falujące obroty

Postprzez adicho1 » 6 sty 2015, 17:32

witam chciałbym odświerzyc temat czy może ktoś będzie wiedział dlaczego teraz przy zimowych porach po odpaleniu silnik "obroty" faluja przez parę sekund potem słysze lekki postuk. Lecz bardziej mi zalezy na rozwiazaniu problemu z falującymi obrotami z góry dzięki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 06:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 20:23

adicho1 napisał(a):....dlaczego teraz przy zimowych porach po odpaleniu silnik "obroty" faluja przez parę sekund potem słysze lekki postuk. ...

niestety nie wiem dlaczego "obroty" falują (sam też mam od czasu taki objaw) ale wie chyba co stuka..
to webasto przy dopalaniu ma taki cykl pracy
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 16 lut 2015, 22:11

bo jest problem ze stabilizacją ciśnienia paliwa na szynie.winny SCV lub wtryski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 22:40

gosc czekal od stycznia na jakiekolwiek info, i z tego co widac to ja uderzylem w stol i ..
ale chyba warto bylo ;P
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 16 lut 2015, 22:41

jasne.....wszystkie stare kotlety odgrzewasz....FastFood czy co ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 22:45

stare to okreslenie relatywne..
ktos ma/mial problem i nikt palcy nie ruszyl noi mu nie pomogl
a taki sens ma to forum i nie tylko to
to jest moje zdanie i nikt nie musi sie nim sugerowac!
od karcenia jest moderator.
juz kiedys otzrymalem zloty szpadel <dupa>
ja z powodu wolnych mocy czasowych odswiezam temat i dopisuje co moge.
kto nie chce, nie musi czytac..
zawsze pozostaja alternatywnie scianki miejskich toalet <spoko>

pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 16 lut 2015, 22:52

Enduro napisał(a):dopisuje co moge.
Enduro napisał(a):alternatywnie scianki miejskich toalet <spoko>

no właśnie......
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 22:56

koncze pobyt dzisiaj na forum,bo jak tak dalej pojdzie to w duecie z Tadziole do 10tys dzis jeszcze dojade,
spadam ide na erotyke <nie powiem> popatrzec :P

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 16 lut 2015, 23:00

a tak fajnie szło....to my se popisali :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez spinach76 » 25 sty 2016, 15:57

Panowie dołączę się do tematu. Mam ten sam problem. po odpaleniu bez dodawania gazu falowanie 750-1100rpm 5 minut potrzymam na 1000rpm i później przez cały dzień spokój dopóki całkiem nie ostygnie. Jak tyko wskazówka od temperatury jest na zakresie nawet malutko to jest ok a rano przy 3 czy 5 stopniach lipa. Możliwe że układ chłodzenia zapowietrzony była wymiana rozrządu więc jest to możliwe z tego co wyczytałem na tym forum inna opcja to akumulator no i później są już poważniejsze zawór scv wtryski itp.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Leoo » 25 sty 2016, 23:44

Nalej sobie 200ml oleju LM1052 albo Orlen 2T do baku podczas tankowania do pełna.
Akumulator wykluczysz zwyczajnie mierząc napięcie.
Masz DPF w aucie z 2003r? Poważnie <co?>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez spinach76 » 26 sty 2016, 19:37

Tak mam DPF poniewaz to niemcy kiedy wszedl przepis zwracali dosc sporo za jego zalozenie zeby uzyskac zielona naklejke. No trudno mi bedzie tutaj kupic te polskie specyfiki. Wydaje mi sie ze obroty skacza wraz ze zmienionym dzwiekiem vacum ale teraz czy vacum nie zmienia swojej pracy z powodu falujacych obrotow:) Akumulator zmierze jutro na zimnym motorze rano robila mi sie troche dyskoteka z oswietlenia w kabinie ale pali z kopa bez problemow byle nie spadla temperatura do konca co objawia sie tym samym co rano dzis bylo znosniej bo temperatura byla +9 jesli dobrze pamietam akumulator przy rozruchu nie moze spasc nizej niz 9V inaczej do wymiany jest. Czy sie mylę?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Leoo » 26 sty 2016, 21:22

Jeśli podczas rozruchu wskazówki na desce zaczynają dzikie harce zamiast leżeć spokojnie to akumulator jest do wymiany. Kiedy silnik odpali, praktycznie cały prąd w aucie pochodzi z alternatora. Jeśli napięcie będzie niestabilne mamy problem z alternatorem albo z jego rolką.
Liqui Moly to Niemcy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 26 sty 2016, 21:48

spinach76 napisał(a):Panowie dołączę się do tematu. Mam ten sam problem. po odpaleniu bez dodawania gazu falowanie 750-1100rpm 5 minut potrzymam na 1000rpm i później przez cały dzień spokój dopóki całkiem nie ostygnie

Zawór scv sobie wymień i problem zniknie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez spinach76 » 26 sty 2016, 22:13

Wiec logiczne jest ze gdy odpale zimne auto zdejme minus i bedzie dalej szalenstwo wyklucze problem z aku. Później zdejmujac pasek z alternatora wyklucze problem z alternatorem jesli dalej faluja. No wiem z tego forum ze SCV moze byc szkodnikiem tyle tylko ze trzeba do tego podejsc logicznie?
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez tadziol » 26 sty 2016, 22:29

spinach76 napisał(a):gdy odpale zimne auto zdejme minus
to sobie dopiero narobisz kłopotów. Nie wolno !
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez spinach76 » 26 sty 2016, 22:40

Ok tadziol to oblece miernikiem jutro i popatrze tez na napiecie podczas pracy co sie dzieje. Jesli chodzi o zawor znalazlem taki ale byly wadliwe serie jesli wiecie ktore to poprosilbym o pomoc rowniez w numerze katalogowym http://m.ebay.de/itm/Denso-Saughubsteuerventil-SCV-294009-0120-Common-Rail-Mazda-Nissan-Opel-Isuzu-/272061388550?nav=SEARCH ale czy do mojej musze zadzwonic do goscia i spytac. W opisie jest zawarta taka informacja 294000-0040 (Denso) = RF5C13800 (Mazda)
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez tadziol » 26 sty 2016, 22:49

Jeśli masz silnik Rf5c to ten z inku pasuje. Wadliwe były serie o n-rze 006.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez spinach76 » 26 sty 2016, 22:59

Tak mam RF5C. Tadziol dziekuje na razie za pomoc. To auto i mechanicy mnie wykoncza nerwowo.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2014, 18:55
Posty: 49
Auto: Mazda 6 2.0 2003
Diesel z DPF

Mazda GH 6 2.2 2011.11
Diesel, Kombi 163

Postprzez Leoo » 27 sty 2016, 00:16

Zawór SCV zwyczajnie zużywa się podobnie jak wtrysk czy dwumasa. Mój 006 przejeździł 180kkm. Poprawione SCV z RF7 też się "psują", zwłaszcza po zalaniu kiepskiego paliwa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6