M6 wysokie obroty+dym.

Postprzez maciegg » 25 sty 2015, 19:13

Witam
podczas ostatniej jazdy Madzią, silnik dostał wysokich obrotów + wyleciała czarna chmura dymu z tyłu.
Pierwsze podejrzenie – turbo. Jednak mechanik mówi, że turbo jest zdrowe. Co mogło być przyczyną? Co polecacie sprawdzić?
Podczas dzisiejszej jeździe próbnej wszystko wydawało się ok. Samochód dobrze wchodzi na obroty, przyspiesza; nie słychać nic podejrzanego w pracy silnika.
Samochód to M6 GG 2.0 MZR-CD 121KM 2007r. przebieg 117k, częściowo potwierdzone przez @Marianek.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 25 sty 2015, 19:51

maciegg napisał(a):Samochód to M6 GG 2.0 MZR-CD 121KM 2007r.

zacznijmy od tego, ze te informacje powinny być dodane do profilu :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maciegg » 25 sty 2015, 21:00

Dodane :D
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 07:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez krystian77 » 25 sty 2015, 22:23

maciegg napisał(a):podczas ostatniej jazdy Madzią, silnik dostał wysokich obrotów + wyleciała czarna chmura dymu z tyłu.

Normalnie to bym powiedział że miałeś do czynienia z rozbieganiem silnika, no ale skoro mechanik to oglądał to taką przyczynę należy wykluczyć, bo raczej wysokiego poziomu oleju mechanik by nie przeoczył.
Jednak dla pewności obejrzał bym jaka ilość oleju znajduje się w kolektorze dolotowym i intercoolerze.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez maciegg » 26 sty 2015, 00:38

Mechanik sprawdzał tylko stan turbo. Wspomniał coś, że to może być przyczyną przedostawania się paliwa do miski olejowej. Stawiam na wtryski, miał ktoś podobną usterkę?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez krystian77 » 26 sty 2015, 09:54

maciegg napisał(a):Wspomniał coś, że to może być przyczyną przedostawania się paliwa do miski olejowej. Stawiam na wtryski, miał ktoś podobną usterkę?

Nie rozumiem tego zdania mechanika.
Chyba że chodziło mu o:
-z powodu dopalania DPF paliwo przedostaje się do miski olejowej, poziom oleju się podnosi, kiedy podniesie się niebezpiecznie wysoko może nastąpić przerzucenie mieszanki oleju z olejem napędowym przez odmę do kolektora ssącego, a w rezultacie czego rozbiegnięcie silnika.
Dla świętego spokoju obejrzał bym odmę jak wygląda – to nic nie kosztuje. :)
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez maciegg » 26 sty 2015, 19:24

to nie wina odmy.
maciegg napisał(a):że to może być przyczyną przedostawania się paliwa do miski olejowej
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 00:39

krystian77 napisał(a):[.... może nastąpić przerzucenie mieszanki oleju z olejem napędowym przez odmę do kolektora ssącego, ...:)

troche mi to nie pasuje..
jak olej podskoczy do odmy czy z odmy to co najwyzej moze zostac wciagniety przez turbine..
tak czy owak olej trzeba kontrolowac i nie tylko jego niski stan nalezy traktowac awaryjnie..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maciegg » 18 lut 2015, 21:31

komputer prawde powie. <piwo>
Janusz mechanik wyciął filtr dpf ale nie wgrał oprogramowania. Niedopalone ilości paliwa cofały się i wpadały do miski olejowej
Początkujący
 
Od: 10 sty 2015, 16:40
Posty: 19
Skąd: JG
Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6