brak mocy, kotrolki check, trakcji, dpf

Postprzez sanczo601 » 16 lut 2016, 19:35

witam wszystkich
prosze o pomoc
jechalem dzisija do niemiec z robilem ok 1000km i nagle mazdeczka moja jak by niechciala jechac do 2tys obrotow wsztsko ok powyzej 2tys niechciala jechac.
pozatym zapalily mi sie kontrolki:
1.check
2.kontrola trakcji
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez bartes76 » 16 lut 2016, 20:29

Włączył się tryb awaryjny – przyczyna? podłącz pod kompa
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez brodaM6 » 16 lut 2016, 21:14

Pszpuszczam ze moze to byc dpf
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Michu_M6 » 16 lut 2016, 21:27

bartes76 napisał(a):przyczyna? podłącz pod kompa

To jedyne właściwe podejście w takim przypadku... Mechanik z kompem albo jakiś forumowicz z interfejsem w Twojej okolicy... Osobiście polecam tego drugiego, w kilka minut za przysłowiowe piwko poznasz przyczynę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 19:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez bartes76 » 16 lut 2016, 22:35

brodaM6 napisał(a):Pszpuszczam ze moze to byc dpf


Wówczas migała by (przerywanie) kontrolka dpf-u, no chyba, że ktoś ją usunął.. – jeśli zapala się przy starcie silnika to mrugałaby, więc przyczyna jest gdzie indziej
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Pawel 32 » 16 lut 2016, 23:10

Na 100% DPF. Ale sam możesz to zrobić poczytaj procedurę regeneracji filtra i wtedy pod kompa aby reset wykonać filtra.Zapewniam jak pojedziesz odrazu do warsztatu wykonają procedurę uproszczona.Instrukcje mogę opisać krok po kroku. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 20:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Postprzez sanczo601 » 17 lut 2016, 06:24

kontrolka dpf tez mryga ale wydaje mi sie ze to inspekcja oleju bo miesiac temu wymienialem olej i niezostala skasowana...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez Michu_M6 » 17 lut 2016, 07:49

brodaM6 napisał(a):Pszpuszczam ze moze to byc dpf

sanczo601 napisał(a):wydaje mi sie ze to inspekcja oleju

poszukaj kogoś z kablem w okolicy i nie trzeba będzie wróżyć z fusów <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 19:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez em_dzej » 17 lut 2016, 09:26

AloHa

sanczo601 napisał(a):miesiac temu wymienialem olej i niezostala skasowana...


Inspekcja jest ustawiona chyba na co 24tys km to trochę jest , daję 99% dpf.
Jechałes może na 6 biegu ??
obroty jakie miałeś
kiedy dokładnie się zapaliła nie przypadkiem jak zwalniałeś silnikiem <co?>

Dopisano 17 lut 2016, 10:31:

Jedz od razu do kogoś kto będzie umiał zrobić programowo wypalanie DPF ( można Forscanem badź w ASO ) Jak będziesz w ASO to poproś żeby Ci wgrali najnowszą wersję Softu , ponoć ta najnowsza ma inaczej ustawione progi wypalania DPF
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez sanczo601 » 17 lut 2016, 22:42

siemanko no jechalem na 6 biegu obroty jakies 2600/2700 140km;godz
dokladnie niepamietam kiedy sie zapalila ale mozliwe ze przyzwalnianiu silnikiem
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez tadziol » 18 lut 2016, 08:30

Zastanawia mnie skąd u Was takie przekonanie,że migający DPF+DSC+MIL to problem z DPF-em.
To mniej więcej tak jakby u człowieka gorączka od razu wskazywała na nowotwór.
Każda usterka dowolnego podzespołu/czujnika związanego z monitorowaniem DPF-u lub budową dawki paliwa powoduje włączenie się zestawu DPF(miga),DSC(on),MIL(on).
Bez dokładnej diagnozy próby wypalania DPF-u to strzelanie z armaty do wróbla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez em_dzej » 18 lut 2016, 09:05

AloHa

tadziol napisał(a):próby wypalania DPF-u to strzelanie z armaty do wróbla.


Nie sugerowałem żeby to robić , tylko żeby się udać do osoby obeznanej w temacie wiedzącej co i jak , umiejącej też wypalić DPF w razie konieczności.( w sumie to się samo przez sie rozumie , że jak ktoś się zna to bedzie potrafił ) :D .

Ja miałem identyczne sytuacje stąd twierdzę że to zapchany DPF :|

Szukaj Fachowca
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 18 lut 2016, 09:20

Gorączka wskazuje na nowotwór <rotfl> ,przecież gorączka to efekt obrony organizmu przed atakiem drobnoustrojów etc.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 18 lut 2016, 15:29

tadziol napisał(a):próby wypalania DPF-u to strzelanie z armaty do wróbla.
em_dzej napisał(a):Nie sugerowałem żeby to robić
czyżby ?
em_dzej napisał(a):Jedz od razu do kogoś kto będzie umiał zrobić programowo wypalanie DPF ( można Forscanem badź w ASO )


em_dzej napisał(a):Ja miałem identyczne sytuacje stąd twierdzę że to zapchany DPF
ja w ciągu ostatniego roku również i to dobrych kilka razy.W paru przypadkach okazało się,że powodem był uszkodzony MAP sensor a raz czujnik temperatury spalin dolny.Przy wszystkich tych przypadkach poziom PM nie przekroczył jedności.Moc obcięta do ok.2 kRpm

tadziol napisał(a):Zastanawia mnie skąd u Was takie przekonanie,że migający DPF+DSC+MIL to problem z DPF-em.
To mniej więcej tak jakby u człowieka gorączka od razu wskazywała na nowotwór.

Specjalna wersja tłumaczenia : to tak jakby P0301 w L3 F/L od razu wskazywał na uszkodzoną cewkę pierwszego cylindra.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sanczo601 » 20 lut 2016, 07:27

jeszcze jedno pytanko
czy moge przejechac 1000km ????
nic sie niestanie????
czy lepiej nieryzykowac????
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez sanczo601 » 2 mar 2016, 17:32

witam
jusz pisalem jakis czas temu mialem problem z dpf.zaczne od nowa
jechalem do niemiec po przejechaniu od domu jakies 600/700km zaczol mrugac dpf puzniej sie zapalil check i kontrola trakcji i zaraz spadek mocy tylko do 120/130 udawalo mi sie rozpedzic.
dostalem info ze moge wrucic z hamburga do lublina na takich problemach no i wrucilem mocy niebylo ale 130km dawalo rado najgorzej byla trasa wawa-lublin.
przyjechal do domu i odrazu do swojego mechanika podpieli pod kompa wypalili dpf pokasowali bledy i wszytsko bylo ok
dwa dni pojezdzilem po miescie i wszytsko gralo.dzisija wjezdzalem spowrotem do hamburga
przejechalem jakies 50km znowu to samo mrugajacy dpf kontrola trakcji check urata mocy,postanowilem zawrucic do mechanika przejechalem jakies 20km mazdeczka odmuwila dalszej jazdy wogule niechciala jechac,samochod sie odpalal po 2 sekundach gasl.
odpiolem akumulator na 10minut podpiolem no i zapalil i udalo mi sie dojechac do mechanika.
podlaczyli pod kompa ale jusz niedalo sie wypalic dpf,wymienilismy przeplywomierz czujnik od dpf i nic dalej to samo.
co moze byc przyczyna co mam robic???
czy jechac do serwisu mazdy czy lepiej usunac dpf????
pomocy
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 3 mar 2016, 08:21

sanczo601 napisał(a):jusz pisalem jakis czas temu mialem problem z dpf.zaczne od nowa

to w jakim celu zakładasz nowy wątek <co?>

łączę z istniejącym, proszę respektować regulamin
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bartes76 » 4 mar 2016, 21:39

Czyli wygląda na to, że problem z DPF-em jest skutkiem a nie przyczyną.. Jej trzeba szukać gdzie indziej – problem z DPF-em może robić turbina, jeśli przepuszcza olej do wydechu – na bagnecie nie skontrolujesz utraty,bo z kolei przy zapychaniu DPF do oleju idzie paliwo. Więc albo turbina albo wtryski do sprawdzenia

Sam mialem podobnie-przyczyną była turbina
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez sanczo601 » 6 mar 2016, 20:29

witam
i problem rozwiazany
problemem tych moich usterek byl EGR nieszczelny
serwis mazdy w lublinie spisal sie idealnie
Początkujący
 
Od: 22 paź 2014, 11:34
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 6 2.0 Diesel (MZR-CD) 143KM 2006r.

Postprzez tadziol » 6 mar 2016, 20:40

No widzisz,a Ty już chciałeś auto kastrować . Impex wie co robi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6