Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan

Postprzez smile » 3 maja 2019, 01:12

dobrzyn22 napisał(a):a masz zdjęcie "przed" ?


Tak, na trzeciej stronie tego wątku.

DooOminO napisał(a):A może kompresji nie ma ? :D


Oby już nigdy <nie powiem>

------------------
Pojeździłem troszkę aby dobrze dogrzać silnik, potem zapuściłem korekty wtrysków i taki oto obraz powstał obecnie :)

03052019 GY 290k km dwa nowe wtryski, po kalibracji.jpg
03052019 GY 290k km dwa nowe wtryski, po kalibracji
Ostatnio edytowano 3 maja 2019, 15:43 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 3 maja 2019, 09:01

Porównując widać, że korekty coraz bardziej się powiększają i to dość szybko... Wg mnie, tak jak pisałem wcześniej – wszystkie masz już po prostu wyeksploatowane

EDIT:
dodam jeszcze, że u mnie po zastosowaniu preparatu LM nie zauważyłem prawie żadnej poprawy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 4 maja 2019, 20:59

A jakie masz ciśnienie na szynie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez duch1604 » 6 maja 2019, 19:54

A jakie powinno być prawidłowe? U mnie bardzo sie waha na wolnych obrotach. Od 32000-33000kpa do 38000-39000kpa. Wymieniłem wtryskiwacze i jest dokładnie jak przed wymianą. Tylko że korekty mniejsze bo podchodziły pod 200. Otóż po kalibracji jest i było wszystko nieźle. Po kilkudziesięciu km auto samo sie kalibruje i wtedy to silnik na zimnym podczas przyspieszania terkocze, klekocze, jakby wtryski stukały. Na wolnych też byle jak pracuje. Obroty potrafią delikatnie falować. A co gorsza na zimnym za niskie ma obroty o co najmniej 50obr co powoduje drganie karoserią. Warsztat w którym brałem wtryski radził mi od razu przy zakładaniu wtrysków zmieniać czujnik ciśnienia paliwa. W necie też podobne objawy ludzie miewali przy uszkodzeniu owego czujnika. Może ktoś ma filmik jak wygląda prawidłowe ciśnienie na szynie?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez DooOminO » 6 maja 2019, 23:55

Prawidłowe ciśnienie to 330-350bar na jałowym bez większych wahań, czujnik może podawać błędne wartości tak samo jak scv może błędnie dozować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez smile » 7 maja 2019, 18:13

U mnie akurat PCM źle sterował SCVem przez to ciśnienie strasznie skakało.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez duch1604 » 7 maja 2019, 18:32

A jak się dowiedziałeś że to wina PCMu?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez DooOminO » 7 maja 2019, 21:51

Pcm źle sterował scvałem? A nie czasem scv błędnie wykonywał polecenie z pcm ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez skabol_87 » 20 cze 2019, 17:29

Witam czy ktoś może spojrzeć na moje wartości wtrysków na forscanie? Kalibracja wtryskiwaczy za każdym razem przerwana po ok 2min
Załączniki
IMG_20190620_164648.jpg
IMG_20190620_160508.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 18:34
Posty: 56
Skąd: Tychy
Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2019, 17:47

wydaj mi się że czwarty wtrysk do wymiany. Trzeba jeszcze sprawdzić czy piny w kostce są ok jak i sama kostka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DooOminO » 22 cze 2019, 17:43

Nic nie jest do wymiany, pokaz jeszcze wartość korekty dla podtrzymania pracy biegu jałowego, tak w ogóle z autem dzieją się jakieś niepokojące rzeczy? Dymi?
PS sprawdź czy korekty nie będą się różnić po wciśnięciu sprzęgła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Simonkg » 19 sie 2019, 18:38

Witam a ja mam taki problem ktory mędzy mnie od jakiegoś czasu. Rok temu w sierpniu wysłałem do warszawskiej firmy zajmującej sie systemami Denso swoje wtryskiwacze, przebieg samochodu w chwili stwierdzenia uszkodzenia 160tys, po zregenerowaniu montaż wg sztuki odczyty na forskanie były gorsze niż przed regeneracją wiec sru kalibracja po przeprowadzeniu cisza ale tylko do następnego dnia... i znowu klekot :| kilka razy próbowałem tego samego i wartości utrzymywały sie cały dzień do porannego odpalenia i znów kibel. Po wizycie w aso i aktualizacji sterownika plus 4 razy kalibracja wartosci trzymały sie 2 tygodnie i znowu dupa. aktualnie siedze w warszawie a auto w firmie która regenerowała wtryskiwacze. Goście twierdzą że wtryskiwacze są ok i trzeba szukać winy w innym elemencie...
teraz pytanie do starych wyjadaczy czy ktoś miał kiedyś taki temat? silnik chodzi jak traktor a eksperci twierdzą że z wtryskami jest wszystko ok...
scv odpada bo dopiero wymieniłem na oem
wszystkie filtry i układ sprawdzone auto ma moc i reszta parametrów w normie
Prosze o jakąkolwiek konkretną odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2015, 22:41
Posty: 50 (1/2)
Skąd: Mielec
Auto: Jest Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2007r


Była Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez marwiat » 21 sie 2019, 09:35

Mam podobny problem, auto tak samo się zachowuje, też myślałem że wtryskiwacze bo klepie na zimnym. Stare wtryski na stół probierczy i że w normie, to do innego mechaniora i wtryski na stół diagnoza dwa złe. Kupiłem nowe oryginały a on dalej klepie to znowu dwa stare na stół no i poza normą to kupiłem kolejne nowe dwa i co? dalej to samo. Klepie budą trzęsie. Czyli stare jednak były ok bo na nowych to samo kalibracje lekko w dwie min. przechodzi a poprawy brak. Nowy scv i nic, Nowa poducha olejowa oryginał no i silnik nie skacze i budą nie trzęsie ale wtryski klapią jak w tdi. To może układ podciśnienia do bani? znalazłem dziure na wężu intercoolera wężyki sprawdzone są ok a zaworki podciśnienia przy chłodnicy brzęczą częściej niż dawniej i dalej topornie pracuje. Zauważyłem że pasek wielorowkowy skacze wymiana rolek paska napinacza sprzęgiełko alternatora i koła pasowego pasek nie skacze a koło pasowe zaczeło trzeć o obudowe rozrządu. Nowe koło i nic dalej trze no dorobiłem podkładkę z tektury dystansową poszła w koło i prawie nie trze. A klepanie jakby wtrysków lepiej słychać bo ciszej pod maską. Kontrola paska rozrządu i koło zębate wałka rozrządu scentrowane. Nie wiem co Ci da opis wykonanych napraw jedynie to że moim przypadku nie pomogło i szukam dalej. Kupiłem sterownik wtryskiwaczy i planuję go podmienić może tam wina siedzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez DooOminO » 21 sie 2019, 20:58

Sterownik wtryskiwaczy?, wtryskiwaczami steruję bezpośrednio pcm.
Jakie są korekty wtryskiwaczy po rozgrzaniu? Może równej kompresji nie trzyma na wszystkich cylindrach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 22 sie 2019, 08:30

DooOminO napisał(a):wtryskiwaczami steruję bezpośrednio pcm.

Nieprawda. W silniku RF5C jest jeszcze IDM.
Dopiero w RF7J,R2AA jest sterowanie bezpośrednio z PCM-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 26 sie 2019, 07:16

To już sterownik typowo sterujący/wykonujący polecenie z pcm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 18 wrz 2019, 08:11

dobrzyn22 napisał(a):3. sam jestem ciekaw, czy po wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na fabrycznie nowe, wszystkie korekty będą miały 0 , ewentualnie jakieś bardzo małe ( np. +/-20 )


Wiem już nieco więcej w temacie – może nie fabrycznie nowe, ale fabrycznie regenerowane :

Przed wymianą – nowy był tylko wtryskiwacz nr.4.:
przed.png


i po wymianie pozostałych trzech – przy czym wtryskiwacz nr.4 jest obecnie jako nr.1.:
po.png



No i co mnie ciekawi – to wtryskiwacz, który został zamieniony miejscem praktycznie nie zmienia wartości, pomimo 2 krotnej kalibracji – no i te wartości są trochę wysokie jak na praktycznie nową sztukę.

Przed wymianą mógł próbować dostosować się korektą do pozostałych – stąd nie przejmowałem się wyższymi wartościami, pomimo tego że był nowy, ale teraz to trochę dziwne, że 3 mają niskie korekty, a ten dalej wysokie, nawet pomimo zamiany miejsc.

Jakieś pomysły ? <co?>

PS. oczywiście wtryskiwacze odpowiednio przypisane z nowymi kodami.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 19 wrz 2019, 08:55

A jakieś efekty dodatkowe ? Klepanie,stukanie...? Nierówna praca po rozruchu na zimno ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 19 wrz 2019, 09:03

nic z tych rzeczy...silnik pracuje minimalnie ciszej ( ale to może być też efektem wymiany oleju ).
Dziś, po przejechaniu już kilkudziesięciu km od wymiany wtrysków zrobiłem jeszcze raz kalibrację i wtryskiwacz nr.1. nadal ma je na podobnym, wysokim poziomie – nie rozumiem dlaczego <co?>

Jeszcze spróbuję odpiąć BOXa , i wtedy zrobić kalibracje-zobacze czy będzie różnica

tak to wygląda:
Screenshot_2019-09-19-11-16-56-089_com.astech.forscanlite.png
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 19 wrz 2019, 11:44

dobrzyn22 napisał(a):odpiąć BOXa

Ja też mam i kalibruję razem z nim. V-TECH ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6