przybywanie ON w misce olejowej
Strona 1 z 1
witam
W mojej Madzi przybywa oleju napędowego w misce olejowej. ok 1cm na bagnecie co 800-1000 km
Przebieg samochodu to 120k km (potwierdzony). Filtr DPF wykrojony (wgrane oprogramowanie). Nie był chipowany. Uszczelniacze wymienione.
czekam na propozycje co jeszcze sprawdzić.
W mojej Madzi przybywa oleju napędowego w misce olejowej. ok 1cm na bagnecie co 800-1000 km
Przebieg samochodu to 120k km (potwierdzony). Filtr DPF wykrojony (wgrane oprogramowanie). Nie był chipowany. Uszczelniacze wymienione.
czekam na propozycje co jeszcze sprawdzić.
- Od: 10 sty 2015, 16:40
- Posty: 19
- Skąd: JG
- Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI
DPF został usunięty poprawnie, przez zakład zajmujący się tylko i wyłącznie usuwaniem filtrów.
maciegg napisał(a):przed wykrojeniem filtra działo się to samo, dlatego zdecydowałem się na ten zabieg; jednak nie pomogło.
- Od: 10 sty 2015, 16:40
- Posty: 19
- Skąd: JG
- Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI
Skoro poprawnie to nie mam pytań.
Wiesz co? Tak sobie myślę, chodzę do takiego lekarza, co zajmuje się tylko leczeniem zębów, do dentysty. A i tak spierd*lił kanałowe
Jeżeli nie masz podłączonego przelewu paliwa do pompy vacum, i powrót paliwa z wtrysków jest szczelny to musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.
TapTalk na Sony M2
Edit: kolego, Ty od lutego z tym walczysz, sam w innym wątku napisałeś, że jakiś mechanik wyciął filtr i nie był wgrany program![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wiesz co? Tak sobie myślę, chodzę do takiego lekarza, co zajmuje się tylko leczeniem zębów, do dentysty. A i tak spierd*lił kanałowe
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeżeli nie masz podłączonego przelewu paliwa do pompy vacum, i powrót paliwa z wtrysków jest szczelny to musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.
TapTalk na Sony M2
Edit: kolego, Ty od lutego z tym walczysz, sam w innym wątku napisałeś, że jakiś mechanik wyciął filtr i nie był wgrany program
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
smile napisał(a):jakiś mechanik wyciął filtr i nie był wgrany program
to było przypuszczenie innego mechanika. Po tym samochód został podpięty pod komputer i okazało się, że nic nie zostało ruszane. Jakoś półtora miesiąca temu został wycięty filtr (na oprogramowanie została wydana gwarancja). Mazda od tego czasu przejechała 900 km a do oleju dobyło 0,5l cieczy. (Dzisiaj został wymieniony olej, był wyraźnie rozrzedzony, czarny jak smoła i miał zapach oleju napędowego).
- Od: 10 sty 2015, 16:40
- Posty: 19
- Skąd: JG
- Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI
Fatalnie, ze wymieniłeś już olej. Ostatnim ratunkiem dla Ciebie – skoro na program dasz sobie ( po islamsku ) głowę ściąć, ze jest OK!
– FORTE Motor Flusch x2 do starego oleju na ciepłym silniku ( 2x400 ml ) i niech pochodzi 30-40 minut na wolnych obrotach, potem zmiana oleju wraz z filtrem; następnie
– FORTE Diesel Fuel Conditioner 400 ml + 0,5 litra ON do słoika, w to zasilanie i powrót paliwa i niech chodzi na tym aż wszystko wypali.
Jeśli masz wątpliwości, dlaczego to masz zrobić, obstawiam zapieczone pierścienie na tłokach.. Powyższa metoda będzie tańsza niż demontaż, rozebranie / złożenie silnika.
– FORTE Motor Flusch x2 do starego oleju na ciepłym silniku ( 2x400 ml ) i niech pochodzi 30-40 minut na wolnych obrotach, potem zmiana oleju wraz z filtrem; następnie
– FORTE Diesel Fuel Conditioner 400 ml + 0,5 litra ON do słoika, w to zasilanie i powrót paliwa i niech chodzi na tym aż wszystko wypali.
Jeśli masz wątpliwości, dlaczego to masz zrobić, obstawiam zapieczone pierścienie na tłokach.. Powyższa metoda będzie tańsza niż demontaż, rozebranie / złożenie silnika.
Niewykonalne jako pomyłka w RF7J.Wężyk powrotu jest zbyt krótki,żeby omyłkowo podłączyć go do vaccum.smile napisał(a):Jeżeli nie masz podłączonego przelewu paliwa do pompy vacum,
To byłby chyba pierwszy przypadek w takim silniku....konstrukcja pierścieni i komora spalania w denku tłoka na to raczej nie pozwolą.smile napisał(a):obstawiam zapieczone pierścienie na tłokach
Popieram w całej rozciągłości....wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.smile napisał(a):musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.
tadziol napisał(a): smile napisał(a):
musi być coś skopane przy przeprogramowywaniu PCMu.
Popieram w całej rozciągłości....wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.
Skoro pacjent jest pewny, że ma program i ma na niego "papier" to jak mu to wytłumaczysz?
#maciegg – albo potraktuj nasze podejrzenia co do softu jako w 99% pewne i pojedź na gwarancji na poprawienie softu, bo jest do

droga do prawdy....
i wtedy pojedź na poprawienie softu, lub w 1 % okaże się, ze coś innego masz dupnięte. Ale tylko w ten sposób masz szansę zakończyć walkę z tym tematem przed pierwszym śniegiem
Możliwości teoretyczne zostały wyczerpane, ja już nie zamierzam się tu udzielać.
Powodzenia.
Chyba nie przeze mnie,bo zanegowałem opcję pierścieni i przelewusmile napisał(a):ja już nie zamierzam się tu udzielać.
Pewnie nie znaczy na pewno.smile napisał(a):pacjent jest pewny, że ma program i ma na niego "papier"
Robiłem co mogłem,ale chybasmile napisał(a):jak mu to wytłumaczysz?
więc pójdę w Twoje śladysmile napisał(a):Możliwości teoretyczne zostały wyczerpane,
tadziol napisał(a):wystarczy podejrzeć spalanie chwilowe lub w czasie hamowania silnikiem i powinno być wiadomo czy przypadkiem nie następuje cały czas "wypalanie" DPF-u.
co dokładnie powinno być wiadomo podczas hamowania silnikiem?
spalanie chwilowe wydaje się być ok, ale wydaję się wysokie (8,5-9,5l samo miasto)
- Od: 10 sty 2015, 16:40
- Posty: 19
- Skąd: JG
- Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI
Chyba mylisz pojęcia, podajesz nam spalanie średnie AV i jak na miasto 8,5l zależy od stylu jazdy. U siebie przy 143KM miałem AV 7,2l/100km po wymianie podkładek dystans 200km 80% trasa 20% miasto spalanie około 6,5l/100km
Podejrzyj sobie spalanie chwilowe podczas hamowania silnikiem, powinno być 0. Przy tym zobaczysz czy ci wtrysk nie dolewa ropy na wypalanie DPF. Jakby Ci komp cały czas sterował na dolewanie ropy to byś też zauważył na spalaniu, bo drastycznie rośnie podczas wypalania.
Podejrzyj sobie spalanie chwilowe podczas hamowania silnikiem, powinno być 0. Przy tym zobaczysz czy ci wtrysk nie dolewa ropy na wypalanie DPF. Jakby Ci komp cały czas sterował na dolewanie ropy to byś też zauważył na spalaniu, bo drastycznie rośnie podczas wypalania.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6