Witam. Po podłączeniu Mazdy do komputera, w programie FORSCAN wyskoczyła mi cała masa błędów, prosiłbym o przeanalizowanie wyników i pomoc co w tej sytuacji powinienem zrobić. Powinienem się bardzo martwic tymi wynikami? Bardziej chodzi mi o błędy dotyczące silnika, bo reszta jest raczej mało istotna i narazie da się z nimi żyć.
A oto te wyniki:
===HEC DTC U1262===
Kod: U1262 – Usterka transmisji danych SCP.
Moduł: Hybrydowy elektroniczny zestaw wskaźników
Szczegóły kodów usterek
Usterka transmisji danych SCP.
Czynności Operatora
Przeprowadź test własny.
Wszystkie kody usterek pamięci ciągłej (CMDTCs)
Usun wszystkie stosowne DTCs, a potem wykasuj kody i wykonaj test ponownie.
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END HEC DTC U1262===
===PCM DTC P0460===
Kod: P0460 – Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Uszkodzenie obwodu nadajnika poziomu paliwa.
Niesprawny lub uszkodzony modul zestawu wskazników.
Uruchom diagnostykę zestawu wskaźników.
===END PCM DTC P0460===
===PCM DTC P0113===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END PCM DTC P0113===
===PCM DTC P0602===
Kod: P0602 – Błąd programu PCM
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Control Module Programing Error.
--Possible Cause--
– Damaged PCM.
===END PCM DTC P0602===
===PCM DTC P0174===
Kod: P0174 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych.
Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobne naiedostateczne ciśnienie paliwa.
Układ odpowietrzania skrzyni korbowej
Możliwa nieszczelność układu dolotowego powietrza.
Silnik prawdopodobnie nie utrzymuje podciśnienia ze względuna nieszczelność.
Suspeite do circuito do HO2S21.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Niedrożny filtr paliwa ogranicza przepływ paliwa do regulatoraciśnienia. Jeżeli dopływ paliwa do filtru jest prawidłowy, prawdopodobnieniedrożny jest filtr paliwa.
Niedrożny lub zanieczyszczony wtryskiwacz(e).
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
===END PCM DTC P0174===
===PCM DTC P0443===
Kod: P0443 – Usterka układu odprowadzania par paliwa.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka układu odprowadzania par paliwa.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą
Zwarcie z VREF.
===END PCM DTC P0443===
===MC DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Wielofunkcyjny wyświetlacz informacyjny
===END MC DTC B1318===
===ECS DTC B1994===
Kod: B1994 – Obwód poduszki bocznej powietrznej otwarty, z przodu po stronie kierowcy
Moduł: Elektroniczny czujnik zderzeniowy
Szczegóły kodów usterek
Przerwa w obwodzie poduszki bocznej (strona kierowcy).
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
===END ECS DTC B1994===
===ECS DTC B1877===
Kod: B1877 – Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
Moduł: Elektroniczny czujnik zderzeniowy
Szczegóły kodów usterek
Obwód wiązki przewodów otwarty
===END ECS DTC B1877===
===ECS DTC B1318===
Kod: B1318 – Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Elektroniczny czujnik zderzeniowy
Szczegóły kodów usterek
Niskie napięcie akumulatora
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Sprawdź bezpieczniki.
Zasilanie bezpiecznika
Akumulator rozładowany lub uszkodzony
Sprawdź stan akumulatora.
Sprawdź układ ładowania akumulatora.
Sprawdz zlacze pod katem uszkodzenia lub zabrudzenia.
Sprawdz zlacza i wiazke przewodów pod katem uszkodzenia lub zabrudzenia.
Sprawdzić wiązkę przewodów i odpowiedni bezpiecznik.
Wysoka rezystancja w przewodach instalacji elektrycznej.
Informacje dodatkowe
Powinna zapalić się lampka ABS.
Powinna zapalić się lampka ESP.
Ostrzeżenie o usterce ESP zostanie wyświetlone na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy.
===END ECS DTC B1318===
===CTM DTC B1244===
Kod: B1244 – Uszkodzenie obwodu przeka_nika wycieraczki tylnej szyby.
Moduł: Moduł zegara centralnego (Central Timer Module).
Szczegóły kodów usterek
Uszkodzenie obwodu przeka_nika wycieraczki tylnej szyby.
===END CTM DTC B1244===
===CTM DTC B2256===
Kod: B2256 – Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Moduł: Moduł zegara centralnego (Central Timer Module).
Szczegóły kodów usterek
Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
Styk EN23 modułu GEM(C426; Niebieski)
===END CTM DTC B2256===
===CTM DTC B1428===
Kod: B1428 – Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
Moduł: Moduł zegara centralnego (Central Timer Module).
Szczegóły kodów usterek
Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.
===END CTM DTC B1428===
Pomoc w odczytaniu kodów błędów
Strona 1 z 1
witam
poprosze o pomoc:
elm kupiłem, podłączyłem ForScanem (tylko on wykrył mi błędy), OBDCheck, Torque-pokazały zero błędów.
wyszło mi cos takiego, nie wiem jak to zinterpretować, może ktoś pomoże
:
\
DTC W RVM U0028:87-0B
to co znalazłem opisuje poniżej, ale jako laik poprosze kolegów o wsparcie:
1. U0028 Vehicle Communication Bus A
2. https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 86700.html
3. http://www.howacarworks.com/files/242/pdf/page-691.pdf
* niestety nie wykazało mi żadnego błędu związanego z Btooth ze stacją Pioneer, ktoś może ma jakis pomysł czym/jak to sprawdzić?
poprosze o pomoc:
elm kupiłem, podłączyłem ForScanem (tylko on wykrył mi błędy), OBDCheck, Torque-pokazały zero błędów.
wyszło mi cos takiego, nie wiem jak to zinterpretować, może ktoś pomoże
\
DTC W RVM U0028:87-0B
to co znalazłem opisuje poniżej, ale jako laik poprosze kolegów o wsparcie:
1. U0028 Vehicle Communication Bus A
2. https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 86700.html
3. http://www.howacarworks.com/files/242/pdf/page-691.pdf
* niestety nie wykazało mi żadnego błędu związanego z Btooth ze stacją Pioneer, ktoś może ma jakis pomysł czym/jak to sprawdzić?
Może nieco zmienię temat...
Powiedzcie mi, jaka jest różnica pomiędzy ELM v1.5 a ELM v2.1?
Znalazłem takie coś: http://pl.aliexpress.com/item/V1-5-Super-MINI-Bluetooth-ELM-327-Version-1-5-OBD2-OBDII-ELM327-for-Android-Torque/32272347186.html?spm=2114.13010208.99999999.318.63OZ4Z
Stąd te pytanie.
Powiedzcie mi, jaka jest różnica pomiędzy ELM v1.5 a ELM v2.1?
Znalazłem takie coś: http://pl.aliexpress.com/item/V1-5-Super-MINI-Bluetooth-ELM-327-Version-1-5-OBD2-OBDII-ELM327-for-Android-Torque/32272347186.html?spm=2114.13010208.99999999.318.63OZ4Z
Stąd te pytanie.



Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6