Strona 1 z 1

Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 28 lip 2015, 22:47
przez rafal1980
Witam.
Czy ktoś pomoże mojej Madzi (2002 ON 136 KM)? Otóż na uruchomionym silniku po odkręceniu korka chłodnicy "bąbelkuje" płyn – dzieje się tak od czasu wymiany rozrządu.

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 19:26
przez smile
Po wymianie rozrządu układ odpowietrzony?
Co znaczy dla Ciebie bombelkuje?! i po co odkręcasz?

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 20:24
przez rafal1980
jak odkrece korek od chlodnicy to mi wypycha plyn i mechanik mi powiedzial ze jest peknieta glowica czy to moze byc prawda

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 20:30
przez smile
Pewnie że głowica może być pęknięta. A tak na poważnie, to co to za mechanik i ile on w życiu Mazd widział?!

PS. Ile zapłaciłeś za części do rozrządu? Pompa wody wymieniona? Bombelkuje na zimnym / gorącym silniku?

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 20:35
przez rafal1980
babelkuje na cieplym a za rozrzad 22oo z robota

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 20:45
przez smile
Czyli wymiana pewnie z pompą wody. W tej cenie to mam nadzieję, że pasek jest oryginalny Mazdy a nie Contitecha... ale to nie jest istotne.

Na początek trzeba by było porządnie odpowietrzyć układ, bo może ciągle powietrze masz w układzie.

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 20:49
przez rafal1980
samemu dam rade to zrobic podpowiedz jak

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 30 lip 2015, 21:01
przez kubsztyk
Wlewasz płyn do chłodnicy pod korek, do zbiorniczka na full, obkładasz wlew chłodnicy szmatami i to wszystko na zimnym silniku. Odpalasz, silnik się zagrzewa, płyn zaczyna "kipieć", można wtedy lekko podnieść obroty na jakiś czas, nie za wysokie (max 1500), bo Ci komorę silnika zarzyga. Patrzysz, czy ubyło z chłodnicy, jak tak to dolewasz znów pod korek. Znów odpalasz, wolne obroty, gasisz, zakręcasz. Robisz sobie przejażdżkę turystyczno – krajoznawczą. Na drugi dzień na zimnym silniku odkręcasz korek chłodnicy, uzupełniasz jeśli potrzeba chłodnicę i wyrównawczy, zakręcasz i potem już samo powinno usunąć resztki powietrza i zassać do chłodnicy płyn z wyrównawczego.

Re: Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

PostNapisane: 3 sie 2015, 07:33
przez rafal1980
dzieki sprubuje