Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan

Postprzez tadziol » 16 mar 2019, 09:35

Ale nie w Denso Wa-wa. Tam ok 800 stów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez Dark_Mat » 16 mar 2019, 11:39

Jeśli oni tyle biorą za regenerację, to jestem pod wrażeniem, że w ogóle mają klientów. Nowy wtrysk można dostać za 1100-1200zł, jak się dobrze poszuka, więc regeneracja za 70% ceny nowego traci trochę sens.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 284 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 16 mar 2019, 11:44

Dark_Mat napisał(a):~400zł za sztukę zazwyczaj kosztuje regeneracja. Tyle ja dawałem.

A dostałeś po regeneracji nowy kod korekcyjny ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez smile » 16 mar 2019, 21:24

Widzę, że paczka nie zdąży do mnie dojść przed najbliższym tankowaniem, wiec w poniedziałek najpierw wleci do baku 250 ml oleju półsyntetycznego do dwusuwów a potem ON do pełna. Pod koniec tygodnia znów odczytam jak tam życie moich wtrysków :) Może brak im po prostu dobrego smarowania.. :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/57)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 16 mar 2019, 22:52

Kup to :
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-di ... b51e1b5612
i puść motor tylko i wyłącznie na tym specyfiku.
Nawet z pominięciem filtra paliwa. Bezpośrednio zasilanie i powrót do tej puszki. Najlepiej podłącz sobie dwa wężyki o okolicy pompy hamulcowej,tam są rurki zasilania i powrotu z silnika. Niech pracuje tak długo aż wypali wszystko z puszki. Ja tak uratowałem swoje wtryski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez DooOminO » 17 mar 2019, 11:20

W jaki sposób może to naprawić zajechane wtryski ? Czyści nagar lepiej niż ON ale bez przesady, według mnie takie specyfiki to trochę jak to całe "wodorowanie silnika".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 421 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2019, 11:28

a kto wie czy wtryski są zajechane czy brudne?

też miałem korektę na jednym wtrysku odbiegająca od reszty, zauważyłem że kostka od wtrysku jest pęknięta i ją wymieniłem co poskutkowało lepszą korektą i już nie odbiegał od reszty. Wniosek taki że korekty wtrysku nie są miarodajne odnoście stanu wtryskiwacza a to że trzeba poszukać przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez tadziol » 17 mar 2019, 13:43

DooOminO napisał(a):W jaki sposób może to naprawić zajechane wtryski ? Czyści nagar lepiej niż ON ale bez przesady, według mnie takie specyfiki to trochę jak to całe "wodorowanie silnika".

Malej wiary z Ciebie człowiek. Gdybym nie spróbował to też bym odnosił się sceptycznie.
Kupiłem GY/RF7J z uszkodzonym silnikiem. Stała parę miesięcy. Po naprawie silnika okazało się, że brakuje jej mocy. Powód był prozaiczny – po takim okresie nieużytkowania paliwo odparowywuje i końcówki wtrysków po prostu się zaklejają, co powoduje że dawkują tyle ile potrzeba. Właśnie ten specyfik z LIqui Molly je przepłukał i moc wróciła. I nie trujcie mi,że to niemożliwe,bo parę takich przypadków już miałem. Tu na forum też się pojawiły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez matios0001 » 17 mar 2019, 19:56

Też z tego skorzystałem, to powiem wam, że potem jak zrobiło się korekcję to na jednym wtrysku przy tym pierwszym ciśnieniu kiedy robi korektę, to z-100 na – 12 skoczyło. Ogólnie poprawiły się korekty 2 z 4 wtrysków. Ale niestety i tak chyba czeka je wymiana bo kopci jak się depnie i cykają na zimnym.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2018, 13:41
Posty: 41
Auto: Mazda 5, mzr cd 2.0 143 km, 2008r.

Postprzez smile » 18 mar 2019, 17:39

tadziol napisał(a):Kup to :
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-di ... b51e1b5612
i puść motor tylko i wyłącznie na tym specyfiku.
Nawet z pominięciem filtra paliwa. Bezpośrednio zasilanie i powrót do tej puszki. Najlepiej podłącz sobie dwa wężyki o okolicy pompy hamulcowej,tam są rurki zasilania i powrotu z silnika. Niech pracuje tak długo aż wypali wszystko z puszki. Ja tak uratowałem swoje wtryski.


Dzięki za podpowiedź, zrobiłem tak profilaktycznie jak kupiłem auto, 40 tyś temu (w czerwcu 2018) z użyciem Forte ADFC na małym obiegu bez filtra paliwa i od tamtej pory nic nie dolewałem do paliwa i było OK.
Wczoraj miałem pusty zbiornik więc wieczorem wlałem 100 ml oleju półsyntetycznego do dwusuwu z Orlenu i nalalem 15 litrów paliwa, zrobiłem ze 150 km. Silnik pracuje ciszej a dzisiaj na zimnym nie słyszałem tego cykania wtrysku. Dzisiaj wlałem jeszcze 150 ml oleju 2T i zatankowalem do pełna jakieś 50 litrów. Przez ten tydzień będę jeździć i obserwować, akurat nie mam żadnej dłuższej trasy ale dziennie te 150 km robię więc coś tam się będzie dziać w silniku, na razie na pewno jest dobrze nasmarowany układ paliwowy <spoko>
Jestem ciekaw jakie będą korekty po tym specyfiku, który Tadziol testował i jest zadowolony:
500_500_productGfx_a487294c1037f52005ef46d7b2411a62.jpg

Pewnie niedługo się przekonam ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/57)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2019, 18:02

Po zakupie Scenica też zalałem LM na pół zbiornika, potem przez 20 km dałem mu ostro w palnik. Po wyjeżdżeniu LM silnik wyraźnie ciszej chodzi a po rozgrzaniu praktycznie go nie słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8187 (25/168)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum
Grand Scenic

Postprzez tadziol » 3 kwi 2019, 19:51

Oto wartości korekt w GY która zaczęła sprawiać kłopoty z dpf-em.

Dopisano 03 kwi 2019 20:54:

A to wartości po 30 minutach pracy silnika tylko na preparacie LM podanym bezpośrednio z ominięciem zbiornika paliwa. Po tym zabiegu wykonana została kalibracja wtrysków ale już na ON.
Załączniki
AC837B0D-02D1-41A1-B37B-70A564F6B210.jpeg
Przed kalibracją
78B5C6E8-4EF9-4574-B233-34FAB6DE4B5C.jpeg
Po kalibracji i użyciu LM
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez DooOminO » 3 kwi 2019, 20:28

Szok. Dużo aut Pan tak przerobił? Po jakimś czasie nie wracają na złą drogę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 421 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 3 kwi 2019, 20:47

tadziol napisał(a):A to wartości po 30 minutach pracy silnika

przy innych ciśnieniach również podobne różnice ?

Będę mógł też podzielić się swoimi wrażeniami i wartościami korekt przed/po za ok. 2 tyg.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4884 (17/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez tadziol » 3 kwi 2019, 21:09

DooOminO napisał(a):Szok. Dużo aut Pan tak przerobił? Po jakimś czasie nie wracają na złą drogę ?

To jest trzecie które dostało taka kuracje wstrząsowa i poszło bezpośrednio na LM. Kiedy się pogarsza ? Nie wiem.
Ale poleciłem to mojemu klientowi któremu dpf już zaczynał strzelać fochy. Dodaje tylko do paliwa co drugie tankowanie i dpf się uspokoił. A często świecił się stałym światłem i trzeba było kontynuować jazdę do zakończenia wypalania.
Dobrzyn22 pozostałych ciśnień nie porównuje,to już nie ma znaczenia. Dwa pierwsze uważam za wystarczające.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3127 (7/139)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez Mac8181 » 4 kwi 2019, 13:22

To warto stosować ten specyfik co pare tankowań profilaktycznie.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 81 (8/4)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez DooOminO » 4 kwi 2019, 20:28

Ciekawe.. może kluczowe w tych przypadkach jest to, że czyści to cały układ tzn pompę, scv, szynę? Próbuje sobie wyobrazić co ten specyfik tak naprawdę robi, myje i czyści tylko? Bo przykładowo iglica z wtryskiwacza po kilku dniach dopiero wracała do normalnej barwy kompana w nafcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 421 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez smile » 2 maja 2019, 17:45

I tak o to korekty wyglądają 9 tyś km po czyszczeniu na L&M. Olej do dwutaktu wlewam co drugie tankowanie, po prostu nie zawsze pamiętam aby wlać przed paliwem <glupek2>

02052019 GY 290k km.jpg



Miałem wymieniać dziś dwa wtryskiwacze aby wyeliminować cykanie na zimnym silniku ale robi się chłodno już, ja jestem głodny – i nie wiem które dwa wtryski wymienić aby następnego dnia już była cisza ;)

Edycja 1:02 3.05.2019
Poogoda się poprawiła i jestem po wymianie wtryskiwaczy.
Wyleciały pierwszy i trzeci jako te najgirsze. Drugi i czwarty posadziłem koło siebie, na drugi i trzeci cykinder a braki na pierwszym i czwartym uzupełniłem używanymi z pewnego źródła.
Oczywiście zaprogramowane w PCMie wartości z wtrysków. Jutro zrobię sto kilometrów i zajrzę w kalibracje ale chyba jest lepiej <jupi>
Ostatnio edytowano 3 maja 2019, 00:09 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/57)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 2 maja 2019, 18:13

Nie wiem co masz od końca na myśli pisząc tego posta ... Jak dla mnie to do wymiany masz wszystkie 4
smile napisał(a):9 tyś km po czyszczeniu na L&M

a masz zdjęcie "przed" ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4884 (17/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez DooOminO » 2 maja 2019, 20:07

A może kompresji nie ma ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 421 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6