stuki przy ruszaniu na zimnym silniku

Postprzez DooOminO » 23 kwi 2016, 10:58

Witam, jestem szczęśliwy... Nieszczęśliwym posiadaczem mazdy 6 z silnikiem 2.0 136 <glupek2>
W ostatni tydzień wymieniłem całe sprzęgło plus dwumas, stare sprzęgło nie było jeszcze w tragicznym stanie po objawach powinno ono wyglądać 2 razy gorzej.. Objawy : telepanie autem przy ruszaniu, stukanie przy ruszaniu które wskazywało na połamane sprężynki. Diagnozy byłem pewien na 99%, niestety po wymianie sprzęgła autem mniej telepie przy ruszaniu, nadal zostało stukanie przy ruszaniu na zimnym silniku(pod obciążeniem) no i właśnie co może stukać na zimnym silniku przy obciążeniu ? Wał? Wtryskiwacze? Ja obstawiam wtryskiwacze tak samo jak mój mechanik, dzisiaj odczepiłem sterowanie jednego wtrysku i słuchałem skąd dobiega to stukanie ( po odczepieniu jednego wtrysku autko głośno stuka, czego nie było jeszcze przed zimą)
Stuka coś na środku pokrywy, zaraz nad wtryskami. Może to wałek? zalany olej 5w30

zdjęcie z internetu :
Obrazek

Miał ktoś podobny problem i ma pomysł od czego mam się zabrać? Nie piszcie proszę tylko, że to przytarte panewki bo wtedy oddam ją na złom :D

Mazda 6 2.0 136, 2004R
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez laba » 23 kwi 2016, 16:40

Ja miałem tak że na zimnym silniku i jak zimno na zewnatrz (bardziej jak temperatura na zewnatrz była cos koło 0 albo mniej) przy odpalaniu strasznie klekotał i przy ruszaniu. Ale trochę sie przejechało/zagrzał sie i ustawało.

Kiedyś mi pekł pasek rozrządu i przy okazji mechanik sprawdził wtryski, okazało się że wszystkie do regeneracji/smietnik. Przechodziły tylko testy dawki minimalnej czy coś takiego. Po regeneracji i zrobieniu tego rozrzadu problem wydaje mi się że ustał ;) Na zimnym silniku i jak zimno na dworze to troszke glosniej zaklekoce, ale nie tak głośno jak wczesniej ;)


Teraz po zrobieniu rozrzadu, wtryskiwiaczy, podkladek, wymianie pompy oleju(grzechotała) wymianie 2masy, sprzegła, pękniętego intercoolera nic wiecej nie ruszam.... ahh ta Mazda <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez DooOminO » 23 kwi 2016, 19:15

Przeraziłem się czytając twój post regeneracja wszystkich wtryskiwaczy to z 2000 zł i pompa oleju tez mi grzechocze <glupek2>

Ma ktoś jeszcze jakieś złe wieści dla mnie? <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez laba » 24 kwi 2016, 15:17

Ja za wymiane końcówek wtrysków (jakis zamienniki, bodajże włoskie bo denso to kupa kasy) + oryginalny rozrząd z pompa wody i dzwigniami zaworów dalem 3tyś ;)


Wracając do tematu po wymianie tych wszystkich części Mazda nie grzechocze tak jak wczesniej (no może poza vacu pompą hahaha ). Teraz klekocze spokojnie jak diesla przystalo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez kubsztyk » 29 maja 2017, 22:31

Witam,
Dopisuję się do tematu. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem, że pojawiły się stuki na zimnym silniku przez pierwsze 100-200 metrów, ale tylko przy przyspieszaniu. Tak jakby wtrysk mocno stukał pod obciążeniem. W czwartek ruszyłem spod bloku na zimnym i dotaczałem do świateł na 2 biegu obroty 1500-1800 i szarpało mi autem. W sobotę wymieniłem filtr paliwa – bez zmian. Po 0,5 kilometra problemu nie ma. Od dłuższego czasu obserwuję, że silnik nie działa tak kulturalnie, jak kiedyś.
Spisałem korekty wtryskiwaczy Forscanem i wyglądają tak:

Silnik ciepły:

cieply1.jpg
cieply2.jpg


Silnik zimny – następnego dnia:
zimny1.jpg
zimny2.jpg
zimny3.jpg
zimny4.jpg


Zrobiłem dziś test przelewowy wtryskiwaczy (2 razy po 4 minuty – wolne obroty, czasami lekka przegazówka) i wypadł on tak (kolejność wtrysków od lewej stojąc przed autem):

* silnik zimny, po odpaleniu:
1. 49 ml
2. 58 ml
3. 58 ml
4. 38 ml

* silnik zagrzany:
1. 39 ml
2. 58 ml
3. 79 ml
4. 50 ml

Trzęsie budą przy obrotach ~1100 1/min. Koło dwumasowe ok (w lutym wymieniany komplet sprzęgła).
Dodam, że w Trzech Króli jak były mrozy -23 *C miałem przygodę z paliwem – wytrąciła się parafina i silnik gasł, a dojechać jakoś trzeba było. Ropa spuszczona, filtr wymieniony.
Z bagnetu nie dmucha powietrzem, spod korka wlewu oleju też nie – 6 lat temu po zakupie podkładki wymienione w mazvagtechu i trzymają się do dziś.
Pompa olejowa od początku delikatnie chrobocze, bo urwał się kawałek wałka rozrządu i jakiś kawałek mógł się dostać do miski – była wymieniana głowica (6 lat temu po zakupie).
Auto ma moc, żwawo reaguje na gaz, spalanie ~7,5 litra w mieście.
Czy przyczyną stuków jest wtryskiwacz, czy to coś poważniejszego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez laba » 30 maja 2017, 22:35

Zrób kalibracje wtryskiwaczy ;) powinno pomóc. Miałem regenerowane wtryskiwacze i też na zimnym klepało dość mocno, po przejechaniu parę metrów ustawało. Zrobiłem kalibracje forscanem i cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez kubsztyk » 30 maja 2017, 22:59

Od jakiegoś 0,5-1 roku kalibracja Forscanem kończy się niepowodzeniem. Wcześniej się udawało. Ponadto w okresie wiosna – jesień komputer w aucie sam co jakiś czas kalibruje wtryskiwacze po zatrzymaniu auta (falowanie obrotów +/– 50 obr./min i silnik pracuje jakby pod zmiennym obciążeniem pomimo puszczonego gazu – widać to zresztą na zrzutach ekranu (INJ_LRN_DIS)).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 1 cze 2017, 20:56

.
Ostatnio edytowano 2 cze 2017, 12:33 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez DooOminO » 2 cze 2017, 09:21

Miałem identyczny przypadek, korekty nie były tragiczne tak jak jest to w Twoim przypadku ale auto miało identyczne "bolączki", w moim przypadku auto sprzedałem bo musiałem <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6