Strona 1 z 1

dymi na biało

PostNapisane: 30 sie 2015, 08:53
przez adriane12354
Po regeneracji turbo auto bierze olej i podczas przyspieszania kopci na bialo. Czy to jakas nieszczelnosc turbo?

Re: Kopcenir

PostNapisane: 30 sie 2015, 09:04
przez mcrow
Jak usterkę wskazuje czarny kolor dymu?


– źle ustawiony kąt wtrysku

– zużyte wtryskiwacze

– wadliwe sterowanie turbosprężarką

– nieszczelny układ dolotowy

– niesprawny zawór EGR



Jak usterkę wskazuje niebieski kolor dymu?


– silnik bierze olej (zużyte pierścienie, gładzie)

– nieszczelna, zużyta turbosprężarka

– wypalona krawędź bloku silnika albo głowicy

– zasysanie oleju przez odmę

– brudny filtr powietrza


Jak usterkę wskazuje biały kolor dymu?


– wypalona uszczelka pod głowicą – płyn chłodniczy dostaje się do komór spalania, pęknięta głowica

– Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka

Re: dymi na biało

PostNapisane: 30 sie 2015, 19:20
przez dobrzyn22
<spoko>

Re: dymi na biało

PostNapisane: 31 sie 2015, 15:59
przez adriane12354
No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?

PostNapisane: 31 sie 2015, 19:14
przez mcrow
adriane12354 napisał(a):No a okpcona turbina z jednej strony i czasami pusci dymek kolo turbiny ?



Okopcenie turbiny często wiąże się z nieszczelnością za turbiną ( najczęściej złe przykręcenie/poluzowanie połączenia wyjścia z turbo).

ubywa Ci oleju ?

Re: dymi na biało

PostNapisane: 31 sie 2015, 19:51
przez smile
Ja bym powiedział, ze olej silniukowy w dieslu spala się na biało lub siwo. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Re: dymi na biało

PostNapisane: 31 sie 2015, 21:13
przez adriane12354
Właśnie ubywa mi oleju i kopci na biało wiec stwierdzam że to turbo bierze olej i przez to ten dym z wydechu

problem z białym dymem

PostNapisane: 30 sty 2016, 19:41
przez janusz1953
Witam serdecznie
Mam problem z moja mazda 6 rok. 2004 silnik 2,0 diesel , zapala normalnie , nie ma ubytkow wody ani oleju , ale kopci na bialo . Nie moze wejsc na wieksze obroty niz 2 -ty . Sprawdzilem wtryski testem przelewowym i wszystkie rowno pokazaly . Potem komputer wykazal blad (1. czujnik cisnienia wtrysku – usterka w obwodzie) i (2. Potrzebne paliwo do sterowania zmniejszania momentu obrotowego ) po tym skasowalem bledy i ponownie podlaczylem komputer i pokazalo blad PO302 ( przerwa zaplonu A lub B / miganie) nie wiem co mam sprawdzic lub wymienic . Jest to 1 moja mazda i nie mam pojecie co do tego silnika . Prosze o jakies podpowiedzi lub porade .
Dziekuje :)

Dopisano 30 sty 2016, 18:50:

A jeszcze ten dym jest tak jak by byl pozny zaplon , czuc paliwo

Re: mazda 6 problem z bialym dymem

PostNapisane: 31 sty 2016, 00:55
przez Leoo
Wypadanie zapłonów może być spowodowane zbyt dużym ciśnienie w CR. Jeśli czujnik jest uszkodzony i zaniża wskazania to może być taki objaw. Zwykle towarzyszy mu stukanie wtrysków.
Za pomocą Forscana sprawdź wskazania ciśnienia w CR, korekty wtryskiwaczy i temperaturę paliwa.
Nie można też wykluczyć, że wszystkie wtryski leją bądź też uszkodzona jest wiązka kabli nad intercoolerem.

Re: dymi na biało

PostNapisane: 31 sty 2016, 23:20
przez janusz1953
Tak sprawdzilem wlasnie wiazke kabli i jeden byl przetarty , naprawilem go i lepiej silnik chodzi , zbiera sie normalnie , lez nadal kopci , dzisiaj jeszcze go podpiolem do komp. i wyszly 2 kody bledoe tj. PO113 czujnik IAT – temperatura niska – obwod wysoki – G42 A i PO102 Masa lubpoziom obwodu przeplywu powietrza – niskie wejscie A , dokladnie nie wiem czy trzeba jakis czujnik wymienic ? , jeszcze pytanie w pokrywie filtra sa przewody gumowe i u mnie jeet w pokrywie paliwo , czy tak ma byc ? :)
Prosze o szybka odpowiedz
dziekuje

Re: dymi na biało

PostNapisane: 5 lut 2016, 00:02
przez Leoo
Masz nadal problemy z okablowaniem. Obudowa filtra powietrza zawiera rezerwuar podciśnienia, w którym nie może być paliwa. Przepływomierz możesz pożyczyć na podmianę.