. Maska w górę i test przelewowy, wyszedł tak :
Diagnoza prosta wtryskiwacz 2 i 3 do regeneracji, po wymianie końcówki przelewy wyglądały tak :
Jak widać przelewy się zmniejszyły i wychodzi na to, że teraz 1 i 4 przelewa za dużo z racji, że auto nadal nie mogło przejść kalibracji (gasło w trakcie) no i klekotanie.
tu jeszcze zdjęcie korekt z tym to że zdjęcie zostało zrobione dzień później kiedy zamieniłem miejscami wtryski i teraz 1 i 2 to wtrysk nie regenerowany a wtryskiwacz 3 i 4 po zmianie końcówki :
wartości dla INJ_CMP, mm3
Korekty do 3 można akceptować niestety u mnie dochodziło nawet do 5 także musiałem domówić jeszcze dwie końcówki. Sugerując się korektami zawsze mogło być też tak, że nowe końcówki są źle wykonane i np leją więc komputer dolewa paliwa do wtrysków nieregenerowanych żeby równo chodził. (Teoria mojego nauczyciela ze szkoły ) W moim przypadku ta teoria się nie sprawdziła i po wymianie dwóch końcówek autko przeszło bez problemu kalibrację, przestało klekotać i przelewy są prawie idealne zresztą korekty tak samo, klekotu z rana już również nie ma
Reszta fotek :
... Aha bym zapomniał końcówkę wtryskiwacza skręcamy momentem 45Nm jest to dość ważne
Zdjęcia były robione na zewnątrz żeby było cokolwiek widać na nich żeby ktoś nie myślał, że robiłem to na kamyczkach, składałem to na czyściutkim stoliku.
Pamiętajcie robicie to na własne ryzyko, nie odpowiadam za dziury w tłokach
Nikogo nie zachęcam do takiego domowego rozkręcania wtryskiwacza ponieważ jest on dość precyzyjnie wykonany i nawet najmniejsze wtrącenie przy skręcaniu może uszkodzić końcówkę wtrysku lub "iglice".
Przepraszam za jakość zdjęć mój aparat w telefonie potrzebuje polerki tak samo jak moje zaprawki na aucie
No więc Jeśli jednak decydujesz się na samodzielną wymiane końcówki bo szkoda Ci płacić 500zł za regenerację która może być tak samo wykonana jak ta która wykonałem sam czyli w warunkach gdzie posiadamy imadło, młotek i przecinak
Przed rozkręceniem polecam przeczytać ten artykuł :
PDF http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2014-02-14p.pdf
Jakie miałem objawy zużytych wtryskiwaczy? :
– Telepanie autem podczas ruszania
– Głośne klekotanie przy ruszaniu na zimnym silniku
– Korekta wtryskiwaczy
i przelewy :
Ja założyłem końcówki firmy WZM Warszawa zapłaciłem 105 zł za sztukę, przejechałem dotychczas 1500km i wszystko śmiga.
Cała zabawę zacząłem dwa tygodnie temu, klekotanie na zimnym silniku było już zbyt głośne żeby je ignorować. Maska w górę i test przelewowy, wyszedł tak :
Diagnoza prosta wtryskiwacz 2 i 3 do regeneracji, po wymianie końcówki przelewy wyglądały tak :
Jak widać przelewy się zmniejszyły i wychodzi na to, że teraz 1 i 4 przelewa za dużo z racji, że auto nadal nie mogło przejść kalibracji (gasło w trakcie) no i klekotanie.
tu jeszcze zdjęcie korekt z tym to że zdjęcie zostało zrobione dzień później kiedy zamieniłem miejscami wtryski i teraz 1 i 2 to wtrysk nie regenerowany a wtryskiwacz 3 i 4 po zmianie końcówki :
wartości dla INJ_CMP, mm3
Korekty do 3 można akceptować niestety u mnie dochodziło nawet do 5 także musiałem domówić jeszcze dwie końcówki. Sugerując się korektami zawsze mogło być też tak, że nowe końcówki są źle wykonane i np leją więc komputer dolewa paliwa do wtrysków nieregenerowanych żeby równo chodził. (Teoria mojego nauczyciela ze szkoły ) W moim przypadku ta teoria się nie sprawdziła i po wymianie dwóch końcówek autko przeszło bez problemu kalibrację, przestało klekotać i przelewy są prawie idealne zresztą korekty tak samo, klekotu z rana już również nie ma
Reszta fotek :
... Aha bym zapomniał końcówkę wtryskiwacza skręcamy momentem 45Nm jest to dość ważne
Zdjęcia były robione na zewnątrz żeby było cokolwiek widać na nich żeby ktoś nie myślał, że robiłem to na kamyczkach, składałem to na czyściutkim stoliku.
Pamiętajcie robicie to na własne ryzyko, nie odpowiadam za dziury w tłokach
Będę drugim betatesterem, zakupiłem sztukę i zobaczymy
Forscan niby pokazuje korekty w normie 0; 0; 0; 1,2; ale silnik kalibracji wtrysków nie przechodzi – zatrzymuje się. Zrobiłem test przelewowy i wyszło, że 3 wtrysk (korekta 0) przelewa 2x tyle co 4-ty (korekta 1,2) no i
Forscan niby pokazuje korekty w normie 0; 0; 0; 1,2; ale silnik kalibracji wtrysków nie przechodzi – zatrzymuje się. Zrobiłem test przelewowy i wyszło, że 3 wtrysk (korekta 0) przelewa 2x tyle co 4-ty (korekta 1,2) no i
Zmieniasz końcówkę w wtryskiwaczu nr 3 prawda? Jeśli przelew 4 cylindra jest podobny do 1 i 2 po zmianie końcówki powinno wszystko wrócić do normy, 4 wtrysk może dolewać więcej przez to że jego sąsiad leje
Daj znać jak skończysz regeneracje wtrysku w sposób który nikt nie powinien robić
Grzebałem dziś w internecie i znalazłem jeszcze tłoczek do naszego wtryskiwacza :
http://sklep.gazparts.pl/tloczek_wtrysk ... azda-7233i
Ciekawa sprawa czy w jakiś sposób polepsza to prace wtryskiwacza, moje tłoczki były w średnim stanie widać było, że są brązowe jest to nalot spowodowany paliwem przez co zwiększa się tarcie. Co o tym sądzicie? Nie jestem przekonany bo nie jest to komplet tak jak w przypadku końcówki gdzie mamy cylinder + tłoczek więc jest okey wszystko powinno być idealnie spasowane a w przypadku iglicy mamy tylko "tłoczek" który wkładamy do starego "cylinderka" hm...
Daj znać jak skończysz regeneracje wtrysku w sposób który nikt nie powinien robić
Grzebałem dziś w internecie i znalazłem jeszcze tłoczek do naszego wtryskiwacza :
http://sklep.gazparts.pl/tloczek_wtrysk ... azda-7233i
Ciekawa sprawa czy w jakiś sposób polepsza to prace wtryskiwacza, moje tłoczki były w średnim stanie widać było, że są brązowe jest to nalot spowodowany paliwem przez co zwiększa się tarcie. Co o tym sądzicie? Nie jestem przekonany bo nie jest to komplet tak jak w przypadku końcówki gdzie mamy cylinder + tłoczek więc jest okey wszystko powinno być idealnie spasowane a w przypadku iglicy mamy tylko "tłoczek" który wkładamy do starego "cylinderka" hm...
Jestem następnym testerem samych rozpylaczy , zakupiłem i zmieniłem od razu cztery szt. bez prób "typu a może będzie dobrze" już mówię dlaczego.
Umarł mi pierwszy wtrysk a że mam drugi silnik z walniętym wałem zmieniłem tylko jeden. Forscan pokazywał mi korekty 0,000 ; 0,000 ; 0,000 ; 5,650, zrobiłem test przelewowy – okazało się że w dwie minuty: 1-~70ml; 2-~50ml; 3-~80ml; 4-~70ml. Byłem w wielkim szoku, oczy ty mało nie potłukły plastikowych butelek, spalanie powyżej 7L/100km wg komputera w cyklu mieszanym, szarpanie przy ruszaniu i przy 1250 obr/min (masaż relaksujący dla łydek) . Co ciekawe – drugi i czwarty wtrysk po wyjęciu był jak w dobrym benzyniaku brunatny a z drugim miałem mały problem żeby go wyciągnąć jakby zardzewiał i miał jeszcze oryginalną uszczelkę tzw. kwiatek. Efekty po zmianie: dwa razy szybciej odpala (krócej kręci), miękciejsza praca silnika, spalanie spadło do 5,7 L/100km wg komputera brak szarpania, kalibracja bez problemu korekty wtrysku 0,000 ; 0,000 ; 0,320 ; 0,650. Mam nadzieję że dziur w tłokach nie będzie. Jak narazie . Tak że piwo dla autora. Fajna i pożyteczna lekturka .
Umarł mi pierwszy wtrysk a że mam drugi silnik z walniętym wałem zmieniłem tylko jeden. Forscan pokazywał mi korekty 0,000 ; 0,000 ; 0,000 ; 5,650, zrobiłem test przelewowy – okazało się że w dwie minuty: 1-~70ml; 2-~50ml; 3-~80ml; 4-~70ml. Byłem w wielkim szoku, oczy ty mało nie potłukły plastikowych butelek, spalanie powyżej 7L/100km wg komputera w cyklu mieszanym, szarpanie przy ruszaniu i przy 1250 obr/min (masaż relaksujący dla łydek) . Co ciekawe – drugi i czwarty wtrysk po wyjęciu był jak w dobrym benzyniaku brunatny a z drugim miałem mały problem żeby go wyciągnąć jakby zardzewiał i miał jeszcze oryginalną uszczelkę tzw. kwiatek. Efekty po zmianie: dwa razy szybciej odpala (krócej kręci), miękciejsza praca silnika, spalanie spadło do 5,7 L/100km wg komputera brak szarpania, kalibracja bez problemu korekty wtrysku 0,000 ; 0,000 ; 0,320 ; 0,650. Mam nadzieję że dziur w tłokach nie będzie. Jak narazie . Tak że piwo dla autora. Fajna i pożyteczna lekturka .
-
sledar
sledar napisał(a):z drugim miałem mały problem żeby go wyciągnąć jakby zardzewiał
przyczyna:
...sledar napisał(a):miał jeszcze oryginalną uszczelkę tzw. kwiatek
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Cieszę się, że mogłem komuś pomóc U mnie niestety złe wieści, niedbale wyczyściłem miejsce gdzie "siedzi" wtryskiwacz nr 1 i wydmuchało mi podkładkę, zauważyłem dopiero po jakiś 500 przejechanych kilometrach efekt? Wtryskiwacz cały w nagaru, dość ciężko było go wyciągnąć do tego po wymianie podkładki właśnie na tym wtryskiwaczu mam korektę dochodzącą do 1.5mm3 gdzie cała reszta chodzi tak idealnie jak wcześniej z korektą 0. wtryskiwacz 1 i 2 robiłem na samym końcu i zapomniałem zmiękczyć podkładkę poprzez nagrzanie jej a następnie szybkie schłodzenie. Dziwna sprawa z tym, że po po "wydmuchaniu" podkładki korekta po kalibracji z 0 wzrosła aż do takiej wartości. Aktualnie będę jeździć tak bo nie mam pomysłu co z tym zrobić.
Uczymy się na błędach ja już nigdy nie włożę wtryskiwacza bez idealnego wyczyszczenia lub frezowania gniazda
Uczymy się na błędach ja już nigdy nie włożę wtryskiwacza bez idealnego wyczyszczenia lub frezowania gniazda
Kolego, bardzo Cię proszę o cały nr tego rozpylacza. Jutro jedzie kierowca z pracy do Warszawy to bym to kupił, bo na używane wtryski ze sprawdzonego źródła czekam już z miesiąc i się nie mogę doczekać:( A na zdjęciu widzę tak: PDLL152P80 ? taki to ma symbol?
PS: Gdzie wy to kupiliście:)? Gdzie dzwonić i gdzie to mogę odebrać w warszawie? Z góry dzięki
PS: Gdzie wy to kupiliście:)? Gdzie dzwonić i gdzie to mogę odebrać w warszawie? Z góry dzięki
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
Dzięki bardzo:) właśnie zamówiłem 2 sztuki:) Pozdrawiam, będę informował jak się sprawy mają;)
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
Tak, zamówiłem to samo co wy;) Ale ja byłem cwańszy i dostałem 10% rabatu (na hurtownie:P) Jutro atakuje panowie. Oby w końcu było dobrze:) Trzymajcie kciuki
Dopisano 27 cze 2016, 23:03:
Ile już zrobiliście km? Coś więcej możecie powiedzieć na ich temat:)?
Dopisano 27 cze 2016, 23:03:
Ile już zrobiliście km? Coś więcej możecie powiedzieć na ich temat:)?
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
DooOminO powiedz mi czy silnik jak jest zimny to ci klepie wchodząc na obroty ?
Jestem po wymianie końcówek, test przelewowy i korekty są w normie tylko te klepanie na zimnym może jestem przewrażliwiony do tej pory jeździłem benzyną
Jestem po wymianie końcówek, test przelewowy i korekty są w normie tylko te klepanie na zimnym może jestem przewrażliwiony do tej pory jeździłem benzyną
Ja wymieniłem 2 i 3 rozpylacz. Porządnie wyczyszczone ( wynn's zmywacz do zaworów EGR), efekt. Jest na pewno lepiej. Mi Już nie szarpie przy ruszaniu, szybciej zapala. Wyszło teraz że wtrysk nr 4 jest najgorszy. Strzykawka 1 – 17ml
Strzykawka 2 – 15ml
Strzykawka 3 – 15ml
Strzykawka 4 – 20ml
Zastanawiam się nad zmianą rozpylaczy na wtrysku 1 i 4. Niemniej jednak najpierw dam im chwile na ułożenie się ( Zrobiłem 2km):P Albo nawet tyle nie:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc. zdjęcie przelewów wrzucę wieczorem:)
Strzykawka 2 – 15ml
Strzykawka 3 – 15ml
Strzykawka 4 – 20ml
Zastanawiam się nad zmianą rozpylaczy na wtrysku 1 i 4. Niemniej jednak najpierw dam im chwile na ułożenie się ( Zrobiłem 2km):P Albo nawet tyle nie:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc. zdjęcie przelewów wrzucę wieczorem:)
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
Sebi77 napisał(a):DooOminO powiedz mi czy silnik jak jest zimny to ci klepie wchodząc na obroty ?
Jestem po wymianie końcówek, test przelewowy i korekty są w normie tylko te klepanie na zimnym może jestem przewrażliwiony do tej pory jeździłem benzyną
Lekkie klekotanie na zimnym silniku mam ale nie tak jak było wcześniej przed wymianą waliło mi jakby się miał silnik rozpaść teraz jest taki zwykly klekot jak to w dieslach i chyba tak ma być bo na zimnym silniku ponoć jest inny kąt wtrysku i td nie zagłębiałem się już w to. Mi wczoraj brakło pierwszy raz paliwa w baku i auto zdechło od tego czasu wywaliło mi korekte 4 na 3 wtrusku Oby to było tylko czasowe, może jakiś syfek poleciał czy coś bo w przeciwnym razie strzele sobie w głowę Nie wiem jak wy ale ja w jesieni zmieniam na benzynę 2.3 i będę mieć spokój z klepaniem
hehe:) Ja mam diesla od roku, kosztował 9tyś. Do tego czasu serio włożyłem ponad 16tysięcy, na drugim forum moja historia jest bardziej opisana:) Ale prawda jest taka że chyba jestem na nią skazany do końca życia:D Ewentualnie kupie następne auta w benzynie. Jedno jest pewne pierwszy i ostatni diesel w mojej karierze:) sorka za spam;)
Dieslem na rezerwie się nie jeździ:P Czyściłeś chociaż wcześniej sitko w baku?:)
Dieslem na rezerwie się nie jeździ:P Czyściłeś chociaż wcześniej sitko w baku?:)
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
Hejo:) 1wtrysk 15ml, 2 wtrysk 15ml, 3 15ml; a 4 14ml. Uważam regeneracje za udaną i zakończoną;) Teraz zamierzam zrobić chip'a
- Od: 23 sie 2015, 08:28
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6