Witam problem dotyczy mojej mazdy 6 2.0 diesel kombi sport 2006
Po zatankowaniu na stacji Orlena ekodiesla ( niby tego lepszego) wyjechalem jakies 500m naa autostrade i zapalil mi sie dpf mowie sobie spoko przepale a tu po nagle dpf zaczal migac zapalila sie kontrolka trakcji i silnika ,moc w samochodzie spadla ze predkosc 130-140 to byl cud.
Zjechalem do mechanika podpiol pod komputer byly 2 bledy silnika ( w tym wymiana filtra dpf ) i jeden z eps niestwty nie umial odpalic przepalania przez komputer
W niemczech komputer podpiety ponad godzine na przepalaniu i nie pomoglo ( dla mnie to troche dziwne ze robil przepalanie na tej ropie ktora to spowodowala wydaje mi sie ze trzeba by spuścić zatankowac normalna i wtedy? )
Mowil ze EGR nie ma z tym nic wspolnego na komputerze pokazalo ze filtr dpf do wymiany koszt 700-800e mowi zebby zatankowac caly bak jeździć na 2tys obrotów gdzies z 50km i moze sie udac
Co o tym myslicie ?
3 kontrolki po tankowaniu
Strona 1 z 1
1. Nr błędów – to najważniejsze.
Zanim się coś zacznie naprawiać warto się dowiedzieć co się zepsuło. Jeśli jesteś pewny, ze to wina paliwa to wypompować wszystko i wymienić filtr paliwa, zalać czegoś sprawdzonego.
Uzupełnij także dane skąd jesteś.
Filtr już wycięty?
Zanim się coś zacznie naprawiać warto się dowiedzieć co się zepsuło. Jeśli jesteś pewny, ze to wina paliwa to wypompować wszystko i wymienić filtr paliwa, zalać czegoś sprawdzonego.
Uzupełnij także dane skąd jesteś.
Filtr już wycięty?
Pamietam ze w Polsce u tego magika wyskoczylo P242F byla wzmianka o tym ze dpf do wymiany w niemczech z fachowym sprzetem tego bledu niby nie bylo ale byl jakis po ktorym stwierdzil ze jest dpf do wymiany pytalem go o EGR ale powiedzial ze to nie ma nic wspolnego ze szansa jest zeby zatankować caly bak normalnego diesla i w jakas trase
Co do paliwa sytuacja stala sie tuz po zataankowaniu na orlenie przed granica jak to powiedzial sprzedawca idealne paliwo na diesla verva on czy jakoś tak po 500m sie posypało..
Nie nie nic nie wycinane
Co do paliwa sytuacja stala sie tuz po zataankowaniu na orlenie przed granica jak to powiedzial sprzedawca idealne paliwo na diesla verva on czy jakoś tak po 500m sie posypało..
Nie nie nic nie wycinane
- Od: 5 paź 2015, 11:04
- Posty: 5
- Skąd: PL Bytom / DE Bersenbruck
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel Kombi Sport
Panowie dziś jadąc z Niemiec do Polski problem powrócił! Tym razem nie dotankowywalem problem zaczął się kiedy zjechalem na postój ,odczekalem 2-3min wyłączyłem ,chwila przerwy odpalam przejechalem kilka km i powtórka dpf się zapala ,później zaczyna migac + trakcja i silnik , turbina off i mocy /przyspieszenia nie ma jedyny plus (zaczął mniej palić :p )
Podpialem pod interfejs wyskoczyly 2 błędy przy probie usunięcia zniknęła tylko trakcja i silnik ale chwili ę s po chwili wracają
Całą drogę przed i po utrzymywalem min2,5tys obrotów alle nie pomogło
Bledy to P242F oraz P2458 obydwa w kategorii układ napędowy
Podpialem pod interfejs wyskoczyly 2 błędy przy probie usunięcia zniknęła tylko trakcja i silnik ale chwili ę s po chwili wracają
Całą drogę przed i po utrzymywalem min2,5tys obrotów alle nie pomogło
Bledy to P242F oraz P2458 obydwa w kategorii układ napędowy
- Od: 5 paź 2015, 11:04
- Posty: 5
- Skąd: PL Bytom / DE Bersenbruck
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel Kombi Sport
Cześć,
zanim wytniesz, sprawdź wtryski i EGR (często pomoga tylko czyszczenie) lub jeśli nie masz czasu na odkręcanie EGR-a to wypal DPF-a IDS-em i zaślep EGR-a, jeśli wróci moc a ECU zainicjuje wypalanie możesz zacząć szukać wokół EGR-a.
Pozdrawiam
zanim wytniesz, sprawdź wtryski i EGR (często pomoga tylko czyszczenie) lub jeśli nie masz czasu na odkręcanie EGR-a to wypal DPF-a IDS-em i zaślep EGR-a, jeśli wróci moc a ECU zainicjuje wypalanie możesz zacząć szukać wokół EGR-a.
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2014, 13:46
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM
I co wycięcie ma Tobie dać?! Poprawi proces spalania, usprawni pracę zużytych wtryskiwaczy?! Nie zapomnij od razu chiptuning fundnąć, co by dziura w tłoku była większa 
Okaleczysz ten samochód ale go nie naprawisz....
TapTalk na Sony M2
Okaleczysz ten samochód ale go nie naprawisz....
TapTalk na Sony M2
czytajac ten watek postanowiłem dodać swoje 5 groszy o bjawach jakie spotyckały moje auto po tankowaniu paliwa na róznych stacjach paliw w Polsce. Moja to tez 6 2.0 diesel kombi sport 2006. Pierwszy objaw pojawił się po zatankowaniu "lepszego" paliwa na STATOIL i po 20 minutach masakra, auto starciło moc, spalanie chwilowe dochodziło do 98 l/100 km
. Mam dobrego mechanika, poleciałem do niego a on stwierdził, ze paliwo do d..py. Cóz mi pozostało? system paliwowy zasyfiony pomogło Xenum, dodatek do paliwa czyszczacy układ paliwowy. Problem ustał. STATOIL juz dla mnie przestał istnieć, kontrolka DPF czasem migała, zwłaszcza po wymianie oleju. Nie wymieniam w ASO wiec prosty mechanik nie potrafi skasować inspekcji olejowej, oczywiscie zawsze wożę ze soba strzykawkę z rurka aby sobie sciagać nadmiar oleju, bo mówiac mechanikowi, ze ma być 4,100 nie jaży i leje ile sie da. zapomniałem dodać, će po tej przygodzie ze STATOIL pojechałem do nich i zapytałem o liczbę cetanowa ropy jaką posiadaja na stacji, oczywiscie nie wiedzieli. Dodam, że dla dizla ropa nie powinna mieć niżżej niż 55. zaczałem lac verve na orlenie i zapychał mi się DPF i co chwila trzeba było wypalać. Mechanik sie dziwił co tak czesto, az w końcu zapytał co leję. Po tym stwierdził, ze powinienem lać zwykła ropę bez zadnych dodatków a nie verve która jest droga i zalega w zbiornikach. Miał rację, problemy z dpfem ustały, madzia smiga tzn smigała bo okazuje się, ze tarza jak paliwo tak mocno staniało ORLEN zaczął pierdzielić swoją ropę, i tankując w OSTRÓDZIE na ORLENIE w okolicach GDAŃSKA juz miałem mrugajacy DPF a po przygazówce silnik i trakcja. Miałem juz tak więc sie nie przeraziłem, pojechałem do swojego mecha, odpalił kompa, i wyszło zapchany DPF, wiec wypalił, dodatkowo bład: za duzy przepływ spalin przez zawór EGR. wiadomo dpf zapchany to gdzie te spaliny miały lecieć. Błedy pokasował ale nie szło skasować mrugajacego DPF. Wtedy w ruch poszła strzykawka, wyssałem przez bagnet prawie litr oleju i blad dał sie slkasować. Od teraz tankuje tylko na LOTOSIE lub OKTANIE (te dwie stacje to jedno i to samo). Oni maja póki co paliwo dobre. Nigdy nie tankuję na innych stacjach. Dodam też, ze olej wymieniam dwa razy w roku bez względu na przejechane kilometry i tylko DEXELIA DPF wraz z czyszczeniem smoka, wychodząc z założenia że kto nie smaruje ten nie jedzie. A na serio robie tak dlatego, ze te silniki sa zarabiscie delikatne ale ja mam juz 263 tys przejechane i własnie mi chyba padł SCV bo mazda nie ma siły i kopa. Wprawdzie rozpedza się powoli ale nie da rady wyprzedzać bo ja w gaz a tu zero reakcji. Wydaje mi się, ze większość awarii z tym autem to wina paliwa. Az dziwie się , ze jeszcze wtryski mi nie padły, przynajmniej nie wyskakuja blędy na ten temat. Gdyby one byly odrobine tańsze to by czlowiek wymienil i bez problemu ale za taka kasę to chyba lepiej wymienic cały silnik. Innych ptoblemow z silnikiem nie mialem. Pozdrawiam
- Od: 9 lut 2015, 19:05
- Posty: 5
- Skąd: Słupsk
- Auto: mazda 6 SPORT KOMBI LIFT
2.0 CiTD 105 kW (143 KM)
JMZGY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6