Mazda nie odpala

Postprzez wyimaginowany29 » 26 sie 2015, 16:28

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. To mój pierwszy post więc proszę o odrobinę wyrozumiałości... ;)

Czytałem posty związane z podobnymi problemami w Mazdach 6 aczkolwiek nie znalazłem rozwiązania więc postanowiłem sprecyzować mój osobisty przypadek...
Wiec zakupiłem przedmiotową Mazdę nie odpalającą z rzekomo uszkodzoną turbiną. Od razu zaznaczę iż jestem mechanikiem samoukiem z niewielkim stażem .Po teście komputerem na miejscu i nie znalezieniu żadnych błędów zdecydowałem że zakupię ową Mazdę i popracuje nad nią...

Turbina owszem była uszkodzona, a raczej wyglądała jakby wybuchła od środka ,wirnik rozwalony ,łopatki pourywane , generalnie cały środek latał na lewo i prawo. Wymieniłem Turbo na używkę w przyzwoitym stanie... Wyczyściłem smoka , wymieniłem olej 5 w 30 elf bez dpf , filtry oleju ,powietrza i paliwa.

Przy próbie uruchomienia silnik jakby chciał zaskoczyć ale bezskutecznie. Na plaku odpalił a po zaprzestaniu dozowania gaśnie. Słychać było jakby metaliczne ,rytmiczne z obrotami kreconego na rozruszniku silnika postukiwanie. Przy końcu kręcenia "cofka" ze strzałem w kolektor ssący.

Postanowiłem sprawdzić czy gdy odepnę czujnik położenia wałka rozrządu auto odpali- bez efektu.

Próba zaślepienia EGR (bez czujnika) – bez efektu.

Auto kręcąc bez plaka przykapca na czarno- śmierdzi olejem. Odpalone i podtrzymywane na plaku kopci mocno na siwo. Każdorazowo przy końcu kręcenia "cofka" w ssący...

Dziś sprawdziłem rozrząd – wszystkie ustawienia na punktach.

Brak błędów w ECU- był jeden po wymianie filtra paliwa – Tłum: "wykryto spory wyciek paliwa" .

Chciałbym zaplanować dalsze kroki na jutro ,ale szczerze- nie wiem za co sie zabrać:
Myślę by;
1) Sprawdzić przelewy (kondycja wtrysków domowym sposobem)
2) Ewentualnie zerwany klin na kole od strony vacumpompy ?– tylko czemu nie ma błędu niezgodności czujników?