Witam
podczas ostatniej jazdy Madzią, silnik dostał wysokich obrotów + wyleciała czarna chmura dymu z tyłu.
Pierwsze podejrzenie – turbo. Jednak mechanik mówi, że turbo jest zdrowe. Co mogło być przyczyną? Co polecacie sprawdzić?
Podczas dzisiejszej jeździe próbnej wszystko wydawało się ok. Samochód dobrze wchodzi na obroty, przyspiesza; nie słychać nic podejrzanego w pracy silnika.
Samochód to M6 GG 2.0 MZR-CD 121KM 2007r. przebieg 117k, częściowo potwierdzone przez @Marianek.
pozdrawiam
M6 wysokie obroty+dym.
Strona 1 z 1
maciegg napisał(a):podczas ostatniej jazdy Madzią, silnik dostał wysokich obrotów + wyleciała czarna chmura dymu z tyłu.
Normalnie to bym powiedział że miałeś do czynienia z rozbieganiem silnika, no ale skoro mechanik to oglądał to taką przyczynę należy wykluczyć, bo raczej wysokiego poziomu oleju mechanik by nie przeoczył.
Jednak dla pewności obejrzał bym jaka ilość oleju znajduje się w kolektorze dolotowym i intercoolerze.
Mechanik sprawdzał tylko stan turbo. Wspomniał coś, że to może być przyczyną przedostawania się paliwa do miski olejowej. Stawiam na wtryski, miał ktoś podobną usterkę?
- Od: 10 sty 2015, 16:40
- Posty: 19
- Skąd: JG
- Auto: 6 GG BLACK '07 121 KM, ON 2.0 MZR-CD
3 BL BLACK '10 151 KM, PB 2.0 DISI
maciegg napisał(a):Wspomniał coś, że to może być przyczyną przedostawania się paliwa do miski olejowej. Stawiam na wtryski, miał ktoś podobną usterkę?
Nie rozumiem tego zdania mechanika.
Chyba że chodziło mu o:
-z powodu dopalania DPF paliwo przedostaje się do miski olejowej, poziom oleju się podnosi, kiedy podniesie się niebezpiecznie wysoko może nastąpić przerzucenie mieszanki oleju z olejem napędowym przez odmę do kolektora ssącego, a w rezultacie czego rozbiegnięcie silnika.
Dla świętego spokoju obejrzał bym odmę jak wygląda – to nic nie kosztuje.
krystian77 napisał(a):[.... może nastąpić przerzucenie mieszanki oleju z olejem napędowym przez odmę do kolektora ssącego, ...
troche mi to nie pasuje..
jak olej podskoczy do odmy czy z odmy to co najwyzej moze zostac wciagniety przez turbine..
tak czy owak olej trzeba kontrolowac i nie tylko jego niski stan nalezy traktowac awaryjnie..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6