Strona 1 z 1

Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 9 maja 2016, 17:46
przez aveweed
Witam. Posiadam Mazde 6 2.0 136Km 2003r.
Mam problem, ponieważ śruba od kolektora wydechowego przy dokręcaniu urwała się na początku gwintu i nie ma możliwości jej usunięcia. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Pozdrawiam

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 9 maja 2016, 18:32
przez fux
Wklej foto, która.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 9 maja 2016, 21:19
przez aveweed
To jest stary kolektor wylotowy który musiałem zmienić i to jest te miejsce zaznaczone na obrazku. Na chwile obecną mogę tylko takie zdjecie wysłać. Jezeli chodzi o wygląd szpilki to bede mogl dopiero jutro podesłać fotkę.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 10 maja 2016, 09:10
przez fux
Lekka lipa. Szpilka urwana w głowicy. Jak tam wygląda kwestia dojścia z wiertarką?
Jeżeli mało miejsca to trzeba poszukać kątowej.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 10 maja 2016, 19:12
przez aveweed
Myślę ze po wyjęciu filtra paliwa, mała wkrętarka by podeszła. A gdybym chciał to zrobić u kogoś kto sie tym zajmuje to kogo mam szukać.? Myślałem nad ślusarzem ale nie wiem czy on tym sie zajmuje.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 10 maja 2016, 19:47
przez fux
Odwiercenie tego z wolnej ręki będzie wyzwaniem. Zapewne będzie konieczne zastosowanie szpilki i dwóch średnicach, gdyż wkręcisz w zrobiony otwór oryginalnej.
Kiedyś mnie opowiadano historię z podobnym problemem w jakimś vanie.
Koszt zakupu kątowej wiertarki był mniejszy, niż wyciąganie silnika.
To było ze 20 lat temu.

W Twoim przypadku najwyżej głowica do demontażu i wiertarka stołowa/pionowa.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 11 maja 2016, 14:30
przez aveweed
No tak glowica do demontażu ale czy mi sie to opłaca jak uszczelka pod głowicę pewnie kosztuje z 300-400zł

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 11 maja 2016, 15:51
przez fux
To może wywalenie całej jednostki napędowej będzie mniej kosztowne.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 11 maja 2016, 17:46
przez aveweed
To juz by było mniej ryzykowne bo uszczelka pod głowica jest montowana i dokręcana fabrycznie pewnie przez jakies maszyny a jak mi zrobi to jakis miejscowy znachor czy w jakimś poważniejszym warsztacie to nie wiadomo czy jej po prostu nie wydmucha czy cos w tym stylu.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 30 maja 2016, 10:01
przez Leoo
Spróbuj tak:

Oczywiście nie musi być migomat, wystarczy zwykła elektroda.

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 31 maja 2016, 10:00
przez DooOminO
Polecam sposób Pana wyżej użyłem tego sposobu gdy urwałem śrubę która mocuje wtryskiwacze w głowicy <faja>

Re: Urwana śruba w bloku silnika

PostNapisane: 31 maja 2016, 17:19
przez aveweed
Wykrecona szpilka samodzielnie. Wiertełko wykrętak i po sprawie ;) co prawda było troche strachu z uszkodzeniem głowicy ale na szczęscie udało sie bez problemów. Do nawiercenia uzyłem tulejki z wywierconą dziurką na środku dzieki czemu w miare równo udało sie wywiercic otwór.
Pozdrawiam.