Mazda nie odpala

Postprzez wyimaginowany29 » 26 sie 2015, 16:28

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. To mój pierwszy post więc proszę o odrobinę wyrozumiałości... ;)

Czytałem posty związane z podobnymi problemami w Mazdach 6 aczkolwiek nie znalazłem rozwiązania więc postanowiłem sprecyzować mój osobisty przypadek...
Wiec zakupiłem przedmiotową Mazdę nie odpalającą z rzekomo uszkodzoną turbiną. Od razu zaznaczę iż jestem mechanikiem samoukiem z niewielkim stażem .Po teście komputerem na miejscu i nie znalezieniu żadnych błędów zdecydowałem że zakupię ową Mazdę i popracuje nad nią...

Turbina owszem była uszkodzona, a raczej wyglądała jakby wybuchła od środka ,wirnik rozwalony ,łopatki pourywane , generalnie cały środek latał na lewo i prawo. Wymieniłem Turbo na używkę w przyzwoitym stanie... Wyczyściłem smoka , wymieniłem olej 5 w 30 elf bez dpf , filtry oleju ,powietrza i paliwa.

Przy próbie uruchomienia silnik jakby chciał zaskoczyć ale bezskutecznie. Na plaku odpalił a po zaprzestaniu dozowania gaśnie. Słychać było jakby metaliczne ,rytmiczne z obrotami kreconego na rozruszniku silnika postukiwanie. Przy końcu kręcenia "cofka" ze strzałem w kolektor ssący.

Postanowiłem sprawdzić czy gdy odepnę czujnik położenia wałka rozrządu auto odpali- bez efektu.

Próba zaślepienia EGR (bez czujnika) – bez efektu.

Auto kręcąc bez plaka przykapca na czarno- śmierdzi olejem. Odpalone i podtrzymywane na plaku kopci mocno na siwo. Każdorazowo przy końcu kręcenia "cofka" w ssący...

Dziś sprawdziłem rozrząd – wszystkie ustawienia na punktach.

Brak błędów w ECU- był jeden po wymianie filtra paliwa – Tłum: "wykryto spory wyciek paliwa" .

Chciałbym zaplanować dalsze kroki na jutro ,ale szczerze- nie wiem za co sie zabrać:
Myślę by;
1) Sprawdzić przelewy (kondycja wtrysków domowym sposobem)
2) Ewentualnie zerwany klin na kole od strony vacumpompy ?– tylko czemu nie ma błędu niezgodności czujników?
3) Moduł wtrysków pod filtrem powietrza (zakładając brak paliwa na teście przelewów)
4) Nie mam bladego pojęcia...:(

Proszę o wszelkie sugestie, zwłaszcza osób zaznajomionych z podobnymi problemami, a także proszę o wyrozumiałość gdyż cały czas się uczę :) Mam dostęp do warsztatu i do narzędzi (ale nocą) wiec chciałbym jeszcze dziś coś podłubać.
Z góry dzięki śliczne i Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 27 sie 2015, 10:38 przez wyimaginowany29, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez smile » 26 sie 2015, 19:40

Łopatki w turbo od strony spalin czy powietrza pourywane ?
Daj nr błędu od tego paliwa, na pewno nie jest on od wymiany filtra paliwa.
Na moje Kompresja idzie w kolektor dowodowy, sugeruję sprawdzić kompresję.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 26 sie 2015, 19:41

Aha, i MZ-CD to silniki benzynowe, diesle to MZR-CD ;)

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wyimaginowany29 » 26 sie 2015, 21:02

Dzięki za odpowiedż.
Pourywane łopatki od wyjścia na intercooler , ogólnie cała ośka od str. spalin do wylotu na IC latała w środku jak grzechotka... Czyżby jakaś cofka , nagłe zablokowanie ,nie wiem ruch wsteczny wirnika turbiny??? ale skąd takie coś? Chyba że się turbo rozkręciło poprostu ale to też musiało by nagle dostać kopa w drugą stronę...
Kod błędu podam jutro ,muszę go w pamięci kompa odnalezć bo wykasowałem i sie nie pojawia...
W jaki sposób (w warunkach warsztatowych ale bez odpowiedniego manometru) zmierzyć ciśnienie na "RAILU" ?
I zakładając tezę że kompresja idzie w dolotowy, czym mogło by to być spowodowane?
Oczywiście MZR-CD – R się zjadło ;)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez smile » 26 sie 2015, 22:07

Ciśnienie na "RAILU" możesz odczytać komputerem.
Jak już byś podłączył kompa to możesz poobserwować czy ciśnienie w dolocie jest stałe czy wariuje jak pracuje na plaku.
Od kodu błędu trzeba by zacząć, sprawdzić na co wskazuje i czy był istotny czy nie.
Turbo nie może dostać kopa w drugą stronę, albo coś w nie wpadło albo dostało takich luzów, że łopatki o obudowę poobrywało.
Smok czyściłeś, w jakim był stanie? Były jakieś opiłki w misce olejowej?
jeśli to kompresja idzie w dolot, głowica do <dupa>. Zajrzyj pod pokrywę zaworów czy wszystkie dźwigienki i mostki całe.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wyimaginowany29 » 27 sie 2015, 10:34

hmmm... Tak czy inaczej ,z turbiną czy bez niej auto powinno odpalać (jeśli palnąłem głupotę to przepraszam ale tak mi się zdaje) , sprawdziłem asekuracyjnie połączenia na skrzynce bezpieczników pod maską, wiązkę przy IC , oraz poprawiłem masę pod filtrem powietrza (kolega Enduro kiedyś o tym pisał) ...

Mój komputer (a raczej ten do którego mam dostęp) nie ma możliwości testowania ciśnienia na railu :( LUNCH x431 diagun . Może coś żle robię ... Mam dostęp również do Teksy ale nie umiem tego obsłużyć...
Błędów nie ma żadnych ,nawet w pamięci nie ma tego o którym pisałem . Błąd po angielsku brzmiał mniej więcej : "LARGE LEAK DETECTED ON FUEL STREAM" ... Coś w ten deseń, ale już go nie ma :(

Czy dorobienie przyżądu pod świece żarową i sprawdzenie kompresji ma jakiś sens ? Czy będzie miarodajne ? Nerwy mi nie pomagają się skupić :( Szkoda że nie ma jakiegokolwiek błędu w PCM który mógłby zawężyć obszar poszukiwań ech :(
<glupek2>

Nie chcę się poddawać <zawstydzony> ale ewentualnie może ktoś poleci jakiegoś magika z okolic Wrocławia -Brzegu- Oława który zna Mazdy od podszewki ?

Dopisano 27 sie 2015, 12:21:

Zdemontowałem wtryskiwacze... Wyszły bez użycia siły,tzn ktoś już tam był przede mną :)
Jadą zaraz do sprawdzenia.
Dzwigienki zaworów pod pokrywą wyglądają na kompletne ...
ech:( <glupek2>

Dopisano 27 sie 2015, 14:14:

Wtryskiwacze sprawdzone...
2 sztuki leją końcówki jakby w środku były puste (leją już od 20 barów )
1 sztuka przebija dopiero od około 150-170 Bar
1 sztuka zablokowana całkowicie -nie przebija wogóle

Czyli na pewno wtryski umarły i dlatego nie pali... Cofka spowodowana jest zalewaniem cylindra i nagłym zapłonem (tak mi sie zdaje) , co więcej ?– dowiem się jak zciągne sprawne wtryski.

:( <płacze> <płacze> <płacze>

Dopisano 27 sie 2015, 14:19:

Pytanie odnośnie wtryskiwaczy:
1) Czy wtryski są kodowane?
2) Jak znajdę właściwy (po numerze? etc)
3) Czy same wtryskiwacze będą ok, czy też muszą być z kabelkami i wtyczkami?
4) Czy są one przyporządkowane jakoś do danego cylindra?

Proszę o popdpowiedz .
dzięki i pozdrawiam. <spoko>

Dopisano 27 sie 2015, 14:36:

Numery moich wtryskiwaczy ;
1)DENSO
5030
07D 09187
13H50
Na górze wtryskiwacza numerek- 13
2)
DENSO
5030
07D 09192
13H50
Na górze wtryskiwacza numerek- 25
3)
DENSO
Pierwszy numer niewidoczny
07D 09006
13H50
Na górze wtryskiwacza numerek – 16
4)
Numer niewidoczny kompletnie.
Jedynie na górze wtryskiwacza numerek 17

Jak dobrać odpowiednie wtryski?? :(

Dopisano 27 sie 2015, 16:03:

smile napisał(a):Ciśnienie na "RAILU" możesz odczytać komputerem.
Jak już byś podłączył kompa to możesz poobserwować czy ciśnienie w dolocie jest stałe czy wariuje jak pracuje na plaku.
Od kodu błędu trzeba by zacząć, sprawdzić na co wskazuje i czy był istotny czy nie.
Turbo nie może dostać kopa w drugą stronę, albo coś w nie wpadło albo dostało takich luzów, że łopatki o obudowę poobrywało.
Smok czyściłeś, w jakim był stanie? Były jakieś opiłki w misce olejowej?
jeśli to kompresja idzie w dolot, głowica do <dupa>. Zajrzyj pod pokrywę zaworów czy wszystkie dźwigienki i mostki całe.


Podłączyłem kompa a w zasadzi dwa texę i luncha ,błedów brak .
Zdemontowałem wtryski celem wymiany podkładek i sprawdziłem wtryski – nie żyją !
W smoku ktoś zrobił malutką dziurkę średnicy około 3 mm umiejscowioną centralnie na środku (zapewne miało to zapobiedz zatykaniu, ale ktoś nie pomyślał że cały syf w magistralę idzie...
Jeśli chodzi o opiłki to wizualnie nie było, miska czyściutka bez mazi czy syfu, jednak jak przecedziłem przepracowany olej z silnika (przez pieluche tetrową) po wyschnieciu znalazłem kilka mikro opiłków (około 8-10 sztuk ) ale takich ledwo widocznych-jak pyłek.
Dzwigienki i mostki są całe.


Pomógłby kolega dobrać odpowiednie wtryski ? Numery podałem powyżej w poście. Pozdrawiam. <spoko>

Dopisano 27 sie 2015, 16:11:

Znalazłem takie wtryski:
Denso 5031 06E00982 13H50A numer na górze 17
Denso 5031 06E00977 13H50A numer na górze 17
Denso 5031 06E00984 13H50A numer na gorze 17
denso 5031 06E01493 13H50A numer na górze 17

Czy takie wtryskiwacze się nadają na zamienniki moich?
Czy ewentualnie muszę je nabyć z wtyczkami ,kablami ,czy też same wystarczą?
Czy są jakoś przypożadkowane do cylindrów?

Proszę o pomoc bo chciałbym działać :) <ok>

Z tego co doczytałem to wtryski są odpowiednie do mojego auta, jedynie muszę mieć cztery kabelki oporowe do wtryskiwaczy ,każdy z numerem 17 czy dobrze rozumuje?
Proszę o info.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez smile » 27 sie 2015, 17:09

Numer na wtryskiwaczu musi pokrywać się z numerem na kablu oporowym, więc powinieneś kupić wraz z kablami aby były kompletne.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wyimaginowany29 » 27 sie 2015, 17:16

Ok dzięki za odpowiedz ,wiec żeby doprecyzować numery które podałem (znalezionych wtryskow) sa odpowiednie- jedynie muszę mieć 4 kabelki oporowe z numerem 17 ...
Już szukam :) Raz jeszcze dzięki :)

Dopisano 28 sie 2015, 12:58:

Wtryskiwacze zamówione , kabelki oporowe -zamówione , koło środy dam znać czy to była główna i ostateczna usterka w przedmiotowej Madzi . :)
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 27 sie 2015, 18:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez wyimaginowany29 » 31 sie 2015, 21:09

Witam.Po wymianie wtryskiwaczy i kabelków oporowych autko odpaliło na dotyk, oczywiście ze względu na ewentualną możliwość rozbiegnięcia się silnika odpiąłem rurę od IC do ssącego celem ewentualnego sprawdzenia czy gdzieś nie został olej, lub czy Turbo nie gniecie oleju...

Dwie godziny wypalały się osady w tłumiku itd kopcił jak parowozik <czarodziej> po czym Madzia się wykrztusiła i nie puszcza nawet dymka ...

Dziś nią troszkę polatałem i jutro z samego rana "double check" <nauka>
Jeśli nie ma wycieków i wszystko w normie to w pędzel ;) Tydzien walki od rozrządu przez turbo, miske i vacu by skończyć na wtryskach... Ech narazie lulu trzeba odespać ubiegły tydzień .

Wszystkim dzięki za rady oraz pomocne info.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez wyimaginowany29 » 2 wrz 2015, 23:22

Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie ewentualnej (automatycznej) kalibracji wtrysków w mojej przedliftowej Madzi...
A wiec jak wyczytałem nie da się metodą "na kabelek" przeprowadzić kalibracji.
Wiec chciałbym się zapytać co ile owa automatyczna kalibracja ma miejsce? I czy przebiega ona w ten sam sposób ( trzykrotne wzrastanie i spadanie obrotów) , chcę wiedzieć na przyszłość ;P
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez kubsztyk » 2 wrz 2015, 23:28

Automatyczna kalibracja ma miejsce jak zachodzi taka potrzeba. Na forum jest ona traktowana jako legenda, a w mojej maździe to częsty przypadek – zdarza się na postoju na światłach, na parkingu. Obroty falują tak +/– 50/min i silnik chodzi jakby pod obciążeniem, jak traktor, a następnie dużo ciszej. Czasami obroty falują raz, czasem 2 razy. Dodanie gazu przerywa kalibrację i przy najbliższym zatrzymaniu auta ponawiana jest próba. Kalibracja zachodzi przy temp. otoczenia tak mniej więcej 15 *C wzwyż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez wyimaginowany29 » 3 wrz 2015, 19:56

Dzięki za szybka odpowiedz .
Wymieniłem 4 wtryski i kabelki oporowe więc zdaje mi się że kalibracja jest potrzebna ... Tym bardziej że zimny pracuje troszkę "twardo" ... Chciałbym ową kalibracje wymusić <czarodziej> Może jak go rozgrzeję to stanę gdzieś i nie będę go gasił, wyłacze wszystkie możliwe zródła prądu i będę czekał ... Ciekawe czy się uda :D Mogę zrobić coś więcej niż powyższe by ją wymusić? Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2015, 15:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6sedan MZR-CD
2.0 121 km
bez dpf
2003 rok

Postprzez dobrzyn22 » 3 wrz 2015, 20:25

wyimaginowany29 napisał(a): Mogę zrobić coś więcej niż powyższe by ją wymusić?

nie licz na to że sama wystartuje... albo kabelek, albo ELM+Forscan (albo IDS)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 3 wrz 2015, 21:39

Zapomniałem dodać, że autokalibracja zaczęła mi się wykonywać odkąd zacząłem stosować olej 2T jako dodatek do paliwa (wcześniej zawsze Liqui Moly 1052, teraz Valvoline Durablend 2T).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6