Spadek mocy,brak mocy przy wyższych temperaturach na dworze

Mam od jakiegoś roku ciągłe problemy z moją mazdą.
Rocznik 06-07. Silnik 2.0 143km.
Mianowicie mazda straciła na mocy, mogę mieć pedał w podłodze ona ciągle przyśpiesza tak samo słabo.Nie ważne czy pedał jest wciśnięty na 50% czy też na 100%. Nie ma siwego ani czarnego dymu z rury, czasem lekko w salonie czuć spaliny. Auto nadal jest w stanie rozpędzić się do 180km/h. Ale brakuje tego... wciskania w fotel? Jakiegoś uczucia mocy które było.
Auto robi się jeszcze słabsze jak zaczynają się upały. Wtedy ledwo jedzie a 140km/h to już wyczyn. Mniej więcej jak 20 stopni na dworze to auto przestaje jechać. Jak zaczęło się tak ciekawie dziać to komputer nagle z 6.8 przerzucił się na spalanie 8-8,3, ale obliczyłem na 3 trasach min 800km że pali nadal w okolicach 6-7 litrów,na zasadzie od pełnego baku do rezerwy. Przebieg ponad 250 tysięcy. Jeżdżę nią 5 lat. Turbo po regeneracji, intercooler zrobiony sprzęgło nadal stare.
Wtryski do wymiany? Chyba średnio mi się to opłaca jak za jeden wtrysk ponad 1000zł.
Jeszcze jedno, jak przez dłuższy czas jadę autem spokojnie czyli zmiana biegów około 2tys obrotów to auto robi się strasznie mułowate.
Rocznik 06-07. Silnik 2.0 143km.
Mianowicie mazda straciła na mocy, mogę mieć pedał w podłodze ona ciągle przyśpiesza tak samo słabo.Nie ważne czy pedał jest wciśnięty na 50% czy też na 100%. Nie ma siwego ani czarnego dymu z rury, czasem lekko w salonie czuć spaliny. Auto nadal jest w stanie rozpędzić się do 180km/h. Ale brakuje tego... wciskania w fotel? Jakiegoś uczucia mocy które było.
Auto robi się jeszcze słabsze jak zaczynają się upały. Wtedy ledwo jedzie a 140km/h to już wyczyn. Mniej więcej jak 20 stopni na dworze to auto przestaje jechać. Jak zaczęło się tak ciekawie dziać to komputer nagle z 6.8 przerzucił się na spalanie 8-8,3, ale obliczyłem na 3 trasach min 800km że pali nadal w okolicach 6-7 litrów,na zasadzie od pełnego baku do rezerwy. Przebieg ponad 250 tysięcy. Jeżdżę nią 5 lat. Turbo po regeneracji, intercooler zrobiony sprzęgło nadal stare.
Wtryski do wymiany? Chyba średnio mi się to opłaca jak za jeden wtrysk ponad 1000zł.
Jeszcze jedno, jak przez dłuższy czas jadę autem spokojnie czyli zmiana biegów około 2tys obrotów to auto robi się strasznie mułowate.