Buczenie po wciśnieciu sprzęgła
Strona 1 z 1
Witam, jestem tu nowy i mam nowy nabytek Mazde 6 2.0 silnik rf7j 143 ps i martwi mnie dziwne buczenie po wciśnieciu sprzegła na wolnych obrotach , jak puszcze to znika ale nie od razu tylko tak płynnie 2 sek i auto chodzi cichutko , czy moge prosic o sugestie co to moze być. Dziękuje i pozdraiwam
-
masterrst
to nie łożysko....
przepustnica zamyka się na biegu jałowym i wtedy motor jest cichutko,jak tylko wciśniesz sprzęgło (jest czujnik) albo minimalnie dodasz gazu to od razu się otwiera i wtedy wydaje się,że "buczy".
zero stresu,normalne zjawisko
przepustnica zamyka się na biegu jałowym i wtedy motor jest cichutko,jak tylko wciśniesz sprzęgło (jest czujnik) albo minimalnie dodasz gazu to od razu się otwiera i wtedy wydaje się,że "buczy".
zero stresu,normalne zjawisko

Mam nadzieję że rzeczywiście normalne, mam ten sam silnik i to samo zjawisko
także nie jesteś jedyny
Mam jeszcze pytanie, czy takie samo buczenie pojawiające się po dłuższej trasie też jest normalne? Dochodzi ono dokładnie z filtra powietrza, ostatnio po jeździe ok 50km dojechałem do domu, chłodzę silnik i nagle "buuuuu", otworzyłem maskę, otworzyłem filtr powietrza i go wyjąłem, wiadomo, buczenie się nasiliło aby po 5 sekundach ucichnąć, czy jest możliwość że mam jakiś skopany filtr powietrza albo nieszczelność układu? 
Przepustnica otwiera się ponadto jeszcze gdy:
W pewnych momentach wypalania DPF (jeśli jest) .
Podczas wychladzania silnika.
Podczas kalibracji wtryskiwaczy.
Zawsze podczas jazdy lub gdy auto się toczy.
Jeśli posiadamy błędy OBD W jednostki napędowej (nie wlicza się trybu serwisowego bo wtedy przepustnica jest zamknięta od 2 do 5%)
Jeśli powyższe nie występuje (oraz tak jak tadziol napisal) przepustnica zamknięta jest w 2-5% i buczenia nie ma.
Gdy buczenue jest, przepustnica otwarta jest w 80%.
W pewnych momentach wypalania DPF (jeśli jest) .
Podczas wychladzania silnika.
Podczas kalibracji wtryskiwaczy.
Zawsze podczas jazdy lub gdy auto się toczy.
Jeśli posiadamy błędy OBD W jednostki napędowej (nie wlicza się trybu serwisowego bo wtedy przepustnica jest zamknięta od 2 do 5%)
Jeśli powyższe nie występuje (oraz tak jak tadziol napisal) przepustnica zamknięta jest w 2-5% i buczenia nie ma.
Gdy buczenue jest, przepustnica otwarta jest w 80%.
moja logika ma się bardzo dobrze.pozwól,że Cię upewnię :
niewyrwane z kontekstu Twoje stwierdzenie.
sprzęgło jest to element (jak sama nazwa wskazuje) sprzęglający/łączący dwie ruchome części i przekazujący napęd/obrót/moment obrotowy....
mogę Cię zapewnić,że wywołam
cała istota tkwi w tzw:CLUTCH SWITCH czyli w czujniku położenia pedału sprzęgła
korniszon napisał(a):Spokojnie to normalne zachowanie sprzęgła.
niewyrwane z kontekstu Twoje stwierdzenie.
sprzęgło jest to element (jak sama nazwa wskazuje) sprzęglający/łączący dwie ruchome części i przekazujący napęd/obrót/moment obrotowy....
mogę Cię zapewnić,że wywołam
nawet wtedy jak odłączę wysprzęglik lub go odkręcę,a tym samym sprzęgło nie będzie sterowane hydraulicznie przez pompę sprzęgłową.korniszon napisał(a):Lekkie "buczenie"
cała istota tkwi w tzw:CLUTCH SWITCH czyli w czujniku położenia pedału sprzęgła
Tadziol, przecież napisane zostało ze "po wciśnięciu pedału.... sprzęgła".... ze wystarczy wcisnąć delikatnie podał sprzęgła (bez uruchomienia sprzęgła)..
To tak jak podczas tempomatu, wystarczy delikatnie wcisnąć a tempomat wyłączy się, bez rozłączenia skrzyni z silnikiem.
Ale lepiej jest wałkować do bólu niżeli żyć w niewiedzy
Czy o różnicy zastosowania filtra powietrza, np ob benzyny do naszego diesla, tez warto wspomnieć? czy nie?.....
To tak jak podczas tempomatu, wystarczy delikatnie wcisnąć a tempomat wyłączy się, bez rozłączenia skrzyni z silnikiem.
Ale lepiej jest wałkować do bólu niżeli żyć w niewiedzy
Czy o różnicy zastosowania filtra powietrza, np ob benzyny do naszego diesla, tez warto wspomnieć? czy nie?.....
gdzie zostało napisane :
to tak jakby napisać,że normalną reakcją hamulców jest jasne czerwone światło z tyłu pojazdu.
EOT.
?Janusz626 napisał(a):ze wystarczy wcisnąć delikatnie podał sprzęgła (bez uruchomienia sprzęgła)..
to tak jakby napisać,że normalną reakcją hamulców jest jasne czerwone światło z tyłu pojazdu.
EOT.
Czepiasz się wszystkiego i wszystkich nawet rzeczy oczywistych.
Napisałem to samo co ty tylko innymi słowami, które i tak prowadzą do końcowego zdania że zadziałanie sygnału z czujnika pedału sprzęgła uaktywnia proces w który otwiera się przepustnica i powoduje buczenie z obudowy filtra powietrza.
Bo to, ze po wciśnięciu chociażby na kilka cm może dwa, to czujnik wykryje ruch, a faktyczny stan sprzęgła czy przekazywanie momentu z silnika na skrzynie, pozostaje niezmieniony...
Tak czy nie tadziol?
I nie jest rzeczą oczywistą, że dotknięcie pedału hamulca i zaświecenie lampy stop, nie oznacza ze hamulce już działają.
To samo ze jak delikatnie nacisnuesz pedał, sprzęgła nie jest procesem w którym sprzęgło jest uruchomione a tym bardziej rozłączone.
To że podniesiesz nogę nie oznacza ze idziesz....
To że zciagnuesz gacie nie oznacza ze idziesz [tiiit]....
Napisałem to samo co ty tylko innymi słowami, które i tak prowadzą do końcowego zdania że zadziałanie sygnału z czujnika pedału sprzęgła uaktywnia proces w który otwiera się przepustnica i powoduje buczenie z obudowy filtra powietrza.
Bo to, ze po wciśnięciu chociażby na kilka cm może dwa, to czujnik wykryje ruch, a faktyczny stan sprzęgła czy przekazywanie momentu z silnika na skrzynie, pozostaje niezmieniony...
Tak czy nie tadziol?
I nie jest rzeczą oczywistą, że dotknięcie pedału hamulca i zaświecenie lampy stop, nie oznacza ze hamulce już działają.
To samo ze jak delikatnie nacisnuesz pedał, sprzęgła nie jest procesem w którym sprzęgło jest uruchomione a tym bardziej rozłączone.
To że podniesiesz nogę nie oznacza ze idziesz....
To że zciagnuesz gacie nie oznacza ze idziesz [tiiit]....
Nie rozumiem dlaczego się unosisz.Napisałeś wszystko poprawnie i nie mam co do tego żadnych uwag.
Napisałem tylko tyle,że Ty jako jedyny zauważyłeś,że :
to przecie oczywiste.
Napisałem tylko tyle,że Ty jako jedyny zauważyłeś,że :
Janusz626 napisał(a):ze wystarczy wcisnąć delikatnie podał sprzęgła (bez uruchomienia sprzęgła)..
Janusz626 napisał(a):Bo to, ze po wciśnięciu chociażby na kilka cm może dwa, to czujnik wykryje ruch, a faktyczny stan sprzęgła czy przekazywanie momentu z silnika na skrzynie, pozostaje niezmieniony...
Tak czy nie tadziol?
to przecie oczywiste.
może ktoś jest w stanie pomóc. Otóż sąsiad ma Mazdę 6 GY 2.0 MZR-CD 122km 2006 rok i po wciśnięciu sprzęgła bardzo głośno buczy. Przy puszczonym pedale sprzęgła silnik pracuje bardzo cicho i równo, również przy wciśniętym tyle że jest bardzo głośno. Na pewno nie jest to objaw normalny, ponieważ kolega z pracy ma taka samą i nie ma tego efektu jak i inne Mazdy z tym silnikiem które oglądaliśmy przed zakupem. Jest to na tyle głośne że mam podwórko 100 m dalej i uruchamiania jego silnika oraz pracy na wolnych obrotach nie słysze, ale moment gdy ma wciśnięte sprzęgło bardzo głośno, wtedy wiem że on gdzieś jedzie. Mogę porównać cichą pracę silnika i tą samo pracę silnika gdyby wszystko od kolektora wlotu powietrza było zdjęte. Z góry patrzyłem wszystko jest złożone prawidłowo, a słychać to jakby było gdzieś pod filtrem powietrza ten odgłoś, czyli z dołu silnika.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6