Strona 1 z 1

Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 2 kwi 2015, 11:31
przez kotemu
Witam!

Opiszę pokrótce moją sytuację:
Mam madzię 6 CiTD 121KM bez dpf (wersja japońska) 2005.

Wymieniłem silnik po zatarciu (zgubiłem olej na trasie i voila...). Silnik goły – osprzęt mój. Pierwsze 500 km bajka – żadnych problemów. W pewnym momencie poziom oleju wzrósł tak, że bagnet cały zalany (regularnie kontrolowałem i na początku było super). Pojechałem do mechanika. Mechanik najpierw mówił o uszczelniaczu pompy paliwa, ale stwierdził, że tam jest pasek więc nie ma szans dostawać się ropa tamtędy. Dodatkowo "komisyjnie" (rada 4 mechaników) stwierdzili, że w spuszczonym oleju nie było ropy i że to mógł być bład pomiarowy. Wymienił olej, filtry. Pokazał mi na bagnecie 60% stanu. Powiedział też, że ten bagnet jest mało czytelny (?)... Zajechałem do domu ~15 km. Rano sprawdzam poziom: znowu grubo ponad max. Silnik chodzi płynnie, nic nie dymi...
Możliwe, że źle badam? (... wiem brzmi to aż niewiarygodnie)
Zmienić mechanika?
Jakieś inne sugestię?

dzięki z góry i pozdrawiam.

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 2 kwi 2015, 13:12
przez tadziol
jaki silnik RF5C czy RF7J,bo brak DPF-u jeszcze nie świadczy o tym całkowicie.
albo foto silnika bez pokrywy wrzuć.

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 2 kwi 2015, 13:48
przez kotemu
Mam RF5C.

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 2 kwi 2015, 13:57
przez klosek6
mogą wtryski lać i pod deklem zaworów tego nie widać radził bym zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy główka wtrysku nie jest zluzowana , bo może tamtędy ropa dostawać się do oleju

PostNapisane: 3 kwi 2015, 21:35
przez smile
kotemu napisał(a):Rano sprawdzam poziom: znowu grubo ponad max. Silnik chodzi płynnie, nic nie dymi...
J
kotemu napisał(a):Możliwe, że źle badam? (... wiem brzmi to aż niewiarygodnie)

Jak napiszesz jak badasz to powiemy czy dobrze czy źle...
Albo źle badasz stan oleju albo do oleju dostaje się ropa ...
Czekam na opis jak badasz poziom oleju, na co zwracasz uwagę..

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 11 kwi 2015, 14:34
przez kotemu
Już sprawdzone wtryski. Jeden ma za duży przelew ale nieszczelności nie było. Ropa na pewno się dostaje do oleju bo spuścilem prawie 7l. No i spalił (zgubił) 7 l ropy przez 30 km... Mechanik twierdzi że w takim razie będzie sprawdzał obieg powrotny.
Jakieś sugestie?

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 11 kwi 2015, 18:58
przez tadziol
głupie pytanie,ale czy gumowe przewody przelewów masz podłączone do stalowego przewodu powrotu paliwa,czy może jest pomyłka i zostały podłączone do stalowej rurki podciśnienia ?

PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:08
przez kotemu
Nie wiem – samochód stoi w warsztacie, ale zapytam mechanika.
Ale jakby tak było to raczej 500km nie jeździłby ok.

PostNapisane: 16 kwi 2015, 19:15
przez Konradpln
prawdopodobnie to wtryski przepuszczają, choc uszkodzona turbina też może to powodować.

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 3 maja 2015, 22:12
przez kotemu
tadziol jesteś mistrzem! :) Rzeczywiście były podłączone na odwrót powrót i podciśnienie... Partacz mechanik mi zakładał silnik... Chociaż wciąż nie rozumiem jak przejachałem podan 300km bez objawów :|

Re: Silnik CiTD (bez DPF) nabiera oleju z szybkim tempie

PostNapisane: 4 maja 2015, 22:14
przez tadziol
ale za to jak vaccum pompa wymyta w środku..... <lol>