Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan

Postprzez tomekwr » 20 wrz 2014, 16:45

Witam mam stuki tj wtryskow( chyba ) na zimnym silniku podpiolem forscana i wartosci na zimnym jak i na cieplym silniku wyszy takie 1-0 2-0 3-0 4-1 czyli wychodzi ze dobre. Ale zauwazylem ze na zimym silniku wartosc ISC CMP –,, KOREKTA dawki paliwa dla sterowania predkoscia biegu jalowego,, mam 3 a jak silnik sie rozgrzeje mam 1 i nie wiem co to znaczy, ktos moze wie co to znaczy???
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 16:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Postprzez zboq » 20 wrz 2014, 21:30

Test przelewowy kolego do wykonania i z wynikami wróć na forum :).
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez tomekwr » 20 wrz 2014, 22:10

Przelewy juz na samym poczatku sprawdzilem 1,2,4 zwracaja to samo a 3 wiecej ale niby miesci sie w normie 1.4 czyli co forscan cos zle pokazuje czy moze dla silnikow rf5c nie pokazuje wartosci ujemnych i przez to jest niby dobrze bo 0 ???? a co jest odpowiedzialne za ,, Korekta dawki paliwa dla sterowania predkoscia biegu jalowego,, ten zawór pompy czy sama pompa bo ta wartosc jest chyba za wysoka i wtedy stuka ?
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 16:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Postprzez zboq » 22 wrz 2014, 07:44

Stukanie na zimno jest dla mnie znanym tematem. Zawsze winne były już kiepskie wtryskiwacze. Z tym, że u mnie to było widać na przelewie i korekcie. Po wymianie stuki znikały. Zobacz jak u mnie wyglądało łomotanie podczas pierwszej zimy z madzią :)
https://www.youtube.com/watch?v=Ody6JUkHLr0

A co do korekty dla biegu jałowego to może jest to spowodowane tym, że na zimno silnik pracuje tak jakby na ssaniu ?.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez tomekwr » 22 wrz 2014, 15:47

To ze u mnie wtrysk nawala to ja tez wiem tylko ktory??? U mnie tez tak nawalaja przy ujemnych temperaturach moze tylko troche krocej niz na Twoim filmiku ale podobno to normalna rzecz przy takich temperaturze . No dobra a ktory sadzisz ze mam do wymiany ten 3 co najwiecej zwraca? bo ja juz myslale oddac go na stół niech go najpierw sprawdza.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2014, 16:34
Posty: 12
Auto: mazda 6 gy 2.0 citd 136km

Postprzez zboq » 22 wrz 2014, 17:29

Zaczął bym od tego który przelewa najwięcej, ale ponieważ będziesz miał jeden wyciągnięty to równie dobrze możesz sprawdzić wszystkie....
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez adicho1 » 12 sty 2015, 15:42

witam mam problemik z madzia przy zimnych temperaturach slysze stukanie w silniku po sprawdzeniu forskanem okazalo mi takie parametry wtryskiwaczy

3.png


natomiast egr pokazalo tak czy ma ktos foty jak powinny wygladac wtryski "parametry wtryskow"

4.png


i jedno pytanie jeszcze czy te 2 wtryski sa do wymiany moze go przegonic na autostradzie
z gory dziekuje za pomoc



dodam do tego ze nie robilem kalibracji bo mislem za zimne paliwo 28 stopni
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 05:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez krystian77 » 19 sty 2015, 21:18

Rzeczywiście rozrzut wartości korekcyjnych jest u Ciebie bardzo duży.
U mnie ostatnio też wtryski już trochę klepały. Dolałem preparat do czyszczenia wtrysków do paliwa, i ostatnio po wyjeżdżeniu baku samochód sam w trasie poprawił korekcje wtrysków. Ponieważ temperatura na zewnątrz ostatnio dopisywała dla pewności odpaliłem jeszcze raz tym razem z Forscana kalibracje na czystym DPF. Wartość korekt w miarę się wyrównały, a co ważniejsze wróciły w okolice wartości z przed roku.
Spróbuj może z jakąś chemią do paliwa,a po paru set km poszukaj ciepłego garażu i odpal kalibrację.
Mam inny silnik ale jeżeli interesują Cię moje korekty to daj znać na priva.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez maziadm » 20 sty 2015, 09:46

Właśnie tak jak pisze kristian77 w pierwszej kolejność coś dodaj do paliwa.
Polecam olej do 2T np. LM 1052 lub Elf Moto 2 HP Eco / Off Road (to jest to samo tylko ten drugi już po zmianie opakowania/etykiety).
No i plan min. to wyjeździć co najmniej 2 zbiorniki ON.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 05:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez krystian77 » 20 sty 2015, 14:29

U mnie po zalaniu specyfika do baku to Mazda już po paruset km sama sobie zrobiła kalibrację. Ale wiadomo że to różnie jest w warunkach drogowych. Ostatnio dochodzę do wniosku że raczej zacznę częściej kalibrować wtryski.
Tyle że jeśli chodzi o kalibrację to jesteśmy uzależnieni o d warunków pogodowych, albo mamy garaż i nie ma na co czekać tylko kalibrować. :D
PS. Wydaje mi się że ta procedura z Forscana działa trochę inaczej niż ta na "kabelek"– wydaje mi się że trwa trochę dłużej i na koniec nie miga świecami żarowymi, ale możliwe że przeoczyłem.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez adicho1 » 25 sty 2015, 13:50

witam zrobilem znowu kalibracje wtryskow i juz jest mniejsza rozbierznosc lepiej pracuje i nie klekocze przy rozruchu mam nadzieje ze bedzie ok zastanawiam sie czy wlewac teraz preparat to czyszczenia wtryskow
pozdrawiam

Dopisano 25 sty 2015, 14:54:

maziadm napisał(a):olecam olej do 2T np. LM 1052 lub Elf Moto 2 HP Eco / Off Road (to jest to samo tylko ten drugi już po zmianie opakowania/etykiety).



pytanie chcesz bym dolal oleju do paliwa ???????????????? nie rozumienm myslalem ze sie dodaje specyfiki do czyszczenia wtryskow
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 05:42
Posty: 27
Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km

Postprzez rsk » 25 sty 2015, 14:48

Jak zacznie znowu klekotać to wlej, wyjeździj i skalibruj.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 07:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez krystian77 » 25 sty 2015, 22:04

adicho1 napisał(a):witam zrobilem znowu kalibracje wtryskow i juz jest mniejsza rozbierznosc lepiej pracuje i nie klekocze przy rozruchu mam nadzieje ze bedzie ok zastanawiam sie czy wlewac teraz preparat to czyszczenia wtryskow
pozdrawiam

Wlanie preparatu nie powinno zaszkodzić. Zawsze możesz zatankować na jakiejś stacji bak lepszego paliwa, najlepiej takiego które ma reklamie "właściwości czyszczące". Znam co najmniej jednego dystrybutora, którego pracownicy zawsze mnie w ten sposób namawiają :D .
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Michal85 » 8 lut 2015, 21:48

Witam, przy użyciu FORScana chciałem sprawdzić stan wtryskiwaczy. Podłączyłem komputer z zainstalowanym FORSCanem wersja 2.2.1 za pomocą kabla ELM327 v1.5a. Program połączył się z samochodem, takie parametry jak:
Ciśnienie szyny paliwowej
Żądane ciśnienie szyny paliwowej
Obroty silnika
Ciśnienie doładowani itp. działają, natomiast wszystkie:
Zarejestrowana wartość (wtryskiwacz nr 1 do 4 przy 35 do 140 MPa) [US] oraz Wartość korekty dla wtryskiwacza nr od 1 do 4 [mm3/suw] wynosi cały czas 0. Jaka może być tego przyczyna?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 19:08
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2006 r.

Postprzez klosek6 » 9 lut 2015, 21:17

To się ciesz , Masz wszystkie wtryski w bardzo dobrym stanie , a jak 0 to idealnie jest .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 15 lut 2015, 23:21

wg. mazdy wartosci przelewowe w RF7J od +100 do -100 sa w normie
powyzej zalecana jest wymiana
najlepiej kalibracja potwierdza ich sprawnosc w 100%.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez klosek6 » 29 maja 2015, 21:13

Witam.

Sprawdzałem swoje wtryski i po kalibracji mają bardzo duże odchyłki szczególnie na 1 cylindrze
FI_LRN_01 ma 226 !! a pozostałe
na 2 ma -32
na 3 -40
na 4 0

niepokoi mnie 1 wtrysk auto normalnie przyspiesza ma moc tylko dziś jechałem i po szybkiej jeździe zaświeciła mi się kontrolka DPF więc zredukowałem bieg a jechałem akurat w trasie obroty utrzymywałem powyżej 2000 tys i po około 10 km kontrolka zgasła . Na komputerze żadnych błędów tylko niepokoi mnie ten wtrysk muszę go chyba wymienić bo ma strasznie duża odchyłkę .Spróbuję jeszcze czyszczenie i kalibrację wtrysków zobaczymy czy pomoże
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 30 maja 2015, 16:29

klosek6 napisał(a):...
FI_LRN_01 ma 226 !! a pozostałe
na 2 ma -32
na 3 -40
na 4 0
.. .Spróbuję jeszcze czyszczenie i kalibrację wtrysków zobaczymy czy pomoże

zamien miejscami pierwszy i drugi, przepisz kody i po kalibracji sprawdz korekty.
wtedy sprawa bedzie jasna.
uszkodzony wtrysk uszkodzi tlok <glupek2>

E.
Ostatnio edytowano 30 maja 2015, 23:03 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez m@riusz39 » 30 maja 2015, 22:13

Posłuchaj Enduro
To co może zrobić lejący wtrysk z silnikiem – potrafi w momencie postawić na baczność włosy na głowie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Enduro » 30 maja 2015, 23:04

ale co masz tu na mysli..?
chetnie poslucham/poczytam..

pozdr.E
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 00:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6