Strona 1 z 1

Drgania karoserii i kierownicy oraz problem ze zmianą biegów

PostNapisane: 19 mar 2015, 18:25
przez rzur
Witam wszystkich!

Od ponad pół roku jeżdżę Mazdą 6 a od niedawna zaczęły się ujawniać pewne defekty...

Problem 1 : Drgania karoserii. Najbardziej wyczuwalne są na podłodze pode mną, pasażerem oraz na pedale gazu. Jest to takie bicie jakbym jechał po garbach. Bywa z tym różnie bo czasami ujawnia się to tylko w okolicach 2000-2200 obrotów a wyżej przestaje. A czasem czuć to na pełnym zakresie, z tym że czym wyżej tym czuć mniej.
Oprócz tego mam też lekkie drgania kierownicy na postoju. Nie ważne czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie.
Byłem już u mechanika gdzie sprawdzili poduszki silnika i tam wszystko jest ok. Byłem również na wulkanizacji, sprawdzić felgi i opony bo na początku myślałem że to któreś koło jest walnięte... Felgi i opony są super, zrobiłem też wyważanie.
Mechanik sprawdził też tłumik i jego wieszaki, bo myślał że te drgania podłogi mogą się przenosić od tłumika, ale tam też wszystko jest ok.

I teraz pytanie , czy te wstrząsy mogą pochodzić od dwumasy ?? Z tym zapewne wiąże się problem numer 2 .
Biegi na zimnym silniku wchodzą bardzo ciężko. Wchodząc na 4 bieg czasem lekko zatrzeszczy. A najgorzej jest z redukcją na dwójkę i jedynkę. Kiedy redukuje na wysokich obrotach biegi wchodzą lżej.
Przy wciśniętym sprzęgle słychać już właśnie jakby to trzeszczał dwumas, ale nie jestem specjalistą więc nie wiem na pewno.

Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czy można jasno określic po objawach co to moze byc ?

PostNapisane: 20 mar 2015, 09:50
przez dobrzyn22
rzur napisał(a):Biegi na zimnym silniku wchodzą bardzo ciężko

zimny olej jest gęstszy, przez co biegi ciężej wchodzą

rzur napisał(a): najgorzej jest z redukcją na dwójkę i jedynkę

to jest norma – u mnie trzeba b.wolno jechać, żeby mieć możliwość redukcji na 1-kę

PostNapisane: 20 mar 2015, 16:47
przez rdy
Potwierdzam, na zimnym silniku zrobić redukcję na jedynkę to trzeba sporo siły

Re: Drgania karoserii i kierownicy oraz problem ze zmianą biegów

PostNapisane: 20 mar 2015, 18:14
przez rzur
Skoro ten typ tak ma na zimnym to niech tak będzie :/ tylko że mam też problem z wrzuceniem 4, która nawet na mocno rozgrzanym silniku potrafi ostro zatrzeszczeć zanim wskoczy
A czy ktoś pomoze w mi w kwestii tych wstrząsów karoserii ? Jest to bardzo mocno odczuwalne i trzęsie całą podłogą. Nie wiem jak wygląda to z zewnątrz w trakcie jazdy, czy jest to tylko moje odczucie czy też po prostu widać to.