Strona 1 z 1

stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 23 kwi 2016, 10:58
przez DooOminO
Witam, jestem szczęśliwy... Nieszczęśliwym posiadaczem mazdy 6 z silnikiem 2.0 136 <glupek2>
W ostatni tydzień wymieniłem całe sprzęgło plus dwumas, stare sprzęgło nie było jeszcze w tragicznym stanie po objawach powinno ono wyglądać 2 razy gorzej.. Objawy : telepanie autem przy ruszaniu, stukanie przy ruszaniu które wskazywało na połamane sprężynki. Diagnozy byłem pewien na 99%, niestety po wymianie sprzęgła autem mniej telepie przy ruszaniu, nadal zostało stukanie przy ruszaniu na zimnym silniku(pod obciążeniem) no i właśnie co może stukać na zimnym silniku przy obciążeniu ? Wał? Wtryskiwacze? Ja obstawiam wtryskiwacze tak samo jak mój mechanik, dzisiaj odczepiłem sterowanie jednego wtrysku i słuchałem skąd dobiega to stukanie ( po odczepieniu jednego wtrysku autko głośno stuka, czego nie było jeszcze przed zimą)
Stuka coś na środku pokrywy, zaraz nad wtryskami. Może to wałek? zalany olej 5w30

zdjęcie z internetu :
Obrazek

Miał ktoś podobny problem i ma pomysł od czego mam się zabrać? Nie piszcie proszę tylko, że to przytarte panewki bo wtedy oddam ją na złom :D

Mazda 6 2.0 136, 2004R

Re: mazda 6 stukanie przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 23 kwi 2016, 16:40
przez laba
Ja miałem tak że na zimnym silniku i jak zimno na zewnatrz (bardziej jak temperatura na zewnatrz była cos koło 0 albo mniej) przy odpalaniu strasznie klekotał i przy ruszaniu. Ale trochę sie przejechało/zagrzał sie i ustawało.

Kiedyś mi pekł pasek rozrządu i przy okazji mechanik sprawdził wtryski, okazało się że wszystkie do regeneracji/smietnik. Przechodziły tylko testy dawki minimalnej czy coś takiego. Po regeneracji i zrobieniu tego rozrzadu problem wydaje mi się że ustał ;) Na zimnym silniku i jak zimno na dworze to troszke glosniej zaklekoce, ale nie tak głośno jak wczesniej ;)


Teraz po zrobieniu rozrzadu, wtryskiwiaczy, podkladek, wymianie pompy oleju(grzechotała) wymianie 2masy, sprzegła, pękniętego intercoolera nic wiecej nie ruszam.... ahh ta Mazda <glupek2>

Re: mazda 6 stukanie przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 23 kwi 2016, 19:15
przez DooOminO
Przeraziłem się czytając twój post regeneracja wszystkich wtryskiwaczy to z 2000 zł i pompa oleju tez mi grzechocze <glupek2>

Ma ktoś jeszcze jakieś złe wieści dla mnie? <cisza>

Re: mazda 6 stukanie przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 24 kwi 2016, 15:17
przez laba
Ja za wymiane końcówek wtrysków (jakis zamienniki, bodajże włoskie bo denso to kupa kasy) + oryginalny rozrząd z pompa wody i dzwigniami zaworów dalem 3tyś ;)


Wracając do tematu po wymianie tych wszystkich części Mazda nie grzechocze tak jak wczesniej (no może poza vacu pompą hahaha ). Teraz klekocze spokojnie jak diesla przystalo

Re: stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 29 maja 2017, 22:31
przez kubsztyk
Witam,
Dopisuję się do tematu. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem, że pojawiły się stuki na zimnym silniku przez pierwsze 100-200 metrów, ale tylko przy przyspieszaniu. Tak jakby wtrysk mocno stukał pod obciążeniem. W czwartek ruszyłem spod bloku na zimnym i dotaczałem do świateł na 2 biegu obroty 1500-1800 i szarpało mi autem. W sobotę wymieniłem filtr paliwa – bez zmian. Po 0,5 kilometra problemu nie ma. Od dłuższego czasu obserwuję, że silnik nie działa tak kulturalnie, jak kiedyś.
Spisałem korekty wtryskiwaczy Forscanem i wyglądają tak:

Silnik ciepły:

cieply1.jpg
cieply2.jpg


Silnik zimny – następnego dnia:
zimny1.jpg
zimny2.jpg
zimny3.jpg
zimny4.jpg


Zrobiłem dziś test przelewowy wtryskiwaczy (2 razy po 4 minuty – wolne obroty, czasami lekka przegazówka) i wypadł on tak (kolejność wtrysków od lewej stojąc przed autem):

* silnik zimny, po odpaleniu:
1. 49 ml
2. 58 ml
3. 58 ml
4. 38 ml

* silnik zagrzany:
1. 39 ml
2. 58 ml
3. 79 ml
4. 50 ml

Trzęsie budą przy obrotach ~1100 1/min. Koło dwumasowe ok (w lutym wymieniany komplet sprzęgła).
Dodam, że w Trzech Króli jak były mrozy -23 *C miałem przygodę z paliwem – wytrąciła się parafina i silnik gasł, a dojechać jakoś trzeba było. Ropa spuszczona, filtr wymieniony.
Z bagnetu nie dmucha powietrzem, spod korka wlewu oleju też nie – 6 lat temu po zakupie podkładki wymienione w mazvagtechu i trzymają się do dziś.
Pompa olejowa od początku delikatnie chrobocze, bo urwał się kawałek wałka rozrządu i jakiś kawałek mógł się dostać do miski – była wymieniana głowica (6 lat temu po zakupie).
Auto ma moc, żwawo reaguje na gaz, spalanie ~7,5 litra w mieście.
Czy przyczyną stuków jest wtryskiwacz, czy to coś poważniejszego?

PostNapisane: 30 maja 2017, 22:35
przez laba
Zrób kalibracje wtryskiwaczy ;) powinno pomóc. Miałem regenerowane wtryskiwacze i też na zimnym klepało dość mocno, po przejechaniu parę metrów ustawało. Zrobiłem kalibracje forscanem i cisza :)

Re: stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 30 maja 2017, 22:59
przez kubsztyk
Od jakiegoś 0,5-1 roku kalibracja Forscanem kończy się niepowodzeniem. Wcześniej się udawało. Ponadto w okresie wiosna – jesień komputer w aucie sam co jakiś czas kalibruje wtryskiwacze po zatrzymaniu auta (falowanie obrotów +/– 50 obr./min i silnik pracuje jakby pod zmiennym obciążeniem pomimo puszczonego gazu – widać to zresztą na zrzutach ekranu (INJ_LRN_DIS)).

Re: stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 1 cze 2017, 20:56
przez kubsztyk
.

Re: stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

PostNapisane: 2 cze 2017, 09:21
przez DooOminO
Miałem identyczny przypadek, korekty nie były tragiczne tak jak jest to w Twoim przypadku ale auto miało identyczne "bolączki", w moim przypadku auto sprzedałem bo musiałem <jupi>