Strona 1 z 1

Świece żarowe – kontrola, wymiana

PostNapisane: 18 sie 2015, 23:37
przez dobrzyn22
Brakuje nam takiego wątku w dziale, dlatego czekam na wszelkie sugestie, uwagi, przydatne porady w celu stworzenia małego poradnika lub fotorelacji.


na początek :

* do wykręcenia świec w M6 potrzebujemy klucza rurkowego 12mm, oraz bodajże 8mm do ściągnięcia nakrętek trzymających listwę.
* czy jedynym skutecznym sposobem kontroli świecy w M6 jest jej wykręcenie i podłączenie do aku ?
* czy podłączenie świecy do aku nie spowoduje jej uszkodzenia ? ( różnice w napięciach ? )
* okolice gniazda świecy powinny zostać dokładnie oczyszczone, żeby nić nie dostało się do silnika
* z jaką siłą świece powinny zostać dokręcone ?? (ok.15Nm ?? )
* świece wymieniamy zawsze w komplecie (czyli 4 szt).
* jakie polecane świece – tylko oryginały denso, czy może jakieś zamienniki ??
* Oczywiście wiadomo – każdy robi to na własną odpowiedzialność – istnieje ryzyko np. ułamania świecy
* jak skutecznie "pomóc" świecy w łatwiejszym wykręcaniu ??

Świece żarowe Dokuji

PostNapisane: 1 mar 2016, 16:33
przez kulca
Zamówiłem przez internet świece żarowe, byłem pewny że kupuję Denso. Przyszły świece w pudełkach Dokuji, oznaczenie RL0035. Kosztowały po 48 zeta. I teraz mam dylemat, montować je, czy oddać i kupić Denso? Macie jakieś doświadczenia z produktami tej marki?

Re: Świece żarowe – kontrola, wymiana

PostNapisane: 4 mar 2016, 23:21
przez bartes76
Ja zawsze najpierw sprawdzam świece poprzez odłączenie listwy zasilającej -tak, żeby odseparować je (bez wykręcania z silnika) i podłączam do aku poprzez.. żaróweczkę 12v – jeśli zaświeci, jest przejście prądu przez świecę, więc powinna grzać.
Z doświadczenia w większości przypadków to wystarcza – jeśli świeca przestaje grzać, to nie przewodzi prądu