Mazda6 2007r. 143KM diesel – dymi na niebiesko odpaleniu na zimnym
Strona 1 z 1
Witam. Posiadam Mazde 6 2007r. 143KM diesel i moj problem to niemałe kopcenie z wydechu niebieskim dymem zaraz po odpaleniu auta na zimnym silniku. Gdy auto kupiłem problemu nie bylo no poza dpf-em ale został już usuniety. Dany problem wystepował przed usunieciem dpf-a tak jak i teraz. Po odpaleniu auta praktycznie odrazu zaczyna kopcic a po okolo minucie wszystko ustaje i jest ok. Oleju nie ubywa no teraz również nie wsrasta po usunieciu dpf-a poradźcie co to może być ?
-
damianjanek
Witam, mam taką samą mazdę i podobny problem z kopceniem na niebiesko przy odpalaniu zimnego silnika (po postoju przez noc) dodatkowym objawem jest jeszcze nierówna praca silnika i niskie obroty na zimnym silniku. Damianjanek rozwiązałeś może już swój problem??
-
robert3003
Niebieskawy dymek również nie wróży niczego dobrego, bo z reguły (choć nie zawsze!) świadczy o tym, że do komór spalania przedostaje się olej silnikowy – w takiej sytuacji z reguły „padnięte” są uszczelniacze zaworowe. Niebieski dym widoczny podczas wkręcania silnika na obroty wskazuje na problem z pierścieniami zaworowymi lub z turbosprężarką (początkowe stadium usterki, np. awaria uszczelniacza łożyska).
hej,
czy komus udalo sie rozwiazac zagadke z kopceniem na zimny silniku?
czy komus udalo sie rozwiazac zagadke z kopceniem na zimny silniku?
- Od: 12 maja 2015, 22:50
- Posty: 6
- Skąd: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
- Auto: Mazda 6 GH, silnik 2.2, rok prod. 2011
Ktoś coś odpowie w tej sprawie ?
Po dłużyszym postoju np. po nocy w garażu, rano odpalasz mazde, za mazdą niebieski 3 sekundowy kopciuch, obroty podrygają 200+/– (od 700 do 900), mija kilka sekund, przestaje kopcić, silnik zaczyna rowno chodzić, nie pusci już żadnego dymka.
Czy zaślepiony EGR może mieć na to wpływ?
Po dłużyszym postoju np. po nocy w garażu, rano odpalasz mazde, za mazdą niebieski 3 sekundowy kopciuch, obroty podrygają 200+/– (od 700 do 900), mija kilka sekund, przestaje kopcić, silnik zaczyna rowno chodzić, nie pusci już żadnego dymka.
Czy zaślepiony EGR może mieć na to wpływ?
Witam
Panowie może to Wam coś pomoże.
Ja swoją M6 zakupiłem 6 lat temu i miałem ten sam problemik czyli ojej w dolocie.
I od razu pytanie skąd?? i jak kolega wyżej pisał może przez uszczelniacz łożysk na turbo, przez odmę tzn. opary olejowe i tutaj kiepskiej jakości olej używany przez poprzedników też ma wpływ na czystość silnika w środku i oczywiście wypalone podkładki pod wtryskami i przedmuchy z komory spalania na klawiaturę i do skrzyni korbowej. I tak po nocy olej spłynie sobie w dolot a z rana turbinka wtłoczy go z powietrzem do komory spalania i robi się nie widno za samochodem.
Ja wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami a przed wymianą oleju wypłukałem silnik co robię do dzisiaj
oraz oczyściłem układ paliwowy wraz z z wtryskami chemią do paliwa.
Wyczyściłem też EGR ponieważ u mnie nie jest zaślepiony oraz przepustnicę no i oczywiście ich adaptacja.
Mogą być też zapieczone pierścienie uszczelniające albo już zużyte i też spaliny przedostaną się do skrzyni korbowej.
Trudno jest czasami trafnie zdiagnozować usterkę jak kupujesz autko a poprzedni właściciele
wychodzą z założenia że auto to ma jeździć i nie ma potrzeby zaglądać pod maskę.
Trafnie któryś z kolegów napisał tylko nie pamiętam w którym wątku.
że jak zadbasz o Maździnę to ona się odwdzięczy bezusterkowością.
Śmiało mogę to potwierdzić ponieważ dopiero teraz gdy moja Mazda ma już 13 lat i ponad 300000 przebiegu dopiero odezwał się wtryskiwacz.
Panowie może to Wam coś pomoże.
Ja swoją M6 zakupiłem 6 lat temu i miałem ten sam problemik czyli ojej w dolocie.
I od razu pytanie skąd?? i jak kolega wyżej pisał może przez uszczelniacz łożysk na turbo, przez odmę tzn. opary olejowe i tutaj kiepskiej jakości olej używany przez poprzedników też ma wpływ na czystość silnika w środku i oczywiście wypalone podkładki pod wtryskami i przedmuchy z komory spalania na klawiaturę i do skrzyni korbowej. I tak po nocy olej spłynie sobie w dolot a z rana turbinka wtłoczy go z powietrzem do komory spalania i robi się nie widno za samochodem.
Ja wymieniłem podkładki pod wtryskiwaczami a przed wymianą oleju wypłukałem silnik co robię do dzisiaj
oraz oczyściłem układ paliwowy wraz z z wtryskami chemią do paliwa.
Wyczyściłem też EGR ponieważ u mnie nie jest zaślepiony oraz przepustnicę no i oczywiście ich adaptacja.
Mogą być też zapieczone pierścienie uszczelniające albo już zużyte i też spaliny przedostaną się do skrzyni korbowej.
Trudno jest czasami trafnie zdiagnozować usterkę jak kupujesz autko a poprzedni właściciele
wychodzą z założenia że auto to ma jeździć i nie ma potrzeby zaglądać pod maskę.
Trafnie któryś z kolegów napisał tylko nie pamiętam w którym wątku.
że jak zadbasz o Maździnę to ona się odwdzięczy bezusterkowością.
Śmiało mogę to potwierdzić ponieważ dopiero teraz gdy moja Mazda ma już 13 lat i ponad 300000 przebiegu dopiero odezwał się wtryskiwacz.
- Od: 4 sty 2013, 18:39
- Posty: 19
- Skąd: Rokiciny Podhalańskie
- Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6