Drastyczny spadek mocy i czarny dym
1, 2
Witam.
Bardzo prosze o pomoc.
Wczoraj wracałem z trasy i zauważyłem po drodze lekkie kopcenie na czarno przy dodawaniu gazu. Mając około 2km do domu auto kompletnie straciło moc,ciężko było ruszyć ze świateł i kłęby czarnego dymu z rury wydechowej. Poza tym przy 1500 obrotów słyszalny grzechot z okolic silnika. Auto na postaju chodzi normalnoe,nie zauważyłem żadnych wycieków pod autem,jedynie wieczorem sprawdzilem jeszcze olej (stan prawidlowy i plyn chodniczy-okolo 4cm poniżej korka wlewu do chlodnicy. Co mogło walnąć? Wizyta u mechanika dopiero w piatek (na holu).
Bardzo prosze o pomoc.
Wczoraj wracałem z trasy i zauważyłem po drodze lekkie kopcenie na czarno przy dodawaniu gazu. Mając około 2km do domu auto kompletnie straciło moc,ciężko było ruszyć ze świateł i kłęby czarnego dymu z rury wydechowej. Poza tym przy 1500 obrotów słyszalny grzechot z okolic silnika. Auto na postaju chodzi normalnoe,nie zauważyłem żadnych wycieków pod autem,jedynie wieczorem sprawdzilem jeszcze olej (stan prawidlowy i plyn chodniczy-okolo 4cm poniżej korka wlewu do chlodnicy. Co mogło walnąć? Wizyta u mechanika dopiero w piatek (na holu).
-
asad81
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam taki problem – Mazda totalnie mi zamuliła. Nawet na jałowym biegu wkręcenie się na 3tys obrotów zajmuje jej z 6-7sekund, do tego z rury leci czarny dym. Pod górke jak chce podjechać to musze na full obrotów na jedynce i nawet wtedy ledwo idzie.
Było całkowicie normalnie, jedynie z miesiąc temu przez moment miałem ten problem, później wszystko wróciło do normy i parę dni temu ten sam problem przez moment a teraz już tak się stało na stałe.
Gdzie szukać problemu? Mechanik rozkłada ręce bo komputer nie wyświetla błędu.
Proszę o pomoc!
Mam taki problem – Mazda totalnie mi zamuliła. Nawet na jałowym biegu wkręcenie się na 3tys obrotów zajmuje jej z 6-7sekund, do tego z rury leci czarny dym. Pod górke jak chce podjechać to musze na full obrotów na jedynce i nawet wtedy ledwo idzie.
Było całkowicie normalnie, jedynie z miesiąc temu przez moment miałem ten problem, później wszystko wróciło do normy i parę dni temu ten sam problem przez moment a teraz już tak się stało na stałe.
Gdzie szukać problemu? Mechanik rozkłada ręce bo komputer nie wyświetla błędu.
Proszę o pomoc!
- Od: 25 gru 2014, 16:35
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km
Skąd wy bierzecie tych mechaników którzy sprawdzają błędy w pamięci i jeśli ich nie ma to nie wiedzą jak naprawić auto :E proponuję zacząć od sprawdzenia doładowania może któryś z węży strzelił, może filtr powietrza wciągnął jakiegoś kota jeśli wizualnie wszystko z zewnątrz wygląda ok to komputer w ręce i sprawdzić ciśnienie na listwie, korekty wtryskiwaczy, wartości rzeczywiste przepływki....
A ja polecam najpierw zapoznać się z regulaminem. O opcji szukaj, bądź o samodzielnym sprawdzeniu działu nie wspomnę ...
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Cześć!
Mam dość niepokojący problem z Madzią. Krótko i treściwie:
– zaczęło się od wymiany oleju (zalana Dexelia 5w30 DPF – nie mam dpf'a, nie było zwykłej na stanie)
– po ok 2000km w trasie (400km) na postoju silnik zaczął stukać na wolnych obrotach, trwało to kilka minut, potem wszystko w normie)
– potem czasami dało się słyszeć poświstywanie powietrza z komory silnika (intercooler/turbo)
– wczoraj po kolejnych 2000km spadła drastycznie moc i pojawiło się dużo czarnego dymu, czasami postukiwało (identycznie jak wtedy w trasie)
– silnik wkręcał się max do 3500 i jechał jako tako,
– dziś jadę do mechanika po 2km totalny brak mocy, wkręca się do max 1800, ledwo z jedynki ruszyła, dymienie bez zmian, czasami stuka
Informacje dodatkowe:
– żadnych kontrolek,
– stukanie jakby przy samych wtryskach,
– mokry blok od oleju (spod pokrywy zaworów) – to było odkąd pamiętam
– turbina była regenerowana, jakieś 30tys km temu
– podkładki pod wtryskami były wymieniane, też jakoś 30tys km temu
– z korka wlewu oleju nie dymi,
– zawór SCV seria 066 więc, nie jest to felerna seria
– obroty wolne trzyma bez problemu i nie gaśnie
Panowie, wspomóżcie wiedzą co może być przyczyną
EDIT: https://drive.google.com/open?id=1Cgh2a ... tLii7jJypK filmik z pracy silnika
Mam dość niepokojący problem z Madzią. Krótko i treściwie:
– zaczęło się od wymiany oleju (zalana Dexelia 5w30 DPF – nie mam dpf'a, nie było zwykłej na stanie)
– po ok 2000km w trasie (400km) na postoju silnik zaczął stukać na wolnych obrotach, trwało to kilka minut, potem wszystko w normie)
– potem czasami dało się słyszeć poświstywanie powietrza z komory silnika (intercooler/turbo)
– wczoraj po kolejnych 2000km spadła drastycznie moc i pojawiło się dużo czarnego dymu, czasami postukiwało (identycznie jak wtedy w trasie)
– silnik wkręcał się max do 3500 i jechał jako tako,
– dziś jadę do mechanika po 2km totalny brak mocy, wkręca się do max 1800, ledwo z jedynki ruszyła, dymienie bez zmian, czasami stuka
Informacje dodatkowe:
– żadnych kontrolek,
– stukanie jakby przy samych wtryskach,
– mokry blok od oleju (spod pokrywy zaworów) – to było odkąd pamiętam
– turbina była regenerowana, jakieś 30tys km temu
– podkładki pod wtryskami były wymieniane, też jakoś 30tys km temu
– z korka wlewu oleju nie dymi,
– zawór SCV seria 066 więc, nie jest to felerna seria
– obroty wolne trzyma bez problemu i nie gaśnie
Panowie, wspomóżcie wiedzą co może być przyczyną
EDIT: https://drive.google.com/open?id=1Cgh2a ... tLii7jJypK filmik z pracy silnika
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Obecnie zostawiłem ją na stacji i ogarniam lawetę. Także do mechanika nie dojechała jeszcze
Podłączałem też OBDII (takie za 50zł, ale zawsze coś) to błędów zero. Wydaje mi się, że jakby było egr to ECU by wyhaczyło jakiś błąd, ale ręki sobie nie dam uciąć. Zastanawia mnie czy zanim ją przetransportuje nie pogrzebać przy SCV
Podłączałem też OBDII (takie za 50zł, ale zawsze coś) to błędów zero. Wydaje mi się, że jakby było egr to ECU by wyhaczyło jakiś błąd, ale ręki sobie nie dam uciąć. Zastanawia mnie czy zanim ją przetransportuje nie pogrzebać przy SCV
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Jeśli chodzi o scv to u mnie też nie miał trefnego numeru, a był do wymiany, tyle że objawy inne niż opisujesz. Ale za to zawieszony EGR dawał podobne i co ciekawe błąd też nie wyskoczył
Jest i werdykt. Nie widziałem jeszcze na własne oczy, ale mechanik stwierdził zapchany egr, po wyczyszczeniu dalej wyrzucał błąd, więc wymienił na używkę. Było już ciut lepiej, ale wciąż mało mocy. Okazało się, że cały syf poszedł do kolektora ssącego i pozacierały się klapy wirowe. Coś wymienił od innej mazdy (nie wiem czy cały kolektor, czy coś innego). Mazda chodzi jak przed awarią, tylko wg niego przez katalizator nie ma w ogóle przepływu. Proponuje mi wycięcie wkładu. (to by się zgadzało, bo jeżdziłem inną mazdą z identycznym silnikiem i była duuużo bardziej dynamiczna od mojej). Niestety policzył sobie za wszystko 600zł plus 200zł wycięcie.
Moje pytanie, czy po wycięciu kata komputer mi nie zwariuje?
Moje pytanie, czy po wycięciu kata komputer mi nie zwariuje?
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
a może zamiast wycinać wkład zdecydowałbyś się na jego wymianę..?
Cenowo zamienniki nie wychodzą zbyt drogo a i bardziej ekologicznie i ewentualnych błędów mieć nie bedziesz..
Cenowo zamienniki nie wychodzą zbyt drogo a i bardziej ekologicznie i ewentualnych błędów mieć nie bedziesz..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
No niestety decyzja o wycięciu już poszła. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze. Powiedzcie mi, czy mechanik "trochę" nie przeholował z wyceną? 600zł, za wymianę EGR (używka) i naprawę klapy gaszącej? Jutro do niego jadę, ale z tego co pamiętam to za rozrząd płaciłem 150zł
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Egr zaslep i usuń komputerowo, on cię będzie prześldować do końca dni tej Mazdy.. Gdybyś był z mojej okolicy to mógłbym Ci to zrobić.
Katalizator? Usunięcie to średni pomysł do tego masz dwa katalizatory więc co zatkało tylko jeden? i tu się jeszcze rodzi pytanie czy mechanik oddał ci zawartość tego katalizatora? Bo na skupie za ten pierwszy płacą 600zl a za drugi 550zl.
Katalizator? Usunięcie to średni pomysł do tego masz dwa katalizatory więc co zatkało tylko jeden? i tu się jeszcze rodzi pytanie czy mechanik oddał ci zawartość tego katalizatora? Bo na skupie za ten pierwszy płacą 600zl a za drugi 550zl.
Ehh, dziś po skończonym boju z mechanikiem. W sobotę nie odebrałem auta bo "zgubił" sie mój stary EGR tak samo wkład katalizatora. Zapłaciłem koniec końców 500zl. + 200zl kat. Dostałem stary EGR i wkłady katalizatora.. Jeden cały, drugi w rozsypce. Czy da radę jeszcze tyle za nie dostać? Zwłaszcza ten rozbity?
Druga sprawa klapa gaszaca była zatarta. Więc mechanik ją wyy.. kręcił nie ma tam teraz nic, tylko wałeczek, który jest zatarty... Czy bawić się w naprawę klapy, czy zostawić tak jak jest?
Na koniec zobaczyłem że mechanik urządził sobie małą wycieczkę po naprawie. Zrobił 70km.
Druga sprawa klapa gaszaca była zatarta. Więc mechanik ją wyy.. kręcił nie ma tam teraz nic, tylko wałeczek, który jest zatarty... Czy bawić się w naprawę klapy, czy zostawić tak jak jest?
Na koniec zobaczyłem że mechanik urządził sobie małą wycieczkę po naprawie. Zrobił 70km.
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Przejechał się, żeby sprawdzić, czy naprawy przyniosły oczekiwany efekt, a że mazdą fajnie się jeździ, to go troszkę poniosło..
Dużo i mało.. Ja sam czasami po własnych naprawach potrafiłem 100-kę strzelić w celach kontrolnych ; ale to wiadomo.. swoim a nie cudzym autem..
Dużo i mało.. Ja sam czasami po własnych naprawach potrafiłem 100-kę strzelić w celach kontrolnych ; ale to wiadomo.. swoim a nie cudzym autem..
Ostatnio edytowano 22 paź 2019, 15:16 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tak wkład filtra możesz nadal sprzedać, najlepiej jakbyś posiadał numery kata które są na jego osłonie wtedy łatwiej będzie gościowi odszukać ten katalizator później go waży i spraddze na urządzeniu.
Co do egru to jak wyżej, szkoda się z tym naciągnąć kiedy można to usunąć u zaslepic za 150zl.
Co do klapy gaszacej/przepustnicy to zakup używana bo bez tego auto będzie w 'brzydki' sposób gasnac
Co do wycieczki mechanika to musiał mieć gdzie dobrą fuche
Co do egru to jak wyżej, szkoda się z tym naciągnąć kiedy można to usunąć u zaslepic za 150zl.
Co do klapy gaszacej/przepustnicy to zakup używana bo bez tego auto będzie w 'brzydki' sposób gasnac
Co do wycieczki mechanika to musiał mieć gdzie dobrą fuche
Dopiero teraz skumałem, że mazda ma 2 katy. W takim razie całkiem zgłupiałem, bo mechanik wyciął mi tylko jeden :o przynajmniej o jednym mówił. Po wkładzie i z tego co mówił to jest ten dalej od silnika, pod drazkiem zmiany biegów.
Czy jak są 2 katy to wycina się zawsze oba?
Bo wydaje mi sie ze jeśli już jeden to ten blizej silnika bo jest bardziej narażony na syf?
Co do jego wycieczek to przypadkiem wszystko się nagrało na kamerze. Głównie jezdzil za częściami, ale nie dla mnie no i reszta to prywaty
Czy jak są 2 katy to wycina się zawsze oba?
Bo wydaje mi sie ze jeśli już jeden to ten blizej silnika bo jest bardziej narażony na syf?
Co do jego wycieczek to przypadkiem wszystko się nagrało na kamerze. Głównie jezdzil za częściami, ale nie dla mnie no i reszta to prywaty
- Od: 24 sie 2014, 22:38
- Posty: 14
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 '04 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6