Strona 1 z 1

odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 4 maja 2016, 21:27
przez dmdamiyo
Witam wszystkich,

mam problem z Mazdą mianowicie po odpaleniu dusi ją i gaśnie, z rury leci białawy dym, dym widać też czasem gdzieś spod silnika. Samochód nie reaguje na dodanie gazu bądź obroty rosną powoli do max 1500 i samochód szarpie. Ruszyć z miejsca się nie da. Po chwili auto gaśnie. Zamieszczam wideo, może okaże się pomocne w identyfikacji potencjalnej usterki.
Zdarza się też że nie może odpalić, jak na drugim filmie.

Ponieważ objawy z brakiem reakcji na gaz pojawiały się sporadycznie od jakiegoś czasu zanim samochód padł, oto lista rzeczy które zrobiłem około miesiąc temu: wymiana SCV, czyszczenie egr, czyszczenie przepustnicy, wymiana wszystkich filtrów i oleju. Po naprawach wydawało się że jest w miarę ok ale po tygodniu problemy powróciły ze zdwojoną siłą. Pomocnym w identyfikacji usterki może okazać się też fakt, że zwykle gdy wystąpiła jak na pierwszym wideo przygazowanie pomogło, coś się odetkało i samochód chodził jak nowy

Prosiłbym o wskazówki co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy, z góry dziękuję za wszelaką pomoc.


Zdarza się ze nie odpala:

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 5 maja 2016, 07:17
przez tadziol
Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba uszczelnienia wtryskiwaczy(podkładki).

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 6 maja 2016, 09:39
przez Leoo
Zastanawiająca jest początkowa okresowość dolegliwości. Może być problem z instalacją. W jakim stanie jest DPF?

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 6 maja 2016, 12:30
przez dmdamiyo
DPF wycięty przez poprzedniego właściciela auta. Jak silnik chodzi przez te kilkanaście sekund to nie kopci spod korka, czy to wyklucza podkładki?

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 6 maja 2016, 12:55
przez tadziol
dmdamiyo napisał(a):DPF wycięty przez poprzedniego właściciela auta.
to było od razu wiadome skoro :
dmdamiyo napisał(a):z rury leci białawy dym
więc pytanie :
Leoo napisał(a):W jakim stanie jest DPF?
jest bezsensowne.
tadziol napisał(a):Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.
jak naprawisz auto napisz co było

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 7 maja 2016, 15:44
przez dmdamiyo
Po zdjęciu pokrywy silnika ujrzałem taki oto widok. Widać trochę nagaru z zewnątrz w różnych miejscach.

Przy okazji pytanie, czy mogę spokojnie odłączyć zawór SCV celem testu?

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 7 maja 2016, 20:52
przez tadziol
Możesz,ale wtedy nie zapali,a Ty za jakiś czas zadasz pytanie "co oznacza P 0628 ?".
Powiedz,co Tobą kieruje,ze nie chcesz posłuchać rozsądnej rady,tylko krążysz naokoło tematu ?
Uprzedzając Twoje pytanie.....
tadziol napisał(a):Brakuje kompresji na co najmniej dwóch cylindrach.W pierwszej kolejności sprawdzić trzeba uszczelnienia wtryskiwaczy(podkładki).

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 21 maja 2016, 19:55
przez dmdamiyo
Podkładki wymienione. Wtryski można było wyjąć rękami bez podważania, nagar był tylko na jednym w niewielkiej ilości, podkładki były ok (nie kwiatki) tak że ktoś musiał wcześniej zmienić.

Niestety, problem pozostał dokładnie ten sam
Pali i po chwili gaśnie jak na pierwszym załączonym filmiku – spod korka nic nie leci jak na razie.
Z tyłu leci dym (białawy, ale nie całkiem biały) który chyba unosi się również gdzieś zza silnika...

Po wymianie podkładek spróbowałem również odpalić auto z odpiętym SCV – odpaliło i tak samo – zgasło po chwili (przez tą krótką chwilę – jak to bez SCV – klekotały wtryski).

Jakieś pomysły co można by sprawdzić w następnej kolejności? Jakiś pomysł na test żeby znaleźć przyczynę? Może to EGR? Będę wdzięczny za wskazówki :)

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 21 maja 2016, 22:19
przez DooOminO
Następny pomysł to sprawdzenie kompresji o czym koledzy wyżej piszą od początku wątku :)

PostNapisane: 22 maja 2016, 15:09
przez dmdamiyo
Czy Forscanem coś się dowiem? Tym bardziej że silnik szybko gaśnie więc odczyt będzie bardzo krótki.

EDIT: Dopóki auto nie gaśnie ciśnienie wydaje się ok
ICP i ICP_DSD były cały czas bardzo blisko siebie. Zaczynając od 50000, potem około 40000 kPa dopóki nie gaśnie.

FI_LRN_01/2/3/4 w normie, wszystko między -50 a +50

Nie wiem jak interpretować INJ2_CMP, który wynosił 14474, ale nie zmienił się ani na moment (podobnie jak pozostałe wartości INJ_ CMP)

Zauważyłem też że wtryski są zamienione miejscami w stosunku do tego co pokazuje forscan – 1 z 2 i 3 z 4. Autko jeździło z takim ustawieniem przynajmniej rok. Pewnie mechanik który wymieniał wcześniej podkładki...

Co zauważyłem, to EGRP wynosi po odpaleniu 1,41 V, po czym po 2 sekundach działania silnika spada do 0.88 V. Czy to normalne zachowanie?

Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić forscanem, żeby przybliżyć się do rozwiązania problemu?:) Z góry dzięki.

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 22 maja 2016, 19:15
przez laba
Jedno rozwiązanie... Zaprowadź do jakiegoś ogarniętego mechanika bo tym twoim kręceniem to będzie jeszcze większy gruz w silniku <glupek2>

PostNapisane: 25 maja 2016, 21:14
przez dmdamiyo
Niestety muszę czekać jeszcze 2 tygodnie na swoją kolej u mechanika (Francja)... Czy jest jakaś szansa sprawdzenia kompresji na cylindrach bez przyrządu? Ewentualnie czy odczyt ciśnienia ICP który podałem post wyżej coś mówi? Przeglądając inne wątki wydaje się że odczyt jest w porządku.

Re: odpala i gaśnie, dusi się, biały dym

PostNapisane: 28 maja 2016, 20:50
przez dmdamiyo
Prośba – zmierzyłem napięcie na czujniku ciśnienia paliwa na common railu po przekręceniu kluczyka, wynosi ono u mnie 0,05-0,06V. Według książki powinno wynosić 0,9-1,1V. Mógłby ktoś potwierdzić te wartości?

PostNapisane: 11 cze 2016, 17:31
przez dmdamiyo
Okazało się że usterka nie była mechaniczna – reprogramowanie modułu PCM + dodatkowo dostałem kalibrację wtrysków. Koszt 180 euro. Auto ożyło! ale... niestety pociągnęło to za sobą kolejne konsekwencje.

Mianowicie mam usunięty DPF. W serwisie autoryzowanym we Francji nie chcieli do końca o tym słyszeć, jakby to było niemożliwe zeby nie mieć filtra. Przeprogramowali PCM po czym wjechałem na autostradę i zapalił się Check Engine a DPF zacząło migać. Oczywiście nigdy wcześniej to sie nie zdarzylo bo zapewne komputer był przeprogramowany. Po zatrzymaniu auta i odpaleniu ponownie DPF przestaje migać.

Błędy które odczytałem:
P2033-FF Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit High Bank 1 Sensor 2
P0546 + P0549
Wszystkie mówiące o tym samym czujniku.

Proszę o radę, co teraz mogę zrobić? Oczywiście w rzeczonym serwisie nie chcą tego tykać bo autko przerobione, dpf wycięty, a to serwis autoryzowany mazdy. Czy dam radę samemu coś z tym zrobić? Jakie konsekwencje jazda z migającym DPF-em (mimo ze go nie mam :)) za sobą niesie? Czy dam radę przyjechać mimo migającego DPF-u do Polski? Gdzie w PL ewentualnie kierować się z autem? Może kolega @tadziol mógłby coś poradzić w Katowicach?

PostNapisane: 19 lip 2016, 16:26
przez dmdamiyo
UPDATE:
finalnie okazało się że był to zacinający się EGR który ostatecznie zablokował się całkowicie. Czyszczenie nic nie dawało, dopiero zaślepienie pomogło