Wartości korekt wtryskiwaczy w Forscan

Postprzez Mac8181 » 7 cze 2017, 20:09

Samochód po wymianie podkładek, wyregulowane luzy zaworowe, wymieniony olej. Wartości wtryskiwaczy wróciły niestety do wartości przed zastosowania forte ale wszystkie są minusowe w przedziale od -12 do -65. Robiłem kalibracje Forscanem i trochę się zmniejszyły ale po kilkudziesięciu kilometrach komputer sam przeprowadził kalibracje i wzrosły. Zrobiłem znowu kalibracje i nieznacznie się zmniejszyły. Czy nowe podkładki muszą się "uleżeć"?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Peeneck » 16 lip 2017, 18:02

Witam Panowie, mam pytanie odnośnie procesu kalibracji Forscanen, a mianowicie wszystko ładnie pięknie, ale...kalibracja rozpoczyna się, obroty wzrastają, po chwili spadają tak mocno, że auto gaśnie... Próbowałem kilkanaście razy i ciągle to samo.. Warunki potrzebne dodatkowe kalibracji spełnione. Jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2014, 20:12
Posty: 2
Auto: Mazda 6 GY Station Wagon
2.0 diesel 136 KM
2004

Postprzez Mac8181 » 3 sie 2017, 17:26

Witam

Mam takie pytanko: drugi raz w odstępie 1700 km robiłem kalibracje forscanem. W obu przypadkach po ponownym uruchomieniu samochodu i pojechaniu gdzieś, zatrzymaniu się i wyłączeniu klimatyzacji samochód sam sobie skalibrował ponownie wtryski na wszystkie wartości minusowe ( wartości wahają się od -8 do -64 przy różnych ciśnieniach. Czy to oznacza że kalibracja forscanem jest zbędna bo samochód i tak zaraz kalibruje po swojemu? Czym różnią się wartości minusowe od dodatnich?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Mac8181 » 5 wrz 2017, 19:36

Wczoraj znowu zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy forscanem. Wszystko ładnie ale dziś Mazdeczka znowu sobie skalibrowała wtryski jak otwierałem brame i garaż, nawet na załączonej klimie. Także chyba kalibracja wtryskiwaczy forscanem w moim przypadku mija się z celem jak i tak Mazda zawsze poprawia :| .
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez jeziorek » 27 sty 2018, 17:53

Mam ten sam problem i w sumie szukam rozwiązania od roku, generalnie auto jeździ, ale wydaje mi się, że po kalibracji i ustawieniu korekt w okolicy 0 jeździ lepiej. Po autokalibracji powracają natomiast ujemne korekty – ze 2 dni po jeździe po mieście w dużym ruchu ulicznym. W trasie chyba dłużej te korekty się utrzymują. Czy ktoś może podrzucić nawet teoretyczne rozważanie dlaczego mogą się ustawiać ujemne korekty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez juro94 » 11 mar 2018, 23:00

Hej Wszystkim,

Poniżej wrzucam odchylenia wtryskiwaczy w mojej Maździe.

3.PNG


Dodam, że praca silnika jest głośniejsza na poziomie 1500 – 2000 obrotów – po prostu słychać, że jest coś nie tak. Do tego silnik przy odpalaniu na zimnym silniku (-10 – -15 stopni) bardzo stukał przy odpaleniu.

Wlewałem STP formuła do wtryskiwaczy diesla + próbowałem robić kalibrację – te wyniki są już po kalibracji.

Przed wlaniem STP, zdarzało się, że silnik szarpał na poziomie wspominanych obrotów, jednak po przejechaniu baku na STP już nie ma szarpania.

Jakie następne zabiegi muszę podjąć? Od razu serwis? Czy wtryski już tylko do regeneracji/wymiany?

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 19:08
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM

Postprzez DooOminO » 14 mar 2018, 07:30

Wtryskiwacz nr 4 mi nie pasuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez juro94 » 14 mar 2018, 09:08

Dzięki za odpowiedź! :)

Stwierdziłeś to po tych odchyłach?

Byłem pewien, że najgorzej pracuje nr 3...

Myślisz, że regeneracja wchodzi w grę?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2017, 19:08
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 I GG polift
rok 2007
Diesel 2.0 143KM

Postprzez tadziol » 14 mar 2018, 09:39

DooOminO napisał(a):Wtryskiwacz nr 4 mi nie pasuje :)

A to z jakiego powodu ?
Przecież gołym okiem widać,że trzeci to złom. Trzeba go wymienić,zrobić parędziesiąt kilometrów i zobaczyć jakie wtedy wyjdą korekty pozostałych. Zła kondycja jednego wtrysku odbija się ujemnie na pozostałych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 17 mar 2018, 16:49

Chyba zbyt wczesna godzina była na pisanie postu oczywiście miałem na myśli trzeci. W przypadku wartości ujemnych ma miejsce krótszy impuls czyli zmniejszenie dawki wtryskiwanego paliwa?
Ostatnio edytowano 18 mar 2018, 06:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Michazzz » 24 lip 2018, 16:48

Jest ktoś kto będzie w stanie mi cokolwiek powiedzieć na temat wtryskiwaczy? Silnik rozgrzany, korekcję zrobiłem. Mazda 6 ta, którą mam w opisie.

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png


Dopisano 24 lip 2018, 20:31:

kolega matios0001 polecił mi zrobić log z jazdy i wyeksportować do pliku csv, więc załączam go także tutaj, może będzie łatwiej namierzyć usterkę.

Log dostępny tutaj, ponieważ na forum rozszerzenie csv jest zablokowane:
https://drive.google.com/open?id=1HoQpdvbrFatxKn1owiVbTGtZn9pqQetU
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez smile » 15 lut 2019, 21:49

Kto się pokusi o ocenę wtryskiwaczy w mojej GY ? :) :) :)
Załączniki
30122018 mazda 266k wtryskiwacze.jpg
30.12.2018 roku, przebieg 266 tys km
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 15 lut 2019, 22:06

1. według opisu na stronie Forscana to wszystkie, które mają wartości powyżej +/– 80 ( według Mazdy to wartości powyżej +/-100 ) już mogą się nadawać do wymiany...

2. według mnie – wymienił bym 1 i 3 i zobaczył jak się rozłożą wtedy korekty.

3. sam jestem ciekaw, czy po wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy na fabrycznie nowe, wszystkie korekty będą miały 0 <co?> , ewentualnie jakieś bardzo małe ( np. +/-20 ) ??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dark_Mat » 16 lut 2019, 03:52

Moje mają korekty od -60 do +80 zaraz po regeneracji, także... Albo mi to źle zregenerowali albo nie wiem o co chodzi. Aczkolwiek po regeneracji zniknęły dziwne falowania obrotów czy też czarny dym po depnięciu. Teraz tylko lekka mgiełka, ale tłumaczę to sobie, że to wzbijany kurz <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 16 lut 2019, 10:46

Regenerować to mało kto potrafi do tego zregenerowane to nie nowe, nie będzie idealnych korekt nawet na nowych wtryskiwaczach ponieważ któryś czylider może mieć gorsza kompresję i już korekta wyższa będzie.

Smile, wykręcić wtryskiwacze i każdy daj w inne miejsce tylko zapisz który gdzie włożyłeś i wtedy daj korekty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 16 lut 2019, 17:50

DooOminO napisał(a):zregenerowane to nie nowe

Jeżeli zrobione przez Denso Wa-wa to możesz traktować je jak nowe.
Stary zostaje jedynie korpus. Po regeneracji w Denso nadawany jest nowy kod korekcyjny i trzeba go wpisać do pamięci PCM-u.

dobrzyn22 napisał(a):jakieś bardzo małe ( np. +/-20 )

To ja mam takie....na wtryskach,które wyciągałem z głowicy w formie elementów,bo nie chciały wyjść więc musiałem je rozkręcać w głowicy i składać na stole.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DooOminO » 17 lut 2019, 10:07

No to mamy w Polsce jeden serwis który potrafi je regenerować tylko ilu użytkowników z niego korzysta? Na znikoma ilość użytkowników, większość warsztatów samochodowych rzuca takowe wtryskiwacze do najbliższego serwisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez smile » 15 mar 2019, 22:47

Jako że temat wtrysków omijałem ostatnio szerokim łukiem, to jeden zaczął już klepać póki nie złapie temperatury. Mazda wzywa na ratunek <lol>
Podłączyłem kompa i sprawdziłem korekty wtrysków. Wyszło coś takiego

15032018 GY 279k km.jpg
279tyś km przed kalibracją


Potem zrobiłem kalibracje wtryskiwaczy i wyszło coś takiego <glupek2> <glupek2> <glupek2>

15032018 GY 279k km po kalibracji.jpg
279tyś km po kalibracji


Nie będę się bawił i przekładał z miejsca na miejsce, bo to i tak wymaga programowania itd. Raczej skłaniam się ku wymianie kompletu lub jednego klepiącego i wtedy zobaczę co dalej się będzie działo z korektami i czy będzie cisza ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2019, 00:37

U mnie w oplu na jednym wtryskiwaczu była odchyłka mała ale po wymianie kostki bo stara była połamana korekt poprawiła się. Ile tak regeneracja wtryskiwaczy Denso kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dark_Mat » 16 mar 2019, 04:04

~400zł za sztukę zazwyczaj kosztuje regeneracja. Tyle ja dawałem.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6