Po wymianie rozrządu problem z cofającym się płynem chłodzącym do zbiorniczka.

Postprzez rafal1980 » 28 lip 2015, 22:47

Witam.
Czy ktoś pomoże mojej Madzi (2002 ON 136 KM)? Otóż na uruchomionym silniku po odkręceniu korka chłodnicy "bąbelkuje" płyn – dzieje się tak od czasu wymiany rozrządu.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:22
Posty: 5
Auto: mazda6 2002 136 kw 2 litry d

Postprzez smile » 30 lip 2015, 19:26

Po wymianie rozrządu układ odpowietrzony?
Co znaczy dla Ciebie bombelkuje?! i po co odkręcasz?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rafal1980 » 30 lip 2015, 20:24

jak odkrece korek od chlodnicy to mi wypycha plyn i mechanik mi powiedzial ze jest peknieta glowica czy to moze byc prawda
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:22
Posty: 5
Auto: mazda6 2002 136 kw 2 litry d

Postprzez smile » 30 lip 2015, 20:30

Pewnie że głowica może być pęknięta. A tak na poważnie, to co to za mechanik i ile on w życiu Mazd widział?!

PS. Ile zapłaciłeś za części do rozrządu? Pompa wody wymieniona? Bombelkuje na zimnym / gorącym silniku?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rafal1980 » 30 lip 2015, 20:35

babelkuje na cieplym a za rozrzad 22oo z robota
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:22
Posty: 5
Auto: mazda6 2002 136 kw 2 litry d

Postprzez smile » 30 lip 2015, 20:45

Czyli wymiana pewnie z pompą wody. W tej cenie to mam nadzieję, że pasek jest oryginalny Mazdy a nie Contitecha... ale to nie jest istotne.

Na początek trzeba by było porządnie odpowietrzyć układ, bo może ciągle powietrze masz w układzie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rafal1980 » 30 lip 2015, 20:49

samemu dam rade to zrobic podpowiedz jak
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:22
Posty: 5
Auto: mazda6 2002 136 kw 2 litry d

Postprzez kubsztyk » 30 lip 2015, 21:01

Wlewasz płyn do chłodnicy pod korek, do zbiorniczka na full, obkładasz wlew chłodnicy szmatami i to wszystko na zimnym silniku. Odpalasz, silnik się zagrzewa, płyn zaczyna "kipieć", można wtedy lekko podnieść obroty na jakiś czas, nie za wysokie (max 1500), bo Ci komorę silnika zarzyga. Patrzysz, czy ubyło z chłodnicy, jak tak to dolewasz znów pod korek. Znów odpalasz, wolne obroty, gasisz, zakręcasz. Robisz sobie przejażdżkę turystyczno – krajoznawczą. Na drugi dzień na zimnym silniku odkręcasz korek chłodnicy, uzupełniasz jeśli potrzeba chłodnicę i wyrównawczy, zakręcasz i potem już samo powinno usunąć resztki powietrza i zassać do chłodnicy płyn z wyrównawczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rafal1980 » 3 sie 2015, 07:33

dzieki sprubuje
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 22:22
Posty: 5
Auto: mazda6 2002 136 kw 2 litry d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6