Strona 1 z 1

Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 4 gru 2014, 16:13
przez molakxxx77
Witam !

To mój pierwszy post na tym forum, jestem właścicielem 143 konnej mazdy combi z 2006r.
Od pewnego czasu moja mazda zaczęła szarpać na obrotach ok 1500-1600 na każdym biegu, gdy tylko wskazówka obrotomierza spadała na ten niższy pułap od razu pojawiało się charakterystyczne szarpanie.
Dzisiaj stało się coś znacznie poważniejszego, samochód zaczął dziwnie się zachowywać już na wyższych obrotach ok 2tys zacząłem odczuwać to szarpanie bardziej intensywnie, chciałem dojechać do domu i trzymałem ją na 2300 obrotów aż pojawiło się takie szarpanie że byłem zmuszony zatrzymać samochód i przetransportować go pod dom na holu gdyż dalsza jazda była by nie możliwa. Problem z szarpaniem pojawił się jakiś miesiąc temu ale nie przypuszczałem że może stać się coś poważniejszego.
Czy ktoś z Was domyśla się co mogło się stać, bądź miał już taki problem?
Proszę o pomoc :( :( :(

PostNapisane: 4 gru 2014, 20:16
przez Kristof11
2mas padł? :|

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 4 gru 2014, 21:57
przez dobrzyn22
też miałem takie pierwsze skojarzenie..

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 5 gru 2014, 22:17
przez molakxxx77
Witam ! Mam jeszcze pytanie jaka jest żywotność 2 masu, jak wygląda to u Was w praktyce, co ile km pojawia się konieczność zmiany bądź regeneracji. Jeżeli w ogóle pojawia się taka konieczność :) Drugie pytanie dotyczy regeneracji koła 2 masowego, jak to wygląda w praktyce? Czy jest sens regeneracji która jest o wiele tańsze ponieważ są to ceny wachajace się 600-1000? lepiej kupić nowe czy regenerować tamto? Dodam że nowy dwu mas nie jest tani, ok 2 tys złotych. Do tego często pojawia się jeszcze potrzeba zmiany sprzęgła. Proszę o podpowiedź, jak zrobiliście na moim miejscu? Dajcie jakiś rady. Z góry dzięki :)

PostNapisane: 5 gru 2014, 22:28
przez dobrzyn22
molakxxx77 napisał(a):Mam jeszcze pytanie jaka jest żywotność 2 masu, jak wygląda to u Was w praktyce, co ile km pojawia się konieczność zmiany bądź regeneracji

nie ma 1 odpowiedzi na to pytanie – wiele zależy od stylu jazdy/operowania sprzęgłem

molakxxx77 napisał(a): Drugie pytanie dotyczy regeneracji koła 2 masowego

poczytaj np. tu:
viewtopic.php?f=410&t=66208&p=2506055&hilit=regeneracja+ko%C5%82a#p2506055

PostNapisane: 5 gru 2014, 22:29
przez molakxxx77
Dzięki :)

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 5 gru 2014, 22:30
przez Pawel 32
Ha zadałeś właściwe pytanie po pierwsze nie ma nowych kół 2 masowych nawet w sklepach tylko po REGen.Nowe tylko w SERVICE.Wymiana koła 2 masowego polega na wyciągnięciu skrzyni biegów i pod jać się regeneracji koła ale i też docisk należy do regeneracji gdyż słoneczko może być wytarte i powierzchnia tarcia również w tym tarcza i łożysko oporowe na joutube jest tego ful.

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 6 gru 2014, 09:19
przez zboq
że hę ? a co to za herezje wypisujesz ?

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 6 gru 2014, 12:17
przez kubsztyk
Kolega może mieć po części rację, bo nawet w Auto-Świecie czytałem, że często do pudełek z "nowymi" 2-masami trafiają te po regeneracji. Lecz ile w tym prawdy, a ile teorii spiskowej to mało kto wie.

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 6 gru 2014, 13:32
przez Pawel 32
Witaj Jeżeli zakupujesz w sklepie lub hurtowni żądają starego po co, tak samo turbina, bo taniej kupisz jak zdasz stare.

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 6 gru 2014, 13:52
przez kubsztyk
W moim przypadku, gdy kupowałem nówkę LUK-a przez allegro ze sklepu z częściami do japońców (Jparts zdaje się), to nikt nie wymagał zwrotu starego.

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 6 gru 2014, 18:51
przez smile
Przestańcie wierzyć we wszystko co usłyszycie. A już na pewno nie we wszystko co jest na youtubie..

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 22 gru 2014, 17:19
przez molakxxx77
Mechanik w pierwszej kolejności postawił na usterkę turbo sprężarki jednak jak się okazało był to błędny traf, po wstępnych oględzinach awaria sprężarki "niby" została wykluczona, z dwumasem także wszystko w porządku.
Po zdjęciu filtra powietrza z rury ssącej zaczęły wydobywać się spaliny, silnik pracuje nierówno.
Mechanik na razie nie ma czasu aby się tym zająć. Może mieliście już taki problem? proszę o jakieś podpowiedzi, co mogło "klęknąć". Mechanicy straszą nawet awarią tłoka...

Proszę o pomoc :) Pozdrawiam

Re: Usterka poprzedzona szarpaniem.

PostNapisane: 28 gru 2014, 12:05
przez Pioteq25
Sprawdź zawór SCV i EGR. Potrzebna diagnostyka mechanika, który siedzi w mazdach, bo będzie cie to dużo kosztowało u Pana Henia od VW <oczko>