Błąd P2009- kolektor dolotowy.

Witam, z góry przepraszam za załozenie tematu w złym dziale (jesli to zrobilem)
Niedawno kupilem mazde 6 z silnikiem 2.0 w dieslu 136km rocznik 2003. Po zrobieniu 150km zapaliły mi sie kontrolka silnika oraz kontroli trakcji. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P2009 o treści: "Rura dolotowa kolektora, obwód sterujący- niski sygnał (rząd 1)". Po kazdym skasowaniu błedu przez komputer po chwili sie znowu pojawia, nawet po wyjeciu akumulatora. Dodam tylko ze bład czasem sam znika przy ruszaniu, lecz po zgaszeniu i zapaleniu silnika na nowo pojawia sie.
Po wklepaniu błedu w google kazdy mial ten sam nr błedu ale z inna trescia, ale przejdzmy do rzeczy.
Znajomy mechanik wymienil mi: zawór EGR, czujnik EGR, czujnik skrzyni biegów oraz wszystkie przewody zostały przedmuchane. Mechanik powiedzial ze moze to byc cos z pompą vacu, bo zobaczyl ze musiala byc kiedys wymieniana bo była zaklejona silikonem. Do serwisu mazdy nawet nie jade bo krzykneli mi 150zł za samo podłączenie ich komputera. Jakieś porady ?
Niedawno kupilem mazde 6 z silnikiem 2.0 w dieslu 136km rocznik 2003. Po zrobieniu 150km zapaliły mi sie kontrolka silnika oraz kontroli trakcji. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P2009 o treści: "Rura dolotowa kolektora, obwód sterujący- niski sygnał (rząd 1)". Po kazdym skasowaniu błedu przez komputer po chwili sie znowu pojawia, nawet po wyjeciu akumulatora. Dodam tylko ze bład czasem sam znika przy ruszaniu, lecz po zgaszeniu i zapaleniu silnika na nowo pojawia sie.
Po wklepaniu błedu w google kazdy mial ten sam nr błedu ale z inna trescia, ale przejdzmy do rzeczy.
Znajomy mechanik wymienil mi: zawór EGR, czujnik EGR, czujnik skrzyni biegów oraz wszystkie przewody zostały przedmuchane. Mechanik powiedzial ze moze to byc cos z pompą vacu, bo zobaczyl ze musiala byc kiedys wymieniana bo była zaklejona silikonem. Do serwisu mazdy nawet nie jade bo krzykneli mi 150zł za samo podłączenie ich komputera. Jakieś porady ?