Za wysokie ciśnienie na listwie CommonRail
1, 2
Witam kolegów,
Na początku chciałem wszystkich przywitać, to mój pierwszy post.
Proszę o pomoc w następującym temacie. Od stycznia jeżdżę mazdą 6 2007 rok z silnikiem RF7J 143 KM. Na wiosnę zaczęła dymić na czarno podczas jazdy a nawet podczas stania na biegu jałowym. Mechanik zdiagnozował problemy z wtryskami. Faktycznie wtryski były rozwalone, że hej. Po regeneracji i ponownym zamontowaniu wtrysków, okazało się , że znowu dymi. Po diagnostyce wyszło na jaw że ciśnienie na listwie CommonRail przy biegu jałowym jest za wysokie wynosi ponad 500 bar a jak się nie mylę powinno być koło 200 bar. Został zmieniony czujnik ciśnienia na listwie oraz zawór dławiący koło pompy i dalej nic się nie zmieniło. I tu jest problem, bo nie bardzo są pomysły co dalej z tym zrobić. Prosił bym o pomoc, podpowiedź w którą stronę się skierować.
Moje pomysły poszły w kierunku, albo softu w sterowniku silnika albo w kierunku czy cały sterownik silnika nie jest pokombinowany.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
GTokarczyk
Na początku chciałem wszystkich przywitać, to mój pierwszy post.
Proszę o pomoc w następującym temacie. Od stycznia jeżdżę mazdą 6 2007 rok z silnikiem RF7J 143 KM. Na wiosnę zaczęła dymić na czarno podczas jazdy a nawet podczas stania na biegu jałowym. Mechanik zdiagnozował problemy z wtryskami. Faktycznie wtryski były rozwalone, że hej. Po regeneracji i ponownym zamontowaniu wtrysków, okazało się , że znowu dymi. Po diagnostyce wyszło na jaw że ciśnienie na listwie CommonRail przy biegu jałowym jest za wysokie wynosi ponad 500 bar a jak się nie mylę powinno być koło 200 bar. Został zmieniony czujnik ciśnienia na listwie oraz zawór dławiący koło pompy i dalej nic się nie zmieniło. I tu jest problem, bo nie bardzo są pomysły co dalej z tym zrobić. Prosił bym o pomoc, podpowiedź w którą stronę się skierować.
Moje pomysły poszły w kierunku, albo softu w sterowniku silnika albo w kierunku czy cały sterownik silnika nie jest pokombinowany.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
GTokarczyk
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
gtokarczyk napisał(a):Po regeneracji i ponownym zamontowaniu wtrysków, okazało się , że znowu dymi.
Gdzie były regenerowane i w jakiej kwocie ?
gtokarczyk napisał(a):czy cały sterownik silnika nie jest pokombinowany.
DPF jeszcze istnieje ?
Dzięki za odzew.
DPF jest już wycięty – taki kupiłem, sam nie byłem świadomy.
Regeneracja przebiegła u człowieka który się tym zajmuje i wiem , że robi to dobrze – okolice Nowego Sącza. Regeneracja dotyczyła oczywiście wszystkich 4 wtrysków. Osoba która to robiła mówiła, że były bardzo "rozjechane", nawet te górne zaworki były uszkodzone. Koszt za 4 wtryski wyszedł 2300 zł.
Pozdrawiam
GTokarczyk
DPF jest już wycięty – taki kupiłem, sam nie byłem świadomy.
Regeneracja przebiegła u człowieka który się tym zajmuje i wiem , że robi to dobrze – okolice Nowego Sącza. Regeneracja dotyczyła oczywiście wszystkich 4 wtrysków. Osoba która to robiła mówiła, że były bardzo "rozjechane", nawet te górne zaworki były uszkodzone. Koszt za 4 wtryski wyszedł 2300 zł.
Pozdrawiam
GTokarczyk
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
W jaki sposób to stwierdził ?gtokarczyk napisał(a):Mechanik zdiagnozował problemy z wtryskami.
Coś na potwierdzenie ?gtokarczyk napisał(a):Faktycznie wtryski były rozwalone, że hej.
Czyligtokarczyk napisał(a):Po regeneracji i ponownym zamontowaniu wtrysków, okazało się , że znowu dymi.

Wnioski : albo diagnoza mechanika jest błędna – w takim razie pytanie się rodzi po co gość regenerował Ci wtryski,albo diagnoza jest słuszna,tylko regeneracja jest źle przeprowadzona.
Oczywiście jest jeszcze jedna możliwość: diagnoza jest do bani i regeneracja też była niepotrzebna – finalnie masz 2300 i ponad w plecy oraz nierozwiązany problem.
Wadliwe wtryski stwierdził na podstawie: 1. podpięcie urządzenia diagnostycznego i sprawdzenie parametrów na wtryskach. wyszło że są poza zakresem. 2. Odgłosy stuki z silnika.
No a co z tym ciśnieniem na szynie? jest za wysokie? Czy nie z tego wynika że wtryski nawet się nie zdążą zamknąć. Jak poradzić sobie z ciśnieniem?, bo moim zdaniem tu będzie leżeć problem.
No a co z tym ciśnieniem na szynie? jest za wysokie? Czy nie z tego wynika że wtryski nawet się nie zdążą zamknąć. Jak poradzić sobie z ciśnieniem?, bo moim zdaniem tu będzie leżeć problem.
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
Mechanik pewnie nie obeznamy w tym silniku – leci ze standardem wtryski, pompa.... Nie radzę naprawy w takich warsztatach, bo popłyniesz z kasą jak nie jeden.
Po pierwsze ciśnienie reguluje zawór SCV, a ten jest kalibrowany nawet przez darmowy soft forscan i ELM327 na wolnych obrotach.
Po pierwsze ciśnienie reguluje zawór SCV, a ten jest kalibrowany nawet przez darmowy soft forscan i ELM327 na wolnych obrotach.
Witam, dopiera dzisiaj mam czas aby wrócić do tematu
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Wszelkie Wasze uwagi traktuje poważnie, bo szukam rozwiązania problemu, a właśnie zaczynam już słyszeć hasło
I nie jestem za bardzo zadowolony takim obrotem sprawy. Więc do rzeczy.
Kolego Tadziol to w takim razie Twoje zdanie na ten temat jest takie że wtryski są źle zregenerowane? Może są, nie ja robiłem ciężko mi się odnieść
A jeśli nie wtryski to gdzie szukać problemu? Proszę o sugestię
A co z tym?
Ten zawór SCV to ten przy pompie? Był zmieniony na nowy, i nie pomogło. Rozumiem, że można to ustawić za pomocą tego softu forscan? A w takim razie to jaka wartość powinna być aby było jak powinno być?
U mnie już mechanicy wymyślili, że sterownik silnika będą mi zmieniać. Ciężko mi się odnieść czy to dobry pomysł, ale coś czuję, że nie bardzo dlatego proszę o pomoc zanim popłynę z kasą.
Pozdrawiam
GTokarczyk
P.S. Przypomniało mi się jeszcze sprawa wtrysków. Czy po ich ponownym zamontowaniu do silnika należy je jakoś zakodować? Wiem, że mój mechanik nie kodował ale silnik odpalił. Jeśli należy zakodować to czym? Jakim softem można to zrobić?
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Wszelkie Wasze uwagi traktuje poważnie, bo szukam rozwiązania problemu, a właśnie zaczynam już słyszeć hasło
tadziol napisał(a):A na końcu padnie hasło "wszystko wymienione a dalej to samo....ja już Panie nie wiem,trzeba do ASO"......
I nie jestem za bardzo zadowolony takim obrotem sprawy. Więc do rzeczy.
Kolego Tadziol to w takim razie Twoje zdanie na ten temat jest takie że wtryski są źle zregenerowane? Może są, nie ja robiłem ciężko mi się odnieść
A co z tym?
Pioteq25 napisał(a):Po pierwsze ciśnienie reguluje zawór SCV, a ten jest kalibrowany nawet przez darmowy soft forscan i ELM327 na wolnych obrotach.
Ten zawór SCV to ten przy pompie? Był zmieniony na nowy, i nie pomogło. Rozumiem, że można to ustawić za pomocą tego softu forscan? A w takim razie to jaka wartość powinna być aby było jak powinno być?
U mnie już mechanicy wymyślili, że sterownik silnika będą mi zmieniać. Ciężko mi się odnieść czy to dobry pomysł, ale coś czuję, że nie bardzo dlatego proszę o pomoc zanim popłynę z kasą.
Pozdrawiam
GTokarczyk
P.S. Przypomniało mi się jeszcze sprawa wtrysków. Czy po ich ponownym zamontowaniu do silnika należy je jakoś zakodować? Wiem, że mój mechanik nie kodował ale silnik odpalił. Jeśli należy zakodować to czym? Jakim softem można to zrobić?
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
SCV można "wyzerować" forscanem. Najpierw sprawdź ciśnienie na wolnych obrotach – powinno być ok35MPa i max obciążeniu silnika 180-200MPa Tym samym programem można też przypisać numery wtrysków.
Nie wiem czy coś się zmieniło w temacie regeneracji wtryskiwaczy, ale nie do tej pory nie było to możliwe.
Nie wiem czy coś się zmieniło w temacie regeneracji wtryskiwaczy, ale nie do tej pory nie było to możliwe.
Dzięki za odpowiedź. Będę próbował to sprawdzić, ale tak dla uszczegółowienia "dla laika" co masz na myśli:
Co do wtrysków, to rozumiem, że nie można ale i nie trzeba tego robić?
Dziękuję za pomoc, będę działał.
GTokarczyk
?Pioteq25 napisał(a):SCV można "wyzerować" forscanem.
Co do wtrysków, to rozumiem, że nie można ale i nie trzeba tego robić?
Dziękuję za pomoc, będę działał.
GTokarczyk
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
jeżeli trafiły w te same cylindry to nie trzeba.gtokarczyk napisał(a):Czy po ich ponownym zamontowaniu do silnika należy je jakoś zakodować?
przecież DENSO POLSKA oferuje wtryski po regeneracji w ich firmie.profesjonalna robota,nowe kody korekcyjne...Pioteq25 napisał(a):Nie wiem czy coś się zmieniło w temacie regeneracji wtryskiwaczy, ale nie do tej pory nie było to możliwe.
Witam,
Dzisiaj będę próbował podłączyć się do komputera. Zakoduje te wtryski bo na pewno nie są w tym samym miejscu włożone. Tylko proszę kolego Pioteq25 wyjaśnij dokładnie co masz na myśli pisząc " SCV można "wyzerować" forscanem."
A jeszcze jedna sprawa, kombinowaliśmy też ze zmianą softu w sterowniku silnika i po skasowaniu poprzedniego i wczytaniu nowego dalej występował problem z tym ciśnieniem i dymieniem. A czy ten nowy soft nie powinien ustawić prawidłowych wartości tego ciśnienia? A nie ustawił. Czemu?
Pozdrawiam
GTokarczyk
Dzisiaj będę próbował podłączyć się do komputera. Zakoduje te wtryski bo na pewno nie są w tym samym miejscu włożone. Tylko proszę kolego Pioteq25 wyjaśnij dokładnie co masz na myśli pisząc " SCV można "wyzerować" forscanem."
A jeszcze jedna sprawa, kombinowaliśmy też ze zmianą softu w sterowniku silnika i po skasowaniu poprzedniego i wczytaniu nowego dalej występował problem z tym ciśnieniem i dymieniem. A czy ten nowy soft nie powinien ustawić prawidłowych wartości tego ciśnienia? A nie ustawił. Czemu?
Pozdrawiam
GTokarczyk
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
Coś Ty się tak uparł na to ciśnienie listwy 
A może to po prostu jest naturalna reakcja silnika na inny problem jaki masz ? Nie pomyślałeś o tym ?
Zamiast kodować wtryski albo zerować SCV lepiej odczytaj wartości korekcyjne wtrysków przy 35 MPa i napisz wyniki.Zaraz będzie wiadomo więcej.
A może to po prostu jest naturalna reakcja silnika na inny problem jaki masz ? Nie pomyślałeś o tym ?
Zamiast kodować wtryski albo zerować SCV lepiej odczytaj wartości korekcyjne wtrysków przy 35 MPa i napisz wyniki.Zaraz będzie wiadomo więcej.
Wcale się nie uparłem
Po prostu próbuję znaleźć rozwiązanie problemu. Owszem pomyślałem, że to może być tylko objaw innego problemu, ale jakiego? Tego nie wiem, więc dlatego próbuje z tym ciśnieniem, bo jest za wysokie.
A jak odczytać korekcję wtrysków przy 35 MPa jak ja mam około 57 MPa na "dzień dobry"?
A tak w ogóle, to szkoda że kolega Tadziol jest w Katowicach, bo za daleko trochę do jechania, chociaż mnie korci aby pojechać do kolegi. Bo mnie zaczynają drażnić "pseudo mechanicy".
Po prostu próbuję znaleźć rozwiązanie problemu. Owszem pomyślałem, że to może być tylko objaw innego problemu, ale jakiego? Tego nie wiem, więc dlatego próbuje z tym ciśnieniem, bo jest za wysokie.
A jak odczytać korekcję wtrysków przy 35 MPa jak ja mam około 57 MPa na "dzień dobry"?
A tak w ogóle, to szkoda że kolega Tadziol jest w Katowicach, bo za daleko trochę do jechania, chociaż mnie korci aby pojechać do kolegi. Bo mnie zaczynają drażnić "pseudo mechanicy".
- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
Właśnie na Dzień Dobry ma być 35MPa – wolne obroty. Jeżeli nie będzie, to nawet nie uruchomisz 7kalibracji. Zerowanie SCV z 50 powinno właśnie zrobić 35MPa. Z tego co pamiętam robisz to na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Masz w ogóle ten program i ELM327?
więcgtokarczyk napisał(a):Wcale się nie uparłem
tadziol napisał(a):odczytaj wartości korekcyjne wtrysków przy 35 MPa i napisz wyniki
np programem ForScan odnajdując pidy "zarejestrowana wartość wtrysku przy 35 MPa 1 wtryskiwacza" itd....aż od 4.gtokarczyk napisał(a):A jak odczytać korekcję wtrysków przy 35 MPa
I proszę Cię zostaw te ciśnienie w spokoju...
Dzisiaj lub jutro będę wymieniał SCV w RF7J...wrzucić screeny z przed i po wymianie ? Bez zerowania ?
Dzięki koledzy za pomoc. Po kolei.
Program FORScan mam ze strony darmową wersje na win7 ściągnąłem i zainstalowałem. ELM327 v1,5a. Próbuje właśnie się podłączyć ale coś nie wiem co z tymi driver'ami bo mi nie chcą łyknąć. Ale walczę.
Oczywiście bardzo proszę
I na razie zostawię te ciśnienia w spokoju
Pioteq25 napisał(a):Masz w ogóle ten program i ELM327?
Program FORScan mam ze strony darmową wersje na win7 ściągnąłem i zainstalowałem. ELM327 v1,5a. Próbuje właśnie się podłączyć ale coś nie wiem co z tymi driver'ami bo mi nie chcą łyknąć. Ale walczę.
tadziol napisał(a):Dzisiaj lub jutro będę wymieniał SCV w RF7J...wrzucić screeny z przed i po wymianie ? Bez zerowania ?
Oczywiście bardzo proszę
I na razie zostawię te ciśnienia w spokoju

- Od: 27 sie 2015, 07:07
- Posty: 14
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda 6 I GY, rok 2007, silnik MZR-CD 143 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6