Strona 1 z 1

Check engine P0103

PostNapisane: 19 cze 2015, 21:32
przez defc0nq
Witam!

Mam problem z moją mazdą silnik 2.0 MZR-CD 136KM.
Jeżdżę już tak od roku z palącą się kontrolką check engine oraz tcs, na komputerze pokazuję błąd oznaczający za wysokie napięcie na przepływomierzu. Najdziwniejsze jest to, że auto ma dobrego buta, spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe, nic nie szarpie, nie gaśnie i obroty nie falują. Wymieniałem z pół roku temu cały przepływomierz, kasowałem błąd i dalej się wyświetla. Przed chwilą czyściłem egr, sprawdzałem bezpiecznik od przepływomierza i jest dobry. Jak to mogę sam naprawić?

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 19 cze 2015, 21:53
przez dobrzyn22
1. przepływomierz do kontroli – przeczyścić, sprawdzić przewody

2.
defc0nq napisał(a): spalanie średnie na poziomie 6.1 l/100 – przy bardzo dynamicznej jeździe

czyżbyś miał najoszczędniejszego diesla w kraju ?? <faja> :>

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 20 cze 2015, 13:20
przez defc0nq
Hm, jak dojeżdżałem do pracy codziennie 20km w jedną strone to brał mi 1l diesla – to była jazda cały czas 90km/h. Szczerze to od zakupu jestem na prawde zadowolony jeśli chodzi o kwestie spalania!
Czasami na trasie potrafiłem schodzić do 4.5 litra. I to nie są bajki :)

A jeśli chodzi o przepływomierz to tak jak pisałem, wymieniałem go pół roku temu i jest czyściutki jak go wczoraj wyjmowałem. Przewody są w dobrym stanie aczkolwiek wchodzą później w wiązkę i dalej nie widzę, mam rozprówać wiązkę i sprawdzać dalej? Czy może miernikiem napięcia sprawdzić poszczególny "pin" we wtyczce? Jeśli tak, to czy posiada ktoś jakieś informacje, jaki prąd powinien być na każdym pinie?

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 20 cze 2015, 14:24
przez rdy
Sprawdzałeś na komputerku czy ręcznie przy dystrybutorze? Bo takie spalanie w tym samochodzie to jest naprawde praktycznie nierealne jak na klocek 1,5 tony i 2 litrowego diesla :D. A jak ręcznie to tylko pozazdrościć wybitnej jednostki

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 20 cze 2015, 14:46
przez defc0nq
Ręcznie :)
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?

Czy to, że pali mi się kontrolka check engine oraz auto w poślizgu oddziałowuje na to, że jest automatycznie obniżana moc silnika? Gdzieś coś na ten temat czytałem ale chce się upewnić :)

PostNapisane: 20 cze 2015, 15:20
przez rdy
Nie zawsze, może się palić a samochód nie wejdzie w tryb awaryjny. Tryb awaryjny to byś czuł i to mocno

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 20 cze 2015, 16:53
przez defc0nq
W takim razie raczej nie jest w trybie awaryjnym :)
Także czekam na jakieś wskazówki co mogę z w/w błędem zrobić skoro wymiana przepływomierza nie poskutkowała..

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 20 cze 2015, 17:20
przez smile
Powinieneś uzupełnić dane o to, skąd jesteś. Ty uzupełnij dane a ja wyszperam coś odnośnie P0103, ok? :)

PostNapisane: 20 cze 2015, 19:44
przez defc0nq
Dane uzupełnione, czekam na jakieś informacje od Ciebie :)
Pozdrawiam :)

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 21 cze 2015, 13:03
przez smile

PostNapisane: 8 lip 2015, 14:12
przez defc0nq
Jednak mechanik wprowadził mnie w błąd nie był to błąd przepływomierza a czujnika temperatury w intercoolerze. Dokładnie błąd P0098.
Dzisiaj oddaje auto do mechanika i powiem mu żeby najpierw sprawdził przewody bo mogą być odlutowane od wtyczki a jeśli przewody będą całe to wymieniam ten czujnik.
Btw. Interfejs iCar nano bluetooth + program torque – super sprawa :)
Torque pokazuje mi moc silnika 133.5 KM – to chyba dobry wynik na 12-sto letni samochód z niedziałającym czujnikiem IAT :)
Czy po naprawie tego błędu odczuję jakąś różnicę w działaniu auta?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

Re: Check engine P0103

PostNapisane: 8 lip 2015, 20:01
przez smile
Jak wymiana czujnika nie pomoże, to sprawdź stan wiązki na intercoolerze. Albo zacznij od wiązki.