Witam,
pacjentem jest Mazda 6, przejechane 265k km, silnik RF-7J. 2 lata temu (~60k km) regeneracja turbiny w powodu wycieku oleju.
Aktualnie pojawil sie jednak wyciek / zatluszczenie w okolicach EGR (EGR zaslepiony z powodu czestego zapychania sie DPF – wczesniej co 3k km, po tym przejechalem juz 8k km bez tej nieprzyjemnosci). Wydawalo sie wiec, ze zaslepienie poprawne, jednak gdzies musiala byc nieszczelnosc.
Pytanie inne – skad olej na EGR (a calkiem tam jego sporo)? Czyzby znow rozszczelniona turbina rzucala olejem w wydech i EGR?
Zauwazylem bowiem tez kolejne wycieki oleju – przy dolocie turbiny (tutaj kolei po stronie zimnej delikatnie zbieraja sie krople oleju na uszczelnieniu).
Czy mozna wiazac te rozszczelnienia? A moze maja zwiazek z nie do konca juz droznym wydechem z powodu wielokrotnie serwisowo wypalanego juz DPF?
Wycieki nie sa jakies bardzo duze, jednak czasem pofrafi zrobic sie niewielka plama w garazu w okolicach turbo, no i mam wrazenie ze problem z wiekszym wyciekiem z turbo powraca.. Chcialbym wiec tym razem sprobowac dzieki Waszej pomocy zidentyfikowac przyczyne..
Bardzo prosze wiec o wskazowki!
Wyciek oleju z EGR i dolotu turbiny?
Strona 1 z 1
Obecna diagnoza mechanikow – turbina znow do regeneracji..
Bardzo prosze o porade – do wylozenia bowiem znow 1500 pln na calosc (Wroclaw), a nie chcialbym za kolejne 2 lata liczyc sie z tym samym jesli przyczyna usterki nie zostanie wlasciwie zdiagnozowana i wyeliminowana..
Bardzo prosze o porade – do wylozenia bowiem znow 1500 pln na calosc (Wroclaw), a nie chcialbym za kolejne 2 lata liczyc sie z tym samym jesli przyczyna usterki nie zostanie wlasciwie zdiagnozowana i wyeliminowana..
-
xawery
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6