Mazda6 problem po usunięciu filtra DPF

Postprzez skuzmik » 25 sty 2016, 11:48

Przepraszam, że dopiero teraz, ale przeoczyłem powiadomienie. U mnie takich objawów nie ma. Programowo usuwałem w Poznaniu tutaj: http://www.autoelektrykpoznan.pl
Spalanie nadal wysokie, ale problemów z brakiem DPF-a nie zauważyłem.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 08:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez misialec » 15 cze 2016, 20:16

Witam, posiadam Mazde 6, 2,0 diesel 2007 rok. Po przejechaniu 190 tys. km zaczęło mi auto palić o 1.5l więcej niż zawsze. Normalnie spalanie w trasie miałem na poziomie 7,2l, później wzrosło do 9,5l. Postanowiłem pojechać do ASO Mazdy na wypalenie DPF-a, ( 4 raz odkąd posiadam auto ). Niestety po kilkuset kilometrach znów filtr zaczął się zapychać i spalanie wzrosło do 10l. Dlatego 2 tygodnie temu programowo ominęli mi filtr, nic to jednak nie pomogło. Co prawda podczas jazdy spalanie mi nie wzrasta, jak przy przepalaniu DPF, ale dalej pali mi 9l ( zaznaczam, że jeżdżę cały czas w trasie, 40km do pracy). Filtr powietrza wymieniony. Po podłączeniu pod komputer, żadnego błędu nie wykazało. Poczytałem trochę forum, i jutro jadę się umówić na wymianie podkładek pod wtryskami, czy to może pomóc czy dalej szukać przyczyny takiego spalania ?
misialec
 

Postprzez skuzmik » 16 cze 2016, 07:02

No cóż ... ja mam spalanie wg komputera na krótkich odcinkach też na poziomie 8,5l. W trasie pewni ok. 7,5l i to dla mnie za dużo. Ale mam porobione wszystko (podkładki, filtry, DPF) i niżej wygląda na to, że nie zejdę. Ktoś na innym forum sugerował jeszcze pierścienie (pierścień dolny czy coś, nie znam się). Ale poddałem się i dalej w auto nie inwestuję.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2015, 08:10
Posty: 29
Auto: MAZDA 6 GG1 Kombi 2006 r. 2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez Mac8181 » 17 cze 2016, 23:09

U mnie według komputera przy trasie mieszanej ok. 7.4l a na trasie spokojnie ok 6--6,5l przy 2000-2200 obrotów. Jeszcze konkretnie sprawdze przy dystrybutorze za kilka dni.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez sz.elmo » 21 cze 2016, 20:12

Hej.

Wszystko wskazuje na to, że DPF w mojej M6 zapchał się ostatecznie. (212kkm). Była podwójna próba wypalania w serwisie [wcześniej – zanim kontrolka DPF zaczęła migać, a symbol trakcji I silnika świecić – 3 razy na trasie (oddzielne jazdy) po pewnym czasie traciłem moc – tak jakby była podejmowana próba wypalania (nieskuteczna) – potem moc wracała – jak auto lekko przestygło].

Zanim zdecyduję się wyciać – chciałem się poradzić, czy wstawienie takiego filtra jak tu ma sens: http://allegro.pl/filtr-dpf-fap-mazda-6 ... 22043.html

Z góry dzięki za szybka odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 19:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez smile » 22 cze 2016, 20:52

Zanim coś będziesz wycinać musisz mieć absolutną pewność, że to filtr zapchany a nie inna przyczyna.
Jak chcesz mu dać ostatnią szansę, daj mi znać – podjadę z kompem i zerknę po swojemu :)

http://olx.pl/4587889
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sz.elmo » 24 cze 2016, 21:42

A jaki masz HW & SW? Bo w warsztacie, który probował sobie poradzić z problemem maja (na 99%) IDS.

Jedyny Bład, który się wyświetla to P242F – sprawdzilem jeszcze dzisiaj prostym softem. Probowalem dzisiaj wypalic DPF za pomoca kabelka ale po wejsciu na obroty wypalania (~1750) – za chwile cos sie przelacza I obroty spadaja (3-7 sekund) to standardowych na biegu jałowym. I tyle – nadal sie swieca kontrolki I moc jest slabsza – ale > 100-120 daloby sie jechac.....

Dajesz gwarancję, że uruchomisz z sukcesem wypalanie DPF? Bo jesli mamy tylko odczytac, ze jest to, co powyzej – to pewnie szkoda Twojego czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 19:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez lukaszmazda5 » 27 cze 2016, 13:28

Witam,

miałem tak samo i te same błędy w mojej 5 co ty opisujesz.

Pojechałem do V-TECH Pomorze i wycięłem to cholerstwo. Spalanie w mieście wynosi mi teraz 6,5-7 l a w trasie muszę się bardzo postarać żeby wyniosło więcej niż 6 litrów.

Przy przebiegu jaki podajesz ponad 200 tys. DPF i tak już się kończy więc wywalanie kasy w przepalania a co za tym idzie wymiany oleju bym się nie bawił.

Zaraz mnie zbluzgają że wycinam DPF itd ale to tylko skarbonka.. przy wypalaniu i tak emitujesz szkodliwe składowe więc gdzie tu logika?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2015, 09:39
Posty: 4
Auto: Mazda 5
2006 r.
2.0 diesel (143KM)

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2016, 19:59

lukaszmazda5 napisał(a):Zaraz mnie zbluzgają że wycinam DPF itd ale to tylko skarbonka.. przy wypalaniu i tak emitujesz szkodliwe składowe więc gdzie tu logika?


nikt Cię nie zbluzga... raczej moderator Cię pouczy, że od takich dywagacji mamy już odpowiednie wątki i tam zapraszam <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez 2armitage0 » 1 cze 2019, 09:24

spalanie z DPF 7.3 – 7.7 po usunieciu 6.3- 6.6
Początkujący
 
Od: 1 cze 2019, 09:23
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2006 r diesel 143km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6