Naprawiać czy kupować drugi silnik.

Postprzez gangi » 12 paź 2015, 13:47

Witam.Trzy tygodnie temu w mazdzie 6 kombi 121KM 2003r na trasie nastąpił spadek mocy,pojawiły się wibracje a następnie metaliczny dźwięk.Po zdjęciu miski olejowej na dnie było sporo opiłków metalu,ale smok nie był zalepiony.Tydzień przed tą sytuacją przy porannym odpaleniu czuć było przez chwilę niespalone paliwo.Auto raczej ma przejechane 165tyś.Rok temu u JAKSY pochwalili mnie za prace silnika-chodził super.Auto co 10tys.miał wymieniane filtry Mazdy oraz olej.Czy na dzień dzisiejszy jest warto remontować silnik-będzie chodził jak wcześniej,będzie podobnych parametrów technicznych jak złożony przez fabrykę Mazdy.Czy lepiej wymienić na inny używany.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 19:26
Posty: 19
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 .89kw. 2002r.

Mazda 6 GH 95kW
2011r.

Postprzez brodaM6 » 13 paź 2015, 15:59

Było wałkowane ,poczytaj ,osobiście naprawialbym swój silnik,niż kupować kota w worku :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidass » 13 paź 2015, 16:17

Remontować – jak jest co – to ocenisz rozbierając silnik bo może głowica się pękła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez brodaM6 » 13 paź 2015, 16:46

No ale wtedy wiesz na czym stoisz i co ci potrzebne :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez marc07 » 14 paź 2015, 14:58

Jestem jakby w podobnym etapie decyzyjnym...
Uzywany silnik też warto rozebrać żeby sprawdzić w jakim stanie są pierścienie/ panewki / tłoki i przy okazji wymienić je po zmierzeniu średnic cylindrów.

Szlifowanie bloku silnika 400-500zł
Szlifowanie wału korbowego 250zł
Ceny z Elbląskiej w Gdańsku

Do tego 4 tłoki nadwymiarowe 4x330zł=1320
Pierścienie tłokowe 4 komplety = 200zł
Panewki tłokowe 4 komplety = ?
Panewki wału korbowego 5par = ?
Panewki boczne 2szt = ?
Planowanie głowicy 100-150zł

W teorii silnik po remoncie powinien wytrzymać 200-300tyś o ile materiały zastosujesz dobrej jakości...a w praktyce to nie widziałem jeszcze mazdy z przebiegiem np. 400 000km, co uprawdopodabnia tezę ze te auta jeżdżą do 300..350tyś i na szrot bo albo blacha wygląda jak ser, albo masz kolizję bo wtryski wypaliły tłok, albo inny problem drogi w naprawie...
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6