Mazda6 problem po usunięciu filtra DPF

Witam kupiłem niedawno kolejną Mazdę 6 z 2006 roku po lifcie z silnikiem diesla o mocy 143 km
Usunąłem z niej dpf. Po usunięciu filtra dpf komputer przełączał się w tryb serwisu. komputer pokazywał 3 usterki:
P0546 Wysoki obwód prądowy czujnika temperatury spalin – bank 1 czujnik 2
– nieciągły
P2033 czujnik temperatury spalin sygnał za wysoki bank 1 sonda 2
– nieciągły
P0549 wysoki obwód prądowy czujnika temperatury spalin bank 2 czujnik 1
– nieciągły
W autoryzowanym warsztacie zgrali oryginalny soft, usunęli z programu owe błędu i czujniki i wgrali nowy
zaktualizowany soft.
Po dwóch dniach silnik zaczął pracować nierówno, stracił moc ale nie drastycznie, stukanie w silniku jest coraz głośniejsze, pojawiły się białe dymy z wydechu stukanie silnika, później doszło do gaśnięcia na wolnych obrotach, oraz przy zmianie biegu najpierw jest delikatne przyduszenie silnika potem się stabilizuje.
Czy usunięcie czujników mogło mieć wpływ na taką pracę silnika czy mogą być inne przyczyny
Usunąłem z niej dpf. Po usunięciu filtra dpf komputer przełączał się w tryb serwisu. komputer pokazywał 3 usterki:
P0546 Wysoki obwód prądowy czujnika temperatury spalin – bank 1 czujnik 2
– nieciągły
P2033 czujnik temperatury spalin sygnał za wysoki bank 1 sonda 2
– nieciągły
P0549 wysoki obwód prądowy czujnika temperatury spalin bank 2 czujnik 1
– nieciągły
W autoryzowanym warsztacie zgrali oryginalny soft, usunęli z programu owe błędu i czujniki i wgrali nowy
zaktualizowany soft.
Po dwóch dniach silnik zaczął pracować nierówno, stracił moc ale nie drastycznie, stukanie w silniku jest coraz głośniejsze, pojawiły się białe dymy z wydechu stukanie silnika, później doszło do gaśnięcia na wolnych obrotach, oraz przy zmianie biegu najpierw jest delikatne przyduszenie silnika potem się stabilizuje.
Czy usunięcie czujników mogło mieć wpływ na taką pracę silnika czy mogą być inne przyczyny