Nie odpala, kontrolka check, błąd B1342

Postprzez dominikki » 5 sty 2016, 17:16

Witam
Podczas rozgrzewania (mrozy na zewnątrz) moja madzia nagle zgasła. Nie chce już odpalić, świeci się kontrolka chceck. Dzień wcześniej zgasła podczas jazdy a więc rozgrzałem w garazu, wymieniłem filtr paliwa i było ok. Podpiąłem pod komputer i wyskoczyły błędy. Miał ktoś podobne problemy? Błędy wyświetlone przez komputer:

===RCM DTC B1342===
Kod: B1342 – Uszkodzony ECU.
dominikki
 

Postprzez Forys » 6 sty 2016, 16:09

Mam dokładnie ten sam problem. Mazda zgasła na światłach i nie chce odpalić. Wymieniłem filtr paliwa i niestety nic. Próbowałem odpowietrzyć ale samochód nie odpala. Grzebałem dalej – na autostartcie samochód odpala ale nie da się utrzymać stabilnej pracy silnika. Poszedłem dalej i zacząłem dobierać się do wtrysków w nadziei, że to podkładki. Niestety chyba raczej nie to. Przy okazji zauważyłem dość słabe ciśnienie paliwa w przewodach paliwowych przy próbie odpalania. Potem udało się odczytać błędy – B1342 i deffective ECU. Mam jeszcze U1900-FF Instrument cluster ale dopiero poszukuję info w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 19:59
Posty: 109 (0/10)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2016 2.0 165 KM Hatchback SkyPassion

Postprzez bartes76 » 6 sty 2016, 17:02

Może problemy z punktami masy pod maską (pod filtrem pow i koło zbiorniczka sprysków)?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Forys » 6 sty 2016, 18:11

Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę to jutro. Masa pod zbiornikiem spryskiwaczy ma u mnie kiepski stan co czasem objawia się problemem z prawym ksenonem. Rzucę okiem i poprawię co się da a potem pójdę tropem słynnej wiązki w okolicach intercoolera!
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 19:59
Posty: 109 (0/10)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2016 2.0 165 KM Hatchback SkyPassion

Postprzez rami1000 » 7 sty 2016, 00:14

skoro zaczęło sie w mrozy może daj paliwa z butelki a nie przez filtr, może paliwo przytkało smok w baku?
Początkujący
 
Od: 13 maja 2015, 22:44
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136 km 2004r

Postprzez Forys » 7 sty 2016, 07:17

Ręczne podpompowanie paliwa po wymianie filtra przebiegło bez problemu więc raczej wykluczyłem opcję ze smokiem. Trzymam się na razie wersji z elektryką, a jeśli nie przyniesie ona rozwiązania to powrócę do układu paliwowego – choć wydaje mi się że ewentualny problem jest za filtrem, a nie przed. We wcześniejszym poście pisałem, że mogę mieć zbyt niskie ciśnienie przy wtrysku ale moja metoda obserwacji była dość spartańska i nierzetelna. Zastanawiam się jak sprawa wygląda u kolegi dominikki? Czy auto stojące w ciepłym garażu mu odpala?
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 19:59
Posty: 109 (0/10)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2016 2.0 165 KM Hatchback SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6