Strona 1 z 1

Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 23 cze 2015, 23:02
przez skuzmik
Witam, może ktoś z Was pomoże mi – walczę z zakupioną mazdą. Po zakupie z uwagi na zabryzganie silnika olejem mechanik ustalił, że olej leci poprzez uszczelniacze wtrysków. Wymieniono te uszczelniacze i rozrząd. Odebrałem auto, przejechałem ok. 1000km i coś zaczęło się dziać z paskiem klinowym wielorowkowym. Ponieważ w trasie coś zaczęło pukać pod maską, w nocy w deszczu zobaczyłem, że ten pasek jest uszkodzony. Myślałem, że coś wpadło i go zadarło (puścił też jeden sznurek). Na drugi dzień auto poszło do mechanika. Pasek wymieniony ale nie wiadomo co spowodowało jego uszkodzenie – nie był wcześniej w złym stanie. Niestety, przy okazji okazało się, że silnik znów ulany olejem. Oględziny wskazują, że olej leci takim otworkiem pomiędzy napinaczem paska wielorowkowego a kołem paska – co to za otwór? Co może oznaczać wyciek w tym miejscu? Po 1000 km okazało się, że w silniku nie ma oleju!!! Na zdjęciu pokazuję ten otworek.

Obrazek
Obrazek

Olej dolany ale za chwilę znów go nie będzie. Czego ma szukać mechanik? Co to za otwór? Co oznacza wyciek w tym miejscu? Na wolnych obrotach nie leci, jak zwiększę i puszczam potem gaz to leci mocno z tego otworu.

Przy okazji, bo niemało już mnie Madzia pociągnęła, mechanik zalał ją Total Quartz INEO ECS 5W30. Oczywiście olej wyciekł, może to i dobrze z tego co teraz się zorientowałem, mam DPF-a więc raczej powinno coś innego zostać wlane. Co teraz, o ile uda się usunąć usterkę, wlać do mazdy?

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 24 cze 2015, 08:26
przez tadziol
To co pokazujesz na zdjęciach to pompa oleju,ale tam akurat nie ma żadnego fabrycznego otworu przez który może powstać wyciek.
Mnie się wydaję,że olej płynie z góry i dopiero tam znajduje ujście na światło dzienne.Trzeba rozebrać całą obudowę rozrządu i dokładnie popatrzeć czy wyciek nie następuje z :
– uszczelniacza wałka rozrządu
– pierwszego mostka wałka rozrządu
– spod głowicy –> w narożniku tam gdzie pompa HP ( tam jest magistrala olejowa blok – głowica )

skuzmik napisał(a): Po zakupie z uwagi na zabryzganie silnika olejem mechanik ustalił, że olej leci poprzez uszczelniacze wtrysków.

To się rzadko zdarza,a jeśli już,to wyciek może być śladowy ale
skuzmik napisał(a):Po 1000 km okazało się, że w silniku nie ma oleju!!!

nie może być z powodu uszczelnień wtrysków.

PostNapisane: 24 cze 2015, 08:32
przez skuzmik
Wizualnie wczoraj myliśmy silnik, odpalaliśmy i ... po pewnym czasie na wysokich obrotach olej zaczynał właśnie lecieć tym otworkiem, dlatego zastanawialiśmy się, co to za otwór. Nic, pozostaje rozbieranie ...
Co do uszczelniaczy – hmmm .... wg mechanika tam też leciało i dlatego wymienił.
Pisząc, że po 1000 km nie ma oleju, nie chodziło mi o olej na silniku ... ale w silniku :( Na wskaźniku oleju sucho ... przeraziłem się jak to wczoraj zobaczyłem. Gdyby nie padnięty pasek wielorowkowy – pewnie zauważyłbym za późno.
P.S.
Dzwoniłem właśnie do mechanika – twierdzi że od góry raczej nic nie leci, że to z tej obudowy się wydostaje, właśnie tym otworkiem. Nadmienię, że mam do wymiany podkładki pod wtryski (są już kupione) – czy nie wytwarza się przez nie jakieś ciśnienie i czy to może mieć związek?
Jeśli chodzi o:
– uszczelniacza wałka rozrządu
– pierwszego mostka wałka rozrządu
– spod głowicy
wg mechanika to nie to. Wczoraj umyty silnik benzyną, po odpaleniu ud góry brak wycieków, po bokach też,tylko tym otworkiem.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 29 cze 2015, 14:52
przez Zbyk
Witaj.
Olej może lecieć przez uszkodzony silikon od góry pompy. (Moim zdaniem tak się stało u Ciebie)

Ten otworek idzie do obudowy pompy. Między obudową pompy a bokiem obudowy silnika jest szczelina. Wykonana jest po to aby olej spływał po boku silnika i przez ten otworek.
Dzieje się tak wtedy kiedy:
Uszkodzone są: uszczelniacz wałka rozrządu lub uszczelniacz wału.
Ze zdjęciem górnego koła nie ma problemu. Jest ono na stożku i klinie czułenkowym.
Do koła wału trzeba mieć ściągacz. Jeśli wymieniałeś rozrząd to te 2 uszczelniacze wymienia się razem z rozrządem zapobiegliwie na oryginał mazda nic innego nie zakładaj co by to nie było.
Olej również może lecieć z tyłu silnika krućcem nad pompą wody. ( u mnie tak było)
Pozdrawiam Zbyszek

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 29 cze 2015, 19:22
przez skuzmik
Rozumiem, że "zaślepienie" tego otworu nie jest rozwiązaniem (propozycja mechanika)? Mechanik, który wymieniał rozrząd, twierdzi, że od góry nic nie leci. A ten króciec? Takie same objawy?

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 29 cze 2015, 22:45
przez Zbyk
Witaj.
Jeszcze raz napiszę.
Pokrywa pompy oleju przykręcona jest do bloku silnika. Pokrywę tą montuje się na np.
LOCTITE SI 5980 http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt- ... 2629844993
oraz inne elementy jak np. miska olejowa.

Mogło się u ciebie tak stać przecież auto ma 9 lat, że uszczelniacz stwardniał i leci z pod tej pokrywy właśnie od góry.
Pokrywa jest od góry tak zrobiona, że ma szczelinę po której ma spływać olej z ewentualnych uszczelniaczy. (to jest rowek technologiczny zakończony otworkiem)
Jest kilka możliwości:
– leci z pod pokrywy górą – wtedy trzeba zdjąć rozrząd, dolne koło paska osłonę plastikową miskę olejową i obudowę pompy oleju. Jeśli to będziesz robił wymień od razu uszczelniacz wału na oryginał mazda, żadne reinsy albo inne badziewia, kosztuje tyle samo oryginał.
– leci z wałka rozrządu – trzeba również zdjąć rozrząd, osłonę plastikową koło górne ( łatwo schodzi)
wydłubać stary uszczelniacz założyć nowy oryginał mazda.
– leci z króćca z tyłu silnika – to najprościej, odkręcić króciec kupić i uszczelkę oryginał mazda, wyczyścić miejsca styku zmontować.

Jak ja to naprawiłem.
Rozebrałem rozrząd zdjąłem osłony plastikowe, zmontowałem rozrząd oraz pasek wieloklinowy bez osłon i obserwowałem z kąt leci. Oczywiście przed uruchomieniem trzeba wszystko wyczyścić z oleju.
Jeśli chcesz pogadać o tym przez telefon napisz do mnie na priv.
Pozdrawiam Zbyszek

PostNapisane: 1 lip 2015, 15:41
przez Tobo
tadziol napisał(a):
skuzmik napisał(a): Po zakupie z uwagi na zabryzganie silnika olejem mechanik ustalił, że olej leci poprzez uszczelniacze wtrysków.

To się rzadko zdarza,a jeśli już,to wyciek może być śladowy ale
skuzmik napisał(a):Po 1000 km okazało się, że w silniku nie ma oleju!!!

nie może być z powodu uszczelnień wtrysków.


U mnie puścił jeden z uszczelniaczy wtrysku. Wyciek był tak duży, że po 50km brakowało 3l oleju. Wszystko zalane, pasek rozrządu przy okazji też do wymiany. Wszystkie uszczelniacze były twarde i spękane więc trzeba wymienić wszystkie, a nie tylko ten co lał. Koszt wymiany kompletu uszczelniaczy powala z nóg.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 07:54
przez skuzmik
No właśnie – koszt – przeraża mnie koszt tych wszystkich drobnostek do ... niemłodego już auta. Okazało się, że oprócz uszczelniaczy wtrysków (wymienionych poprzednio na oryginał), puścił też uszczelniacz wałka rozrządu (to główny winowajca aktualnego wycieku) oraz uszczelniacz pokrywy zaworów.
Suma napraw usterek, które jak wygląda spowodowane są normalną eksploatacją, jest przerażająca (i porażająca). Oczywiście, auta z lat 2002 i wyżej to nie to co kiedyś, więc mam tylko nadzieję, że Mazda to nie wyjątek ... :(
Co do uszczelniaczy – na wale i pod pokrywą mechanik wymienił na ERLING-a – nic innego nie było na szybko.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 08:29
przez tadziol
tadziol napisał(a):Mnie się wydaję,że olej płynie z góry
tadziol napisał(a):czy wyciek nie następuje z :
– uszczelniacza wałka rozrządu

skuzmik napisał(a):Dzwoniłem właśnie do mechanika – twierdzi że od góry raczej nic nie leci
skuzmik napisał(a):Jeśli chodzi o:
– uszczelniacza wałka rozrządu
skuzmik napisał(a):wg mechanika to nie to


skuzmik napisał(a):puścił też uszczelniacz wałka rozrządu (to główny winowajca aktualnego wycieku)

skąd ja to wiedziałem..... <co?>

[Usunięte]

PostNapisane: 2 lip 2015, 08:42
przez skuzmik
PostTen post został usunięty przez skuzmik 2 lip 2015, 08:43.

PostNapisane: 2 lip 2015, 08:45
przez skuzmik
tadziol napisał(a):skąd ja to wiedziałem..... <co?>

Widzę, że teorię muszę ogarnąć ja, praktykę mechanik. Dzięki za podpowiedzi. Kolejne usterki (m.in. elektryka) muszę pozgłaszać w innych wątkach.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:24
przez Zbyk
Witaj.
Nie chcę być przepowiadającym przyszłość, ale za pół roku znowu będziesz wymieniał uszczelniacze. Tu nie ma na szybko.
Mam nadzieję, że się mylę.
Pozdrawiam.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:26
przez skuzmik
Mechanik twierdzi, że ELRING to wystarczająca jakość.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:28
przez Zbyk
Tak.
To dobre uszczelniacze, górna półka jeśli chodzi o uszczelniacze, ale nie do Madzi.

(uzupełnij profil z miejscowością, bo jak się okaże, że gdzieś blisko mieszkasz możemy sobie pomagać nie tylko na forum)

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:31
przez skuzmik
No cóż, już za późno. Byłem za ori, ale mechanik już zamówił. Mam nadzieję, że się nie rozsypią po pół roku.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:39
przez Zbyk
Do Madzi trzeba stosować pewną zasadę.
Wszystkie uszczelniacze, rozrząd kpl. podkładki, uszczelki tylko oryginał.

PostNapisane: 2 lip 2015, 22:24
przez tadziol
skuzmik napisał(a):Mechanik twierdzi, że ELRING to wystarczająca jakość.

Zbyk napisał(a):ale nie do Madzi.
Zbyk napisał(a):Do Madzi trzeba stosować (...) uszczelki tylko oryginał.

celem rozjaśnienia lub zagmatwania sytuacji.....
producentem uszczelki pod głowicę do Mazdy z silnikiem LF lub L3 z VVT i sprzedawanej w ASO pod nr: L3G2-10-271A jest właśnie ELRING.

PostNapisane: 2 lip 2015, 22:42
przez skuzmik
tadziol napisał(a):celem rozjaśnienia lub zagmatwania sytuacji.....
producentem uszczelki pod głowicę do Mazdy z silnikiem LF lub L3 z VVT i sprzedawanej w ASO pod nr: L3G2-10-271A jest właśnie ELRING.

No to zagmatwałeś ;)

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 2 lip 2015, 23:09
przez Zbyk
Nazwa.png


To ja też zagmatwam.
Tam w rogu napisane jest made in japan.
To jest uszczelka dla skuzmik-a i dla mnie.

Re: Wyciek oleju przez otwór pomiędzy napinaczem a kołem paska wielorowkowego

PostNapisane: 3 lip 2015, 07:49
przez skuzmik
Mój mechanik powiedział coś, co w sumie jest logiczne: "ktoś musi produkować te części".
Trudno byłoby wymuszać na producencie, by latami utrzymywał linię produkcyjną wszystkich podzespołów. Tak więc zamienniki są naturalną koleją rzeczy. Mogą być lepsze lub gorsze. Wiadomo – oryginał z czasem będzie drożał, zamiennik taniał. Liczę, że ERLING to dobry wybór.