Witam.
Od kilku dni borykam się z problemem. Madzia ma bardzo duże trudności w odpaleniu na zimnym silniku. Mamy teraz niskie temperatury i zastanawiam się gdzie może tkwić przyczyna? Oczywiście jak już uruchomię silnik i nagrzeje się to potem problem znika.
Silnik zapala za 4 czy 5 razem, przy czym teraz staram się dwa razy grzać świece.
Wstępnie zastanawiałem się nad świecami. Wydają się być sprawne, Wykręciłem nawet jedną i po podłączeniu działała. Zastanawiam się czy może być coś z przekaźnikiem, który załącza napięcie na listwę do świec bo nie jestem pewien czy zawsze się załącza.
Innym aspektem jest to, że podejrzewam paliwo. Zawsze tankuję na swojej stacji, ale na święta zatankowałem w innej miejscowości. Niby ta sama firma i oczywiście lepszy ON (nie żadne eko). Ale może jednak było letnie?
Trudno mi coś więcej napisać. Co radzicie zrobić? Od razy na warsztat niech szukają przyczyny? czy może jeszcze samemu sprawdzić, np może jeszcze coś przy świecach czy ten filtr.
Akumulator wymieniony 3 lata.
pozdrawiam
Problem z odpaleniem – zimny silnik, zima
Strona 1 z 1
Aku kupiony w markecie może mieć 3msc i się skończyć Czy przekaźnik jest dobry sprawdzisz miernikiem mierząc napięcie na świecach – jest idealny dostęp.
Spróbuj podpompować ropę pompka na fltrze przed odpaleniem – jeżeli będzie poprawa szukasz w innym kierunku.
Spróbuj podpompować ropę pompka na fltrze przed odpaleniem – jeżeli będzie poprawa szukasz w innym kierunku.
Akumulator wykluczam. Właśnie go doładowuję, tylko doładowuję. Może nie napisałem wcześniej, że rozrusznik kręci normalnie. No może troszkę spowolni przy długim kręceniu ale to w granicy normy.
Spróbuję z tym filtrem jeszcze.
Znalazłem gdzieś na forum informację, że mogą też to być świece. Ktoś pisał, że pomimo sprawdzenia ich, gdzie okazało się że są niby sprawne – to grzały "za wolno". Po wymianie auto odpalało normalnie. Co o tym sądzić? A może jak dokładnie sprawdzić te świece?
Spróbuję z tym filtrem jeszcze.
Znalazłem gdzieś na forum informację, że mogą też to być świece. Ktoś pisał, że pomimo sprawdzenia ich, gdzie okazało się że są niby sprawne – to grzały "za wolno". Po wymianie auto odpalało normalnie. Co o tym sądzić? A może jak dokładnie sprawdzić te świece?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Miałem tak samo. Pomogła regulacja zaworów.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
Wczoraj po krótkim doładowaniu auto odpaliło, lecz podejrzewam, że silnik nie wystygł przez parę godzin.
Dzisiaj rano sytuacja ta sama:
1. Spróbowałem, pierwszy raz (podgrzałem świece 2x), rozrusznik kręci zero odzewu.
2. Podpompowałem kilka razy pompką paliwa jak wyżej wspominane, kręci, zero odzewu.
3. Podgrzałem świece 2x, kręci i coś tam warknął
4. po dwóch próbach (z dłuższym podgrzaniem świec) odpalił.
Na początku troszkę obroty delikatnie falują (nie spadają poniżej, drugiej kreski – 700 obr?).
Potem gdy silnik się nagrzeje (webasto też huczy) to delikatne falowanie znika, obroty na biegu jałowym są jak zawsze były.
Zauważyłem że pomimo gaśnięcia kontrolki od świec przekaźnik wyłącza dużo dużo później.
Nawet jak już odpalił to też po kilkunastu sekundach usłyszałem przełączenie. Chyba że mylę przekaźniki.
Dopisano 5 sty 2016, 11:38:
Regulacja to tylko w warsztacie czy samemu można to zrobić?
Dzisiaj rano sytuacja ta sama:
1. Spróbowałem, pierwszy raz (podgrzałem świece 2x), rozrusznik kręci zero odzewu.
2. Podpompowałem kilka razy pompką paliwa jak wyżej wspominane, kręci, zero odzewu.
3. Podgrzałem świece 2x, kręci i coś tam warknął
4. po dwóch próbach (z dłuższym podgrzaniem świec) odpalił.
Na początku troszkę obroty delikatnie falują (nie spadają poniżej, drugiej kreski – 700 obr?).
Potem gdy silnik się nagrzeje (webasto też huczy) to delikatne falowanie znika, obroty na biegu jałowym są jak zawsze były.
Zauważyłem że pomimo gaśnięcia kontrolki od świec przekaźnik wyłącza dużo dużo później.
Nawet jak już odpalił to też po kilkunastu sekundach usłyszałem przełączenie. Chyba że mylę przekaźniki.
Dopisano 5 sty 2016, 11:38:
Artur 1977 napisał(a):Miałem tak samo. Pomogła regulacja zaworów.
Regulacja to tylko w warsztacie czy samemu można to zrobić?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
najczęstrze przyczyny to akumulator – słabo kreci rozrusznik
jeśli rozrusznik dobrze kreci to najczęściej nie sprawne świece żarowe lub nieszczelność w układzie paliwowym, np któryś przelew powrotny od wtrysku nie jest szczelny paliwo schodzi do baku i rano auto się męczy kręcąc aż paliwo zaciągnie. od tego bym zaczął.
jeśli rozrusznik dobrze kreci to najczęściej nie sprawne świece żarowe lub nieszczelność w układzie paliwowym, np któryś przelew powrotny od wtrysku nie jest szczelny paliwo schodzi do baku i rano auto się męczy kręcąc aż paliwo zaciągnie. od tego bym zaczął.
Jeśli byłaby nieszczelność to również tę przypadłość obserwowalibyśmy o innej porze roku. Wyreguluj zawory i będziesz pewny. Można samemu jeśli masz garaż (jest opis na forum) lub oddać do warsztatu. A kiedy Twoja Mazda miała przeprowadzoną regulację – odpowiedz sobie na to pytanie i będziesz miał pierwsze podejrzenia problemu.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
jesli masz problemy z odpaleniem kiedy sa dosyć wysokie mrozy to problem widze w paliwie i zwykle jest tak ,że silnik odpala chodzi z 5 sekund i gasnie i tak wkoło aż aku padnie .Może tak być ,że nawet uda sie że w końcu zapali i juz nie zgaśnie . Ja miałem taki sam problem a że mam mazdę od 6 lat wiec juz sobie z tym poradziłem a mianowicie jesli przewiduje ze mogę mieć problem z odpaleniem to zanim zacznę kręcić rozrusznikiem to w domu zagotowuję czajnik wody i polewam tą woda filtr paliwa ,robię to raczej wolnym strumieniem a po tym normalne odpalanie i już za pierwszym razem odpala ;–) Doszedłem do wniosku ze w Mazdzie z silnikiem diesla jest dosyć mały filtr paliwa i mimo podgrzewacza który działa na zasadzie podciśnienia ,to zanim paliwo nie bedzie w stanie przez niego przechodzić to sam podgrzewacz nic nie daje . Jesli nie było wymiany filtra to też o tym pomyśl a co do cofającego sie paliwa to można to sprawdzić za pomocą ręcznej pompki i przed odpaleniem spróbować ją podpompować
Kolega ma rację z wytrącającą się parafiną w filtrze, lecz tu masz inne objawy – silnik odpala i po jakimś czasie gaśnie lub dławi się na wyższych obrotach (kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest większe a są opory w jego dostarczaniu). Natomiast w zapytaniu jest – silnik nie odpala. Dopiero po kilkukrotnym podgrzaniu świec odpala. U mnie objawy też były takie, więc podpowiadam ze swojego doświadczenia. Zresztą wytrącaną parafinę również przerabiałem.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
Spróbuj raz na mrozie i zimnym odpalić 'na plaka' (otworzyć filtr powietrza, psiknąć plakiem do tapicerki, zamknąć puszkę filtra i próbować odpalić) – jeśli zaskoczy od razu i będzie chodził – stawiam na problem z ciśnieniem paliwa (wtryski prawdopodobnie niestety) – miałem to u siebie
ja te wtryski wykluczam bo to sa a jak sie zaczną mrozy niebawem zrób tak jak ci napisałem
Kolega nie opisuje, że silnik zapala i gaśnie, więc chyba nie to.
Ja nadal radzę jak napisałem, oczywiście jakość paliwa ma tu znaczenie wielkie – ja się przekonałem i tankuję tylko v-power na znanej stacji (choć więcej kosztuje), dodatkowo dodaję olej do 2-suwów do smarowania wtrysków
Dopisano 16 sty 2016, 01:38:
Aha – jak odpalisz i rozgrzejesz autko (trudno zimą ) spróbuj uruchomić kalibrację wtrysków – jeśli sie uruchomi i zakończy przed czasem, któryś zawodzi na 99%
Ja nadal radzę jak napisałem, oczywiście jakość paliwa ma tu znaczenie wielkie – ja się przekonałem i tankuję tylko v-power na znanej stacji (choć więcej kosztuje), dodatkowo dodaję olej do 2-suwów do smarowania wtrysków
Dopisano 16 sty 2016, 01:38:
Aha – jak odpalisz i rozgrzejesz autko (trudno zimą ) spróbuj uruchomić kalibrację wtrysków – jeśli sie uruchomi i zakończy przed czasem, któryś zawodzi na 99%
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6