Strona 1 z 1

Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 17 lut 2016, 11:24
przez machall
Witam
Miałem (i nadal mam) przykrą historię z M6 2006 121KM. Coś mi po przeskakiwało w rozrządzie i rozwaliło mi głowice. Po wymianie głowicy, paska nie odpala. Już trzeci mechanik się tym zajmuje i nic. Teraz sprawdzają ją pod względem elektrycznym i sterowników. Po przekręceniu kluczyka na wtryskiwacze idą tylko 3-4 sygnały potem cisza. Jak kręcimy znowu już nie ma sygnałów. Trzeba poczekać z 10sek. aż zejdzie napięcie z komputera i znowu idą tylko 3-4 sygnały. Komputer na pokazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły? Bo mi się już dawno skończyły.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 17 lut 2016, 13:14
przez tadziol
Odłącz czujnik położenia wałka rozrządu-ten na obudowie przekładni obok pompy vaccum i zobacz czy zapali.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 17 lut 2016, 14:53
przez machall
Już próbowałem. Po odłączeniu czujnika brak jakichkolwiek sygnałów na wtryskiwacze.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 17 lut 2016, 21:17
przez tadziol
Ciśnienie paliwa na rail-u masz ? Bez tego wtrysków nie otworzy.

PostNapisane: 17 lut 2016, 23:45
przez machall
Ciśnienie jest. Nie pamiętam ile dokładnie, ale mechanik mówił że jest wysokie.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 18 lut 2016, 09:20
przez tadziol
To niech odczyta i poda Ci wartość. Bazowanie na określeniach typu : "jest";"mówił" do niczego nie prowadzi.To trzeba konkretnie.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 18 lut 2016, 11:57
przez machall
Ciśnienie dochodzi do 400 atmosfer.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 18 lut 2016, 16:30
przez tadziol
A na samostart zapala czy też nie ma chęci ? Może tam kompresji brakuje ?

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 18 lut 2016, 18:17
przez machall
Kompresja była sprawdzana. Była ok. Wyczytałem na forum, że wtryskiwacze muszą być umieszczone w odpowiednich cylindrach. Więc jutro mają mi to sprawdzić. Ale zauważyliśmy jeszcze jedno. Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala?

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 22 lut 2016, 22:38
przez tadziol
I co z motorem ? Ożył czy dalej <dupa> ?

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 22 lut 2016, 23:02
przez machall
Dalej <dupa> . Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków. Ale nadal mnie zastanawia dlaczego kanałem zwrotnym cofa się paliwo, jak wtryski są odłączone. Chyba tak nie powinno być?

PostNapisane: 23 lut 2016, 09:22
przez tadziol
machall napisał(a):Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala?

to jakim cudem
machall napisał(a):Ciśnienie dochodzi do 400 atmosfer.
??

ponawiam pytanie :
tadziol napisał(a):A na samostart zapala czy też nie ma chęci ?

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 23 lut 2016, 10:14
przez machall
tadziol napisał(a):A na samostart zapala czy też nie ma chęci ? Może tam kompresji brakuje ?


Na plaku pali, przestaną psikać to gaśnie.

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 24 lut 2016, 10:54
przez Jaksa
Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma , skoro auto jezdzilo do zerwania paska teraz tez powinno odpalić , zamiana wtryskow ma wpływ tylko na elektronikę która "wywali " kontrolka DPF ale silnik będzie pracowal . Szukaj przyczyny w tym gdzie było dłubane .

PostNapisane: 24 lut 2016, 11:17
przez machall
Jaksa napisał(a):Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma , skoro auto jezdzilo do zerwania paska teraz tez powinno odpalić


Słowo "POWINNO" słyszę już od kilku miesięcy. Dlatego piszę o poradę na forum, bo pomysły się skończyły.

Jaksa napisał(a): Szukaj przyczyny w tym gdzie było dłubane .


Tam gdzie było dłubane, sprawdzali już chyba ze trzy razy.
Była wymieniana głowica, pasek, koło z impulsatorem czujnika wałka i regenerowałem 2-mas.

Gdyby części nie pasowały to by raczej silnika nie złożyli i na samostarcie by nie odpalał.

Ale jeszcze jedno. Czy głowice od RF5C czy RF7J są takie same, bo może mi założyli nie tą?

Re: Nie odpala po wymianie głowicy.

PostNapisane: 24 lut 2016, 15:46
przez Jaksa
Aaaaa , nie pisales nic o 2 masie a tu jest zonk , chyba wiem jaki jest problem , napisze malą anegnote z jaka walczyłem . Jeden z moich klientów wyjechal w góry i tam miał problem ze sprzeglem w takiej samej mazdzie ( co prawda nie była to wina sprzegla a wysprzeglika bo to co widziałem nie moglo nie dzialac ale...) Wyslalem człowiekowi nowe kolo wraz ze sprzeglem aby Gorale to zmienili ( koszty holowania wiadomo ) Robota zrobiona a auto nie pali hm.... szukają tu i tam , wtryski i inne pierdy i nic . Po 3 dniach klient zapieniony na mechanikow zabiera ( holuje auto ) do Warszawy i zostawia nam samochod . Po 2 dniach decyzja wywalenia skrzyni ( bo tylko tam dłubane było i przez to nie odpalala ) no i ? .... Goral spapral robote , na wiencu kola sa skrzydełka do odczytu informacji obrotowej kola zamachowego ( czujnik na obudowie skrzyni biegow ) 3 sztuki były wgiete co powodowalo przerwę w odczytywaniu informacji dla kompa . Nie wiem jak jest w przypadku regeneracji kola ( nie dotykam takich ) ale tam bym looknąl raz jeszcze .

Glowice sa takie same także luzzzz :)

PostNapisane: 24 lut 2016, 17:53
przez smile
Jaksa napisał(a):spapral robote , na wiencu kola sa skrzydełka do odczytu informacji obrotowej kola zamachowego ( czujnik na obudowie skrzyni biegow ) 3 sztuki były wgiete co powodowalo przerwę w odczytywaniu informacji dla kompa .


Powinien strzelić błędem. I pewnie strzelił ale...
machall napisał(a):Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków.
więc i błędów nie odczytali jak należy... a inteligentny PCM odcinał napięcie na wtryskach.

1. Zatajenie grzebania w dwumasie.
2. Brak informacji o błędach odczytanych od samego początku.

Widać, tamtejsi spece lubią zaczynać od pupy strony.

PostNapisane: 24 lut 2016, 20:16
przez machall
smile napisał(a):
machall napisał(a):Nie mają oprogramowania, które mogłoby sprawdzić kodowanie wtrysków.
więc i błędów nie odczytali jak należy... a inteligentny PCM odcinał napięcie na wtryskach.

Sprawdzali na trzech różnych programach, ale żaden nie pokazywał parametrów wtryskiwaczy i ich kodowania. I właśnie próbuję ustalić, czy kombinować i szukać gdzieś innego sprzętu do sprawdzenia tego, czy to nie ma sensu, bo nawet z zamienionymi wtryskiwaczami powinien zapalić.
smile napisał(a):1. Zatajenie grzebania w dwumasie.
.
Faktycznie na początku wątku nie wspomniałem o dwumasie. Ale było to jedno z pierwszych przypuszczeń problemu z odpaleniem. Dlatego ściągnęli dla porównania ze sklepu oryginalną dwumasę. Stwierdzono że jest wszystko OK. Sygnały sprawdzono oscyloskopem na czujniku.

PostNapisane: 24 lut 2016, 22:24
przez tadziol
machall napisał(a):Po odłączeniu kabli od wtryskiwaczy, podczas kręcenia silnikem przewodem zwrotnym wraca paliwo. Czy to oznacza że wtryskiwacze puszczają i dlatego nie odpala

Każdy logicznie myślący mając takie przypuszczenie zdałby pokrywę zaworów , odkręcił przelewy i popatrzył z którego wtrysku wywala paliwo zwrotem. Potem wystarczy odłączyć go tylko od CR,zablokować wypływ paliwa z CR i odpalać na trzy gary. Jak wygeneruje spaliny to sprawa wiadoma.

PostNapisane: 25 lut 2016, 14:41
przez Jaksa
smile napisał(a):Powinien strzelić błędem.
W moim przypadku IDS nic nie pokazywal – zero bledow a silnik nie odpalal.