Strona 1 z 1

Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 22 wrz 2015, 08:22
przez czuryl
Witam

Posiadam silnik do Mazdy 6 z 2003r. 136 KM i chciałbym wsadzić go do Mazdy 6 ale 121 KM 2005r.
Czy sama przekładka jest bezproblemowa? Czy w ogóle się nadaje do takiej przekładki?
Czy wystarczy sam silnik czy jeszcze jakieś inne rzeczy? (zegary, komputer i inne)
Proszę o podpowiedź czy bawić się w taką wymianę/

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 24 wrz 2015, 17:14
przez badray
Powinien wejść bez problemu, ale dalej będziesz miał 121 km. 136km i 121km to ten sam silnik, tylko inna mapa ECU w komputerze. Więc jak jednostkę 121km masz sprawną to taniej wyjdzie zmienić mapę ECU w niej :).

PostNapisane: 25 wrz 2015, 12:01
przez Bartek2580
Na pewno też jest inny zawór egr.. nie wiem jak kolektor ssący, chyba w 136 jest odkręcana przepustnica..

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 29 wrz 2015, 12:46
przez klosek6
Wszystko jest to samo a zawór egr były do 2003 roku bez czujnika wzniosu iglicy , a po 2003 z czujnikiem reszta to samo . Wystarczy założyć komputer ze 136 KM i masz już 136 km

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 26 cze 2017, 15:05
przez Maluś
CZeść :)
Czeka mnie przekładka, auto na warsztacie i szukam silnika. Znalazłem względnie optymalny jeżeli to w ogóle możliwe... Tylko i tu pytanie. Z wersji przed liftowej silnik 136 konny, czy wszystko będzie pasowało jak należy przy przekładce w zamian za 121 konna ??

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 26 cze 2017, 18:23
przez kubsztyk
Jak przekładasz sam słupek silnika, a zostaje osprzęt, a w szczególności komputer sterujący silnikiem, to będziesz miał moc taką, jaką miałeś fabrycznie.

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 7 sie 2017, 10:43
przez Maluś
Dzięki KUBSZTYK za podpowiedź. Kupowałem z osprzętem, ze względu na części zamienne. Mam nadzieje, że pomogę rozwiać doszczętnie wątpliwości innym zmagającym się z problemem. Silniki są takie same, tylko różnią się komputerem jak już wspomniano. Nie wiem czy w każdym ale u mnie koniecznie trzeba bylo przełożyć tylko egr, który w "nowym" silniku był elektroniczny . Madzia po transplantacji cieszy się drugą młodością ;)

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 11 wrz 2017, 17:27
przez DanyGoo
Witam. Pytanie mam możliwość kupna anglika z silnikiem 143KM i przełożyć go za silnik 121KM czy różnią się te silniki? nadmienię że przełożyć chce cały osprzęt i skrzynię biegów też. Czy mają te same uchwyty i wielkość?

Dzieki dobrzyn22 za info tylko moja 121 to właśnie RF7J i czy w 143 jest ten sam osprzęt typu turbo, EGR czy pompa wys. ciśn./ może to być jak poprzednik pisał tylko podrasowany chip w kompie? i to mnie interesi.

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 12 wrz 2017, 11:47
przez dobrzyn22

PostNapisane: 19 mar 2019, 00:11
przez Dark_Mat
Nie chciałem zakładać nowego tematu na jedno małe pytanie, więc podpinam na najbardziej pasujący.
Mam silnik RF7J o mocy 121km. Czy wie ktoś, czym się on różni od wersji 143km? Słyszałem, że jedyne różnice, to inna turbosprężarka i komputer. Czy to wszystko co musiałbym wymienić, żeby zwiększyć moc o ponad 20km? Czy coś jeszcze?

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 19 mar 2019, 11:03
przez DooOminO
Turbosprężarka? Czy aby na pewno? Pcm nie trzeba wymieniać, wystarczy zmienić mapę.

PostNapisane: 19 mar 2019, 12:47
przez Dark_Mat
Tak gdzieś czytałem, teraz trudno mi będzie znaleźć źródło. Pytam, bo myślę nad zwiększeniem mocy, ale w możliwie najbezpieczniejszy sposób. Rozumiem że skoro wychodziły wersje 143 konne, to podwyższenie do tej mocy z 121 koni, nie będzie zagrażało silnikowi?

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 19 mar 2019, 14:36
przez dobrzyn22
Jeżeli z silnikiem i osprzętem wszystko w porządku, to absolutnie nic złego nie powinno się dziać. Mam identyczny silnik i rocznik, moc podniesiona do prawie 150 koni już wiele lat temu, nadal technicznie wszystko <spoko>

PostNapisane: 19 mar 2019, 22:36
przez Dark_Mat
A jak podnosiłeś moc? Rozumiem, że chip? Jeśli tak, to czy wpłynęło to jakkolwiek na średnie spalanie (w górę, w dół)? Gdzie robiłeś i za ile?

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 20 mar 2019, 09:07
przez dobrzyn22
Jak to robiłem , to jeszcze nie chipowali tego silnika ( no, może kilka miejsc na całą Polskę ), więc padło na BOXa. Zasada jest taka, że przy niezmienionym stylu jazdy możesz nieco przyoszczędzić na paliwie, jednak korzystając z większej mocy – spalanie nieco może wzrosnąć. Robiłem to w Vtech Pomorze, z tego co pamiętam to ok, 1,5 tys zł.

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 20 mar 2019, 17:38
przez DooOminO
Od siebie nie polecam żadnych boksów, jedź do tunera wgra ci mapę z wykresem z hamowni za 600-800zl.

Re: Zamiana silnika 121 km na 136 km

PostNapisane: 21 mar 2019, 08:12
przez dobrzyn22
z oczywistych względów chip będzie zawsze lepszym rozwiązaniem niż box, więc również zalecał bym takie rozwiązanie – jednak dla ścisłości dodam, że przez naprawdę długi okres nigdy u mnie z boxem problemów nie było.

PS. po szczegóły dot. podnoszenia mocy zapraszam do działu tuning mechaniczny