kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez m@riusz39 » 19 lip 2015, 19:12

W pierwszym poście pisałeś że smok wyczyszczony!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez adek112 » 19 lip 2015, 20:17

tak, pisałem.... bo go sam wyczyściłem, a później w kolejnycm poście opisałm stan "smoka" jaki zastałem po wyciągnięciu miski olejowej
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Postprzez m@riusz39 » 20 lip 2015, 15:19

Może na dnie miski został jakiś syf i go zaciągnęło na sitko,
aż się boję zapytać.
Długo jeździłeś z takim małym ciśnieniem oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez adek112 » 26 lip 2015, 14:57

Niestety, w ogóle nie jeżdżę, czytam wątki na temat naszego silnika (136KM) i powiem wprost że dziwię się że mazda pozwoliła sobie na produkcję tak felernego silnika.... jak rozmawiam na trochę szerszym forum o zakupie mazdy 6.... to w pierwszej chwili ludzie gratulują wyboru, ale jak rzucę hasło że to diesel 136km..... to chwila milczenia i ..... no to masz wydatki.
Powiem szczerze że to jest niestety prawda mam porównanie z niemieckimi dieslami z lat 90-tych, jednostki typu 1,9TDI 90KM silnik 1Z..... na zwykłej pompie – po prostu bajka, zero awarii, pali od sztycha..... ech.... bez porównania .

Jestem umówiony z Tadziolem (z Katowic) na 29-go, to mi doradzi jak i co dalej.... ale obawiam się szeroko idących faktów i podsumowań.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 11:07
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2004
silnik: 2.0 CITD 136KM

Postprzez smile » 26 lip 2015, 15:19

Dlatego mam diesla z lat 90-tych :D Mazda 323 2,0 DITD RF2A – pancerna konstrukcja by Japan! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Marecki » 5 sie 2015, 21:08

Okazało się, że poluzowała się jakaś śruba wewnątrz miski, chyba od smoka olejowego, i pod wpływem ciśnienia zrobiła dziurę w misce. Spawanie, olej, filtr, laweta i uszczelniacz – 570 zł :( ale mogło być gorzej.
Co ciekawe, po odbiorze samochodu z warsztatu nie zapala mi się kontrolka świec żarowych i samochód gorzej odpala. Zakładam, że nie podpięli jakiegoś czujnika, będę musiał do nich jeszcze zajechać.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 5 sie 2015, 22:11

Marecki napisał(a):O...pod wpływem ciśnienia zrobiła dziurę w misce....

a to nieprawdopodobny psikus.
pompa oleju pompuje olej w blok silnika a ten sam grawitacyjnie splywa do miski i raczej trudno aby wyrobil dziure w misce z metalu <glupek2>
moze ona po prostu przerdzewiala? <płacze>

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcin1987 » 11 sie 2015, 00:01

Witam wczoraj stałlem sie posiadaczm mazdy 6 z 2004 roku. auto przejechało 100 km bez najmniejszych problemów. jednak na 2 dzien po przejechaniu ok 40 km zaczeła migac kontrolka oleju na wolnych obrotach i auto dziwnie klekocze jakby zawory słychac
jakby powietrze uciekało. prosze o wasze porady i wyrozumiałosc jestem tu nowy co to moze byc????
uszczelka pod głowicą??? czy raczej silnik do roboty???
Początkujący
 
Od: 10 sie 2015, 23:55
Posty: 8
Skąd: kutno
Auto: mazda 6 2.0 disel 136 km

Postprzez STARY1977MJ » 11 sie 2015, 07:27

Wracaj nim do gościa od którego kupiłeś i próbój coś wskórac u niego.Może odda ci kasę.Nie pakój się od razu w koszta.Najpierw tel do sprzedającego ....
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez marcin1987 » 11 sie 2015, 22:15

dodam jeszcze ze zapaliła sie kontrolka silnika. dzis był mechanik powiedział ze na jego oko to zawór w głowicy badz wtryskiwacz w najgorszym razie panewka :((
Początkujący
 
Od: 10 sie 2015, 23:55
Posty: 8
Skąd: kutno
Auto: mazda 6 2.0 disel 136 km

Postprzez MIRAS M6 » 11 sie 2015, 22:59

Tak jak Ci piszą – wracaj z tym autem do sprzedawcy i niech go zabiera i oddaje kasę bo wpadniesz do niego z kolegami z Albanii na małą posiadówkę przy kawie. To nie jest żadna z tych przyczyn o których mówi Twój mechanik. Ten silnik się już skończył i tłucze lub tłuką panewki i dlatego zapala się ciśnienie oleju którego nie ma bo jest nieszczelność na panewkach i za chwilę silnik całkiem stanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez kgroszek » 28 gru 2015, 09:27

Witam, od jakiegoś czasu po uruchamianiu podczas pierwszych minut jazdy zapala mi się kontrolka oleju. Dodam że dzieje się tak od kilku tygodni a Autem byłem już w trasie po 320km w jedną strone. Stan oleju jest w porządku. Pytanie czy przez tą jazde niczego bardziej nie zepsułem.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 09:16
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006

Postprzez Pioteq25 » 28 gru 2015, 17:15

Kontrolka wskazuje nie poziom tylko ciśnienie oleju. Sprawdzany był smok i podkładki pod wtryskami?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kgroszek » 29 gru 2015, 00:46

Tak czysty, a kontrolka oleju rownierz zapala sie gdy poziom jest za niski gdyz jego poziom jest zwiazany z ciśnieniem
Początkujący
 
Od: 28 gru 2015, 09:16
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006

Postprzez Matek22013 » 4 mar 2016, 23:59

Witam. U mnie podobnie.potrzebuje porady. Wczoraj zapalila mi sie/zaczela migac kontrolka oleju. Wiec wpierw zatrzymalem sie i sprawdzilem czy stan jest ok. Byl w porzadku.Po ponownym zapaleniu auta zniklo. Silnik chodzi rowno wiec pomyslalem pewnie czujnik szwankuje ale dzisiaj zapalila sie znowu wiec od razu do mechanika podjechalem. Slyszalem lekkie tykanie po otwarciu maski z lewej strony. U mechanika wlaczylismy na chwile znowu silnik i wszystko ustalo. Kmtrolka zgasla i silnik chodzil jak zawsze. Mimo to mechanik straszy wymiana silnika. Jak myslicie. Mozliwe ze silnik do wymiany czy raczej porzadna naprawa. Nie wiem narazie nic bo dzisiaj piatek ale czy moglem go uszkodzic ? Orientuje sie ktos jakie sa koszty ?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 165 KM 2017 rok

Postprzez dobrzyn22 » 5 mar 2016, 12:02

a smok w misce skontrolowany ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 5 mar 2016, 16:46

Kontrolka ciśnienia oleju czy DPFu? Kontrolka ciśnienia oleju nie miga, chyba, że masz przerwy w smarowaniu... Zdemontuj miskę olejową zanim przepowiednia mechanika się sprawdzi – jemu to na rękę.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Matek22013 » 6 mar 2016, 22:26

Wlasnie jutro sie dowiem jaka jest diagnoza. Nie chcialem sie zabierac sam za to wiec od razu do mechanika zajechalem. Chcialem na spokojnie poczytac na forum o co biega. Tak tez sobie pomyslalem ze wymiana oczywiscie jest mechanikom na reke bo bez rozbierania juz kazal mi sie rozgladac za innym motorem . Niestety to kontrolka oleju. Wpierw zalaczala sie na obrotach/na biegu a na luzie gasla. Gdy juz zaswiecila sie na stale to po wczesniejszym sprawdzeniu stanu doszlem do wniosku ze to brak cisnienia lub jakis wyciek, niestety wyciekow brak. Ale zrobilem tak okolo 4 kilometrow. Nie wiem co mnie pokusilo zeby nie zostawic auta na poboczu i nie wezac lawety. Modle sie tylko zeby silnik nie ucierpial bo jestem zadowolony z teo autka. Chociaz mialem juz wymiane silnika w niej nadal sie nie poddaje i nie zrazam sie do Mazdy.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 165 KM 2017 rok

Postprzez m@riusz39 » 7 mar 2016, 14:29

Niech pierwsze sprawdzi smok, później ciśnienie oleju.
Może to tylko czujnik, kontrola powyższego prawdę powie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Matek22013 » 9 mar 2016, 16:00

Witam. Wkoncu udalo mi sie cos dowiedziec o mojej Mazdzie. Niestety smok byl zatkany. Mechanik szuka dla mnie innej pompy oleju i zrobi mi wycene ile by kosztowalo wymiana i rozebranie silnik a w celu sprawdzenia czy cos jeszcze uleglo uszkodzeniu. Tak wiec cos czyje ze bedzie bolalo. Mam tylko nadzieje ze w 1000 euro sie zmieszcze z wszystkim.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2013, 17:24
Posty: 14 (2/0)
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 165 KM 2017 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6